Picture

hamej

Indlæg: 3

PB

Problemer med Lenz LS150

Jeg er i færd med at installere Lenz-udstyr til DCC-styring. Herunder 4 LS150 accessory decodere. Det gik fint med opsætning af den første med tilhørende 6 sporskifter. Men vi fik problemer med nummer 2. Når vi kommer til det trin, hvor man skal trykke på knappen på LS150 til LED'en lyser fast og derefter sende en switch-kommando med den ønskede adresse, virker det som om systemet hænger, og LED'en vedbliver at lyse.

Er der nogen, der har oplevet noget tilsvarende? Jeg kan evt. uddybe, hvad vi har gjort.

hamej

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

Hej!

Det er så switch-kommando til sporskifte 7 der skal sendes til decoder nr. 2.

 

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Umiddelbart tyder det på at din forbindelse til J/K ikke er i orden, så den ikke kan fange dcc-kommandoen.

mvh

Niels Kristiansen

Like 0 kan lide
Top

Picture

H0 DCC

Indlæg: 33

PB

Bruger selv Lenz, og synes generelt det er meget driftsikkert og stabilt.

Umiddelbart synes jeg det lyder underligt du kan programmere den første, men ikke de næste tre. En ledning kan selvfølgelig være faldet af, men alligevel. Derfor lidt uddybende spørgsmål.

1. Bruger du også Lenz centralenhed eller er det en anden ?

2. Har du forsøgt at programmere det første drev igen. Og i givet fald lykkedes det ?

Generelt programmerer og tester jeg før jeg monterer decodere. Dvs i et lukket kredsløb.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PTMadsen

Haderslev

Indlæg: 481

PB

H0 DCC skrev:

Umiddelbart synes jeg det lyder underligt du kan programmere den første, men ikke de næste tre. En ledning kan selvfølgelig være faldet af, men alligevel. Derfor lidt uddybende spørgsmål.

Hej!

Den første dekoder er programmeret ab. fabrik.

__________________

Venlig hilsen!

Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/ 

Like 0 kan lide
Top

Picture

hamej

Indlæg: 3

PB

Problemet er løst - eller rettere omgået. Ved at koble alle andre LS150 fra JK-bussen, imens vi programmer en ny, virker det. Så det ser ud til, at der kun må være en enhed tilkoblet, mens man programmerer. Det stpr bare ikke noget om i manualerne eller noget andet sted, jeg har fundet på nettet vedr. dette.

Tak for kommentarer.

hamej

Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 119

PB

Det behøver man bestemt heller ikke normalt - man kan sagtens programmere mens der er andre på bussen, men noget tyder på at der er et eller andet problem med din kabling, som kan drille

mvh

Niels Kristiansen

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.