Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

TrainController, ECOs og Marklin 7286

Hej 

Har fået en spændende udfordring.... som jeg er kørt fast i  Sad

Har skiftet fra TT-DEC decoder til Marklin 7286, det virkere oprindelig fint mellem ECOs og TT-DEC, det blev installere før jeg fik købt TrainController.

For nyligt besluttede jeg så at skifte til DSD2010 decoder, bygge drejeskive om til Epoke II med lanterner. Ingen grund til ikke at udfordre sig selv  Steve

Efter ombygning styre ECOs fint drejeskive og "alt" virker næsten fint. Næsten = styring af ECOs fra TrainController virker ikke længere for pludselig kan jeg slet ikke huske om den overhovedet har virker før.

Har læst i Freiwald forum at det skal være super simpelt at sætte op og adresse, spor og orientering skal blot være ens så kører det, men det gør det altså ikke  Puzzled Sad(

Nogen der har erfaringer med opsætning af TC til ECOs, da det er her tråden er faldet af mistænker jeg ?

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

ush

Indlæg: 100

PB

Hej Jan

Er klar over at dette måske ikke helt besvare dit spørgsmål og løser dine udfordringer, men.... blot til info

Jeg bruger TT-DEC til min drejeskive 7286, benytter EcoS og som styreprogram bruger jeg iTrain.
Alt virker nu super godt sammen, dog efter mange "udfordringer" med min drejeskive, hvor jeg først mente det var dekoderen der var problemet, for i næste omgang af mistænke EcoS for fejlen, da drejeskiven virkede ok med den tilhørende manuelle betjening, men da man nu en gang har sat sig i hovedet at det skal være digitalt og åh.. så smart Smile ja så tog jeg igen udfordringen op og fandt en ny (brugt) drejeskive der slet ikke havde været brugt sådan rigtigt, så her tog jeg brien af og satte over på min gamle drejeskive (det var den første og letteste løsning, da der som sådan jo ikke er noget teknik i selve skiven) og vupti... så virkede det hele pludselig som det skulle.

Der var blot en lille ting der gav lidt kvaler, og det var at selve skinneenderne på min meget brugte skive, stødte sammen (ramte fysisk) skinne enderne på broen når den drejede rundt. Dette blev klaret ved at demontere al teknik i den "nye" bro og så sætte det over i min gamle bro, og siden da har det virket som det skal.

Jeg kan nu med musen på skærmen i iTrain tage fat i et lokomotiv på et spor i remisen, og derefter placere det hvor jeg vil. Herefter køre drejeskiven hen til det pågældende spor, lok starter op og triller stille og roligt ud på broen og standser, drejeskiven drejer hen til afkørsel sporet og programmet resavere de nødvendige blokke til ruten, lok starter igen op og køre hen hvor det skal.

Så... det kan virke Smile

Skal lige som en lille fodnote sige at jeg har rodet med det i lang tid og virkelig råbt om hjælp flere steder, men nu er det bare super og jeg er igen en glad tognørd der benytter hver en lejlighed til at hygge med denne herlige hobby. (I aftes kørte jeg for første gang med 6 togstammer på ca. 1 meter hver og HTJ banen i pendulfart mellem to stationer, samt rangerede lidt på et par godsspor, og alt sammen på en gang og uden problemer - rigtig hyggeligt)

Så mod på, det skal nok komme til at virke.

__________________

Hilsen
Uffe

Märklin H0 med C skinner
Styring: Ecos og iTrain
Layout: Railmodller Pro
Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Hej Uffe

Ikke helt. Jeg har jo ikke udfordring imellem drejeskive decoder og ECOs. Fejlen ligger imellem ECOs og TrainController. Så du kan ikke rigtigt sidestille det med de fejl du er erfaret på dit layout.

I øvrigt fjernes alt indmad i bro når du ombygger til DSD2010. Kun motor og "tandhjul" er tilbage.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.