Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Marklin Sporskifte dekoder 74466

Jeg har købt en dekoder 74466, det er en dekoder til 3 vejs skiftespor, men har lidt problemmer med at få den til at skifte nr to skift, skift nr1 ingen problemmer, men kan ikke se i manualen hvordan man for eks. sætter skift 1 op til adrs. 40 og skift 2 op til adrs 41, for det er jo det dekoderen skal bruges til og ikke kun ET skift

 

Jeg skal bruge den på UHLENBROCK IB SWITCH

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Hvis du googler "märklin 74466 anleitung" kommer der øverst i søgeresultatet nogle tyske videoer op for både Mobile Station og CS3, som måske kan hjælpe. (Har ikke set dem selv, og måske kan man også finde engelske videoer).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Godsbanen skrev:

Hvis du googler "märklin 74466 anleitung" kommer der øverst i søgeresultatet nogle tyske videoer op for både Mobile Station og CS3, som måske kan hjælpe. (Har ikke set dem selv, og måske kan man også finde engelske videoer).

 

Kan jeg ikke bruge til noget, jeg bruger IB1 og 2 samt IB Switch og der sider et "klevatur" på den som jeg vil bruge

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Videoen der bruger Mobile Station henviser til decoderen (godt nok 74465) og dér er kan man finde manualen (Anleitungen). Men du har vel allerede kigget i manualen, så det hjælper ikke?

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/74465/

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Godsbanen skrev:

Videoen der bruger Mobile Station henviser til decoderen (godt nok 74465) og dér er kan man finde manualen (Anleitungen). Men du har vel allerede kigget i manualen, så det hjælper ikke?

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/74465/

 

Ja det har jeg og der er kun hvordan man koder ET skift og ikke 2 begge skift, Så jeg går ud fra at denne dekoder er et fejl køb og ikke kan bruges sammen med en IB-Switch

og at jeg er nødt til at bruge de gamle dekodere igen til lige denne type skiftespor, så det er med de lange ledninger igen.

 

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Vis du ser videoen med mobilstation 2, kan du se (vad manualen også fortæller) at du ved andre digitalstationer end CS2 og 3 skal sætte CV 34 til 1. Har du gjort det?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Vis du ser videoen med mobilstation 2, kan du se (vad manualen også fortæller) at du ved andre digitalstationer end CS2 og 3 skal sætte CV 34 til 1. Har du gjort det?

OG hvordan gør jeg så lige det på en IB1 eller IB2

Det burde jo ikke være nødvendig til at skulde ind og kode i cv registere for at kunne få det til at virke, tænk nu hvis jeg kun have det gamle Digitale marklin system med en 6021 og en 6040 switch

og i bund og grund er det jo det gamle system jeg køre med, da jeg køre i Motorola 2 og ikke DCC

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Jeg har også nu skrevet marklin for at høre hvad de har at sige

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Har du skrevet til uhlenbrock for st spørge om, vordan man programmerer en Märklin dekoder, eller til Märklin og spurgt dem, vordan man betmener en ældre uhlenbrock digitalstation? Forstår du tysk? Vis du gør så se videoen med MS2. Der sættes dekoder op til DCC, ved hjælp af helt normal CV programmering sættes CV 34 til 1 og de to sporskiftehalvdele betjenes ved hjælp af to trykknapper der har adresse lige efter hinannen.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Bent_P skrev:

Har du skrevet til uhlenbrock for st spørge om, vordan man programmerer en Märklin dekoder, eller til Märklin og spurgt dem, vordan man betmener en ældre uhlenbrock digitalstation? Forstår du tysk? Vis du gør så se videoen med MS2. Der sættes dekoder op til DCC, ved hjælp af helt normal CV programmering sættes CV 34 til 1 og de to sporskiftehalvdele betjenes ved hjælp af to trykknapper der har adresse lige efter hinannen.

 

Jeg forstår ikke en døjt tysk, "english is my best" og stadig væk så ved jeg ikke hvordan man programere cv til skifte spor i en IntelliBox 2

Men jeg har også en ESU Locprogrammer men der ved jeg kun hvordan man programere locpilot dekodere

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Ja, jeg kan desværre ikke hjælpe. Jeg har selv et enkelt trevejs-sporskifte med to drev, men jeg styrer det via Märklins m83 decoder - en boks der kan styre op til fire sporskifter, og jeg har sat trevejsskiftet op som to på hinanden efterfølgende sporskifter i hver sin retning på min CS3.

Trevejssporskiftet er i øvrigt ikke uden problemer, når det drejer sig om rullende materiel, der ikke er Märklin- eller tæt på Märklin-standard med hensyn til hjul og strømoptag.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Har du læst brugsanvisningen til dekoderen? Den er på flere sprog og beskriver tydeligt der med CV 34. Vis du ikke kan finne ud af at programmere CV værdier med din intellibox, kan du måske få andre til at gøre der for dig. Måske butikken vor du har købt dekoderen.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togmanden

pensionist, Historiker i Flyver Hjemmeværnet ESK. 223

Nakskov

Indlæg: 95

PB  Hjemmeside

Takker mange gange, jeg har fået det til at virke , så igen mange tak til alle der hjalp mig

__________________

Togmanden

Nakskov

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.