Picture

Lars H.

Indlæg: 165

PB

Skiftespor kortslutter pludselig hele banen.

En dag kørte lokomotivet af sporet netop i selve skiftesporet, og siden har det kortsluttet hele banen når det står til den ene side - ikke når det står til den anden. Jeg har kigget og kigget om der mon er noget at se på selve sporet, om der er faldet en lille ting af der ligger og kortslutter, osv., men uden held.

 

Hvad kan der være galt?

__________________

Med venlig hilsen

Lars H.

 

Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 389

PB  Blog

Kan du nævne hvilket fabrikat sporet er fra, og evt. typen af sporskifte?

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars H.

Indlæg: 165

PB

BT skrev:

Kan du nævne hvilket fabrikat sporet er fra, og evt. typen af sporskifte?

 

 

Ja da Smile.

 

Det er såmænd bare Fleischmann med ballast (kan ikke lige huske hvad de hedder), og det er et elektrisk, buet sporskifte.

__________________

Med venlig hilsen

Lars H.

 

Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 389

PB  Blog

Dem har jeg ikke lige nogen liggende af, men prøv at se efter i hjertestykket. Jeg har vedhæftet et billede med markering.

Hvis de to skinner er kommet til at røre ved hinanden, eller der er noget metal i mellem dem, kan de tænkes at problemet er her. Ellers kan det være metallet i bunden af hjertestykket som har rykket sig.

 Billede

 

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars H.

Indlæg: 165

PB

BT skrev:

Dem har jeg ikke lige nogen liggende af, men prøv at se efter i hjertestykket. Jeg har vedhæftet et billede med markering.

Hvis de to skinner er kommet til at røre ved hinanden, eller der er noget metal i mellem dem, kan de tænkes at problemet er her. Ellers kan det være metallet i bunden af hjertestykket som har rykket sig.

 Billede

 

 

 

 

Tak for svaret.

 

Faktisk har jeg fået det til at køre igen - jeg fjernede det lille "U"-stykke (hvis man kan kalde det det), der sidder lidt længere henne på begge sider af skiftesporet, og så kørte det igen. Jeg ved egentlig ikke hvilken mission det lille stykke bukkede metal har?

__________________

Med venlig hilsen

Lars H.

 

Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.

Like 0 kan lide
Top

Picture

BT

Selvstændig

Søby Ærø

Indlæg: 389

PB  Blog

Lars H. skrev:

 

Faktisk har jeg fået det til at køre igen - jeg fjernede det lille "U"-stykke (hvis man kan kalde det det), der sidder lidt længere henne på begge sider af skiftesporet, og så kørte det igen. Jeg ved egentlig ikke hvilken mission det lille stykke bukkede metal har?

Hej igen.

Jeg ved ikke helt hvad det er for "U-er". Jeg har prøvet at se på et billede igen og tror umiddelbart at det er de tre steder som jeg har markeret som du mener.

Jeg kan ikke sige hvad de skal bruges til, men det kunne tænkes at det har noget med polarisering af sporskiftet at gøre, så man kan tilslutte ledninger på stederne.

Billede

 

__________________

Mvh

Johnni Christensen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.