Picture

peter

PB

Problemer med ECOS update 3.5.0 til ECOS 50000

Hej Sporskiftere

Er der nogle der har oplevet problemer med at overføre opdatering fra PC til ECOS. Mit problem handler om, at jeg godt kan få opdateringssitet op på pc, men jeg kan ikke sende filen til ECOS. Jeg kan blive ved og ved med at trykke på "senden" knappen. Hvis jeg så evnt. forsøger at gemme min konfiguration, skriver PC, at jeg ikke kan genne, mens den opdaterer. Problemet er blot, at det gør den ikke. Nu har den forløbigt stået i 4 timer, uden der er sket det mindste.

Har nogen herinde oplevet det samme.

MVh Peter

Like 0 kan lide

Picture

BLK_AARH

it

PB

Jeg ved godt det lyder lidt skørt, men det lader til, at der er en"bug" i ESUS program. Jeg kan ikke huske om det var til 3.50, men jeg har tidligere oplevet den samme fejl. Prøv at skifte til tysk som sprog, når du vil benytte send funktionen.

V.h.
Bent L.K.

Like 0 kan lide

Picture

peter

PB

Hej Bent

tak for svaret. Desværre opstår det samme problem, når det er den tyske version. Den fejl er jeg også stødt på tidligere.

Like 0 kan lide

Picture

Frankks

4100 Ringsted

PB

Hej. Da jeg skulle opdater min ECoS ,havde jeg samme problem, jeg løste det bare ved, at trykke på enter på pcen, hvorefter den gik igang.

Med Venlig Hilsen Frank.
Kører med Märklin.H0.

Like 0 kan lide

Picture

peter

PB

Hej frank

Det er prøvet uden held Sad

Umiddelbart sker der det, at skærmfeltet på PC'en, der hvor man henter filen ind, pludselig skriver "siden kan ikke vises". Det underlige er, at hvis jeg f.eks. forsøger at gemme min konfiguration, skriver den, at det kan jeg ikke, sålænge der sker en opdatering af softwaren. Det sker bare ikke Sad

Jeg har også konstateret at knappen "senden", kan jeg trykke ned igen og igen og igen. Ligesom om den ikke aktivereres. Jeg kan dog godt nulstille ECOS'en fra PC'en.

Alle gode råd er velkomne

mvh Peter

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej

Det er ikke bare fordi du løber tør for tålmodighed. Nå du har trykket på send kanppen så kan der godt gå 5 minutter inden du kan se der rent fakstisk sker noget, hvis du så trykke send igen så melder ecos´en fejl.

Søren

3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab

Like 0 kan lide

Picture

peter

PB

Jo, Søren. Det kan det muligvis være.

Jeg synes bare aldrig jeg har haft problemer med opdateringer før. Så det er ganske nyt, det skal være så "bøvlet".

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej Peter.

Hvis det ikke virker det jeg skrev før, det har jeg selv oplevet man skulle vente 5 min inden der skete noget.

Har du en back up af alt på ecos´en ??? Hvis du har så slet alt på ecos´en og lave en fabrik´s reset. Men husk du kan kun skude din backup fil i ecos´en på den software version du har lavet backuppen.

Så slet ecos´en og farbrik´s reset den skud den opdatering i som der lå i den da du tog backuppen og så skud den nyeste software iden. Det ville jeg prøve. Jeg ved ved esu support siger de tit at hvis det driller med opdateringer og ecos´en ikke starter rigtig op, så er det tit en fejl med megnet aktikler eller lok som er lag i den som taber et paremeter.

Søren

Like 0 kan lide

Picture

peter

PB

Hej søren og i andre

Så lykkedes det. Jeg fandt på ESUs forum et ligende problem, dog med 50200, som var løst ved at tage batterierne ud (men det fremgik jo ikke lige af min manual). Og vupti, så virkede det.

Tak for interessen og de gode råd.

mvh Peter

Like 0 kan lide

Picture

SC

Mekaniker

PB  Blog

Hej Peter.

Godt at høre du har fået det til at virke. Det er ikke altid nemt med sådan noget ny moderne teknik nå det slår knuder.

Min ecos 1 gik i stykke lige op til jul sidste år, 3 år gammel det kunne jeg ikke lige overskue og skulle have den til rep i jule tiden med det kunne jo tage en måned. Jeg kørte flux til brandrupdam efter en ecos 2, back up filen dur på begge så lange den har samme software på.

Søren

Like 0 kan lide

Picture

Frank F

Vamdrup

PB  Hjemmeside

Hej

Til Orientering !

Jeg har haft lignende oplevelser med både ECOS 1 og 2, samt Marklin CS1 reloaded, som jeg har skulle opdateret for bekendte.

Her viste det dog sig at være problemer med Antivirus/Firewall Softwaren.

Jeg har oplevet problemer med bl.a Bullguard og Comodo Internet Security softwaren, som forhindre mig i at opdatere ECOS 1 og 2 og CS1 Reloaded.

Løsningen var at stoppe Antivirus/Firewall Softwaren for en kort bemærkning, mens Opdateringen blev gennemført og det virkede herefter uden

problemer.

Problemet med Batterierne er jeg dog aldrig stødt på, mens vi havde en CS 1, men skiftede dog også batterierne hver halve år som sikkerhed.

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.