Picture

Stationsforstanderen

IT Assistent

Indlæg: 101

PB

Märklin 74491 igen igen....

Hejsa...

Jeg har netop fået byttet fire stk. Sporskiftedrev fra Märklin , 74491 - hos Märklin i Göppingen....Jeg synes ikke de har holdt særlig længe - knap 15 måneder....De tidl. sporskiftedrev sad i min skjulte banegård - og blev benyttet ( ikke meget - men dog benyttet ).... Det sjove er - at det første sporskifte i indkørsels-togvejen - som det der blev benyttet mest og hele tiden - det holder fint endnu... Men det var sporskiftedrev som sad længere inde i togvejen - som pludselig "sad fast" i en position....

Mit spørgsmål er nu.... Kan jeg gøre noget ekstra for at langtidssikre disse nye sporskiftedrev... Er der nogen tips og tricks jeg bør vide..?? Jeg har monteret dem så det er til at komme til dem igen - hvis det skulle se at de igen skal skiftes....

Jeg kører digitalt - med MS2 - men sporskifter og signaler kører analogt... Til at trække sporskifter og signaler bruger jeg en blå (Lys)trafo Märklin 6631...Men er det ok - eller burde jeg bruge en hvid /grå Märklin trafo til nævnte formål.

 

Ser frem til at høre fra jer..... Smile

__________________

MVH

Lars

(Stationsforstanderen)

Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

ventrikel

Næstved

Indlæg: 155

PB

Hej

Jeg har selv fået ombyttet knapt 60 sporskiftedrev for knapt 1 år siden. Ikke alle er monteret endnu, men de første har jeg også bemærket kan være "sløve" eller ikke virke før man aktivere dem nogle gange. Jeg kører analogt.

Men du har tilsyneladende haft gang i dine lidt længere tid.

Det er da lidt bekymrende i og med man har investeret rimelig mange penge og gerne vil have at "skidtet" er driftsikkert.

mvh

Torben

__________________

Torben

Like 0 kan lide
Top

Picture

fjorbak

Indlæg: 580

PB

Hej Begge

Undskyld jeg blander mig i har været mega uheldige, men dog fået byttet drevne og det er underligt at de drev som driller mest er dem der anvends mindst.

Jeg er sprunget direkte til servo betjente sporskifter og har i 4 år ikke haft nogen problemer, i har sikkert hørt om servoer før og troet på Märklin gode skifter.

Jeg anvender ui en blanding af ESU til at styrer skifterne sammen med dele fra www.litra.dk (jeg får ingen retur kommision ) men det virker, og ydermere anvender jeg både korte og især lange sporskifter. Jeg bruger også C-skinner og bruger servoen i håndskiftestolen dette for ikke at slide unødigt på slæbeskoen, det var bare en idee til jeres frustrationer, hvis i vil se hvordan sender jeg gerne i en PM foto hvordan det sker.

Smile

 

 

__________________

med venlig hilsen

Fjorbak

kører 3 skinne på moduler, anlægget styres af Windigipet 2021.

Medlem af MIst-KOP = Märklin Insider Stamm Tisch - Kopenhagen

 

 

 What do you want to do ?New mailCopy
Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.