Picture

JPO

Selvstændig

Indlæg: 3

PB

Brugsanvisninfg til Fleischmann 712 Transformator

Håber der en en "klog" som kan hjælpe en amatør.

Er ved at bygge en bane til glæde for os selv Og ikke mindst barnebarnet.

Vi har købt noget ældre Fleischmann og manger en manual til Fleischmann transformator 712 - er lidt i tvivl om hvad der kan/skal tilsluttes på hvilke terminaler på transformatoren.

På forhånd tak

Jens Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Transformator

Hej Jens Peter

velkommen til. Super initiativ du tager med at indføre dig sel og dit barnebarn i vores fælees hobby.

jeg fandt lige dette billede af den transformator, du omtaler:

de to klemmer, du ser på billedet til højre, skal forbindes til sporet, en til højre, en til venstre skinne.

De to klemmer på transformatoren til venstre bruges så til bl.a. Sporskifter, men her skal der så en kontakt ind imellem til hvert sporskifte. Men begynd med sporene Smile

 

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

JPO

Selvstændig

Indlæg: 3

PB

Hej Skott

 

Mange tak.

Det med Fleischmann trafo er egentligt for at teste anlæget.

Det Fleischmann fulgte med i en "pakke " vi købte på auktion. Starten var køb af et Piko digitalt anlæg- og planen er at det hele skal køre digitalt senere. men for test af skinner og funktioner, bilder jeg mig ind at det analoge er nemmere.

Er ikke blevet fortrolig med den digitale styring der fulgte med i Piko sættet, endnu, men det skal komme.

MVH

Jens Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Hej Jens Peter

Jo, start med den analoge trafo først. Prøv evt. først blot at sætte to ledninger på klemmerne til højre på billedet og sæt ledningsenderne på et lokomotiv - blot for lige at checke, at det indledningsvise virker. Prøv derefter på sporet. Det der med små step af gangen er rart. Ellers kan mislykket fejlfinding dræbe alt glæden ved hobbyen inden, den rigtig er startet op Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

JPO

Selvstændig

Indlæg: 3

PB

Igen tak

Jeg vil teste mig frem, efterhånden som projektet skrider frem.

Sporene er nu lagt ud, og vi er i gang med opbygning af sporplanen, og skal nu til at fæstne sporene på opbygning og det der skal blive til broer mm.

Det bliver spændende om lokomotiver kan køre rundt på banen.

Efter dette trin, skal der bygges landskab omkring sporplanen.

Så vi fortsætter glade og fro.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Det er også den rigtige måde, at fortsætte frem på Smile

Lykke til - Og skriv endelig, hvis andre ting dukker op, der skal afklares - Det er altid nemt, at finde hjælp herinde Smile

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.