Picture

mhhm

Indlæg: 3

PB

Roco wlan oplåsningskode 10814 til Z21start.

Hej Forum

Jeg er ny her, og dette er mit første inlæg/spørsmål.

Jeg har Fleischmann digital m. multimaus og Z21start, jeg har så købt Roco 10814 Kode (uden Z21 router), da jeg har en router fra min internet udbyder, men lan og wlan (trådløs), og har koblet Z21start med lan kabel til min router.

Er der nogen som har erfaring med dette?

 

Vh. Mads

__________________

/Mads H H Madsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Nej, kun med den 'regulære' pakke med z21, router og kode. Men prøv at forklare hvad dit problem er. Hvor langt er du kommet?

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

IP Adressen på din z21start er 192.168.0.111, rigtigt mange routere har standard 192.168.1.1, så du skal ind og rette netværket på din router (egen IP samt DHCP) for at få fat i den. Alternativt kan du give din computers netkort en alternativ adresse, som kunne hedde 192.168.0.10 (sidste tal alt andet end 111). 

Efterfølgende kan du rette z21 IP adressen til noget mere komfortabelt i forhold til dit eget netværk. z21 skal dog være låst op inden du kan rette IP-adressen.

Mvh
Flemming

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

mhhm

Indlæg: 3

PB

Jeg har taget nogle screen shots, som sagt har jeg købt en kode, hvor jeg skulle skrabe den væk.

 

AttachmentStørrelse
2018-05-03 (4).png 432.83 kB
2018-05-03 (5).png 416.31 kB
2018-05-03 (6).png 349.54 kB
__________________

/Mads H H Madsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 583

PB

Det ser ud til at du har fin forbindelse til din z21 - hvad er dit spørgsmål?

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

kims

Indlæg: 50

PB  Blog

Har du kontaktet din forhandler han kan bestemt hjælpe dig med at låse din Z21 op så den kan modtage beskeder.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mhhm

Indlæg: 3

PB

Så har jeg fået det til at virke, det var lidt svært at finde hvor jeg skulle aktivere koden, men nu er der forbindelse, og z21 app på mobiltelefon virker, så skal jeg lige finde noget til pc hvor jeg kan styre tog.

__________________

/Mads H H Madsen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.