Picture

TommiTog

Indlæg: 2

PB

Roco 46900 digital kran

Hej. Jeg er i fuld gang med at etablere en Märklin modelbane. Styringen er en CS3. Jeg ønsker at få Rocos kran 46900 (AC) til at blive styret med joystikket og styreboks 10781 på modelbane.

Jeg har kunnet læse mig frem til at banestrømmen tilsluttes trafo indgangen på styreboksen 10781 og udgangen på styreboksen tilsluttes programmeringssproret og det fungerer fint. Ifølge Roco skal det være et isoleret skinnestykke på selve banen, hvor 10781 boksen tilsluttes. Det begrænser styringen af kranen med joystikket og det ønsker jeg ikke.

Er der nogen der kan fortælle mig om det kan lade sig gøre at forsyne Roco 10781 styreboksen med egen trafo og forbinde den til banen og CS3'eren fortsat leverer kørestrømmen m.v.

Roco digital skema

Roco digital skema

 Roco kranen har default adresse 30.Styring af kranen via CS3'eren virker iøvrigt fint, men løsningen med joystikket er tillokkende og udforfrende.
Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.741

PB  Hjemmeside

Styreboks er faktisk en slags digitalt center i sig selv, hvis jeg husker rigtigt. Jeg tror, du kan holde de to systemer bedre adskilt.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

TommiTog

Indlæg: 2

PB

Jeg har haft kran og joystik monteret, men er ikke helt tilfreds med funktionaliteten af joystikket. Jeg forventede at der kunne hejses med kogen samtidig med at der blev drejet med kranen, men det er en ting ad gangen. Det er det også når jeg bruger min CS3'er.

Jeg har derimod kastet mig over at lave hændelser for at styre Roco kranen og det skrider langsomt fremad.

Iøvrigt tak for dit svar Gert.

Vh Tommi 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.