En dag kørte lokomotivet af sporet netop i selve skiftesporet, og siden har det kortsluttet hele banen når det står til den ene side - ikke når det står til den anden. Jeg har kigget og kigget om der mon er noget at se på selve sporet, om der er faldet en lille ting af der ligger og kortslutter, osv., men uden held.
Hvad kan der være galt?
Med venlig hilsen
Lars H.
Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 391
Kan du nævne hvilket fabrikat sporet er fra, og evt. typen af sporskifte?
Mvh
Johnni Christensen
Lars H.
Indlæg: 165
Kan du nævne hvilket fabrikat sporet er fra, og evt. typen af sporskifte?
Ja da .
Det er såmænd bare Fleischmann med ballast (kan ikke lige huske hvad de hedder), og det er et elektrisk, buet sporskifte.
Med venlig hilsen
Lars H.
Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 391
Dem har jeg ikke lige nogen liggende af, men prøv at se efter i hjertestykket. Jeg har vedhæftet et billede med markering.
Hvis de to skinner er kommet til at røre ved hinanden, eller der er noget metal i mellem dem, kan de tænkes at problemet er her. Ellers kan det være metallet i bunden af hjertestykket som har rykket sig.
Mvh
Johnni Christensen
Lars H.
Indlæg: 165
Dem har jeg ikke lige nogen liggende af, men prøv at se efter i hjertestykket. Jeg har vedhæftet et billede med markering.
Hvis de to skinner er kommet til at røre ved hinanden, eller der er noget metal i mellem dem, kan de tænkes at problemet er her. Ellers kan det være metallet i bunden af hjertestykket som har rykket sig.
Tak for svaret.
Faktisk har jeg fået det til at køre igen - jeg fjernede det lille "U"-stykke (hvis man kan kalde det det), der sidder lidt længere henne på begge sider af skiftesporet, og så kørte det igen. Jeg ved egentlig ikke hvilken mission det lille stykke bukkede metal har?
Med venlig hilsen
Lars H.
Fleischmann er favoritten, men når man kører dansk i skala N, er man nødt til at "brede" sig lidt ud. Derfor haves også Kato MY´er (det virker), Minitrix MY´er (ikke imponerende), Arnold DSB Köf (kører nogenlunde) og hvad der ellers kommer til i denne skala. I vogne er der flere mærker; alt lige fra Roco til Minitrix, Fleischmann til Arnold.
BT
Selvstændig
Søby Ærø
Indlæg: 391
Faktisk har jeg fået det til at køre igen - jeg fjernede det lille "U"-stykke (hvis man kan kalde det det), der sidder lidt længere henne på begge sider af skiftesporet, og så kørte det igen. Jeg ved egentlig ikke hvilken mission det lille stykke bukkede metal har?
Hej igen.
Jeg ved ikke helt hvad det er for "U-er". Jeg har prøvet at se på et billede igen og tror umiddelbart at det er de tre steder som jeg har markeret som du mener.
Jeg kan ikke sige hvad de skal bruges til, men det kunne tænkes at det har noget med polarisering af sporskiftet at gøre, så man kan tilslutte ledninger på stederne.
Mvh
Johnni Christensen