Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

Rocrail og Digikeijs DR4024

Skulle man være så heldig, at der er en herinde, som kan forklare mig hvad jeg gør galt inde i Rocrail?

- Digikiejs DR4024 har 4 servoudgange og 4 udgange til andre ting, altså 8 udgange i alt.
- Fra min Digitrax styreenhed kan jeg styre alle udgange. Jeg har i alt 4 DR 4024 med udgange 1 - 8, 9 -17 osv.

Men problemet er at selv om jeg i Rocrail har angivet et sporskifte til adresse 9 på DR 4024 på enhed to, så kan jeg se at Rocrail sender en forkert kommando ud. Der bliver sendt et skift til adresse 6 på enhed et. Nogen der ved hvad jeg mangler at gøre?

Mvh. Ole

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Staal

Pensioniet

Indlæg: 6

PB  Blog

Hej  Du skal omkode 4024 om,

download manual

https://www.nettog.dk/upload_dir/pics/media/digikeijs/DR4024_DK_2019-V-0.91-1.pdf 

er på dansk

Mvh

Staal

Like 0 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

Staal skrev:

Hej  Du skal omkode 4024 om,

download manual

https://www.nettog.dk/upload_dir/pics/media/digikeijs/DR4024_DK_2019-V-0.91-1.pdf 

er på dansk

Mvh

Staal


Hej  Staal

Mange tak for svar, jeg fandt ovenstående dokument i foråret, samt en Youtube video. Jeg havde lige lidt forståelsesbesvær med Digikeijs 4024, men da jeg først forstod princippet, var det jo enkelt nok. Jeg kan nu styre alle mine sporskifter med Rocrail på en Raspberry Pi med touchscreen  Smile

Mvh. Ole

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Hvor er det træls, at folk lader spørgsmål hænge i "luften" uden at meddele, at problemet er løst ( og evt. med lidt oplysningen om hvordan det blev løst ) !

Det er ikke fremmende ................ 

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

okhansen

Indlæg: 227

PB

bygger01 skrev:

Hvor er det træls, at folk lader spørgsmål hænge i "luften" uden at meddele, at problemet er løst ( og evt. med lidt oplysningen om hvordan det blev løst ) !

Det er ikke fremmende ................ 

 

 

Tjah... det væltede ikke ligefrem ind med svar på mit spørgsmål Jørgen, og grundet private omstændigheder har jeg ikke været så aktiv herinde siden. Det er jo et rent tilfælde at der er en der er så venlig at svare her mange måneder efter.

Mvh. Ole

 

__________________

H0 2 skinne
Dansk Epoke III - IV
Digital - Digitrax Zephyr Xtra
Rocrail via Digitrax PR3
iRoc, gør din iPhone til en håndterminal 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.