Hej i forumet
Jeg prøver at styre et nyt ROCO AC lokomotiv på min 3-skinne H0 bane styret med en Intellibox 1 (65000). Lokomotivet har 12 ekstra funktioner (F9-F12 regner jeg ikke med at kunne bruge). Det går fint hvis jeg bruger 14 hastighedstrin med Motorolla protokol (så kan jeg styre F5-F8 via den næste adresse). Men lokomotivet kan køre med 128 trin, så det vil jeg jo hellere. Men når jeg skifter IB'en til DCC128 og sætter CV29=2, så kører det godt nok med de 128 trin, men så kan jeg ikke bruge F5-F8. Er der nogen der har nogle råd? Lidt mere konkret er mine spørgsmål:
- Kan det lade sig gøre at køre DCC128 med mere end 4 funktioner på en intellibox 1 (og hvordan)?
- Kan det lade sig gøre at styre F9-F12 også?
- Vil det hjælpe at opgradere boxen til software ver 2 (koster vist 30 Euro)?
- For en uge siden opførte lokomotivet sig også mærkeligt når det kørte med 14 trin. Selvom jeg havde skiftet både lokomotiv og box til Motorolla drift, så "blinkede" funktionerne F5-F8 (selvom toget holdt stille). Og det galdt også "ranger-gearet". Hvad kan det skyldes? Efter nogle dage holdt det op igen, uden at jeg gjorde noget.
God weekend til alle!
(særlig interesse: Märklin H0, Digital styring via PC/LDT, Faller Car system)
Ole Vedel
Hvilken dekoder sidder der i det Roco lok. ?
I DCC 128 skal du kunne bruge F 5-8
F5 ligger på F1 tasten når du trykker lok lige før F1.
Mvh. Ole Vedel
HNE3003
sælger
Hvis du Køber 2,0 får du F9, F 10, F11 og F12, så ja det kan godt betale sig at Købe den... har selv købt til begge mine bokse
F5 - F8 skulle du gerne ha... som Ole skriver skal du taste "LOK" først, også taste F1 for F5 ☺
WWW.ets.acnshop.eu
DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....
Intellibox Games on Track
E103
Mange tak Ole - det virker med lok+F1
Jeg troede, at det først blev implementeret i softare ver 2.0, efter jeg havde forsøgt det uden held. Men siden fandt jeg ud af, at jeg er nødt til at tage strømmen på intelliboxen når jeg skifter protokol på et lokomotiv. Og så har jeg åbenbart ikke forsøgt den variant igen.
mvh Dominik / E103
E103
Hvis du Køber 2,0 får du F9, F 10, F11 og F12, så ja det kan godt betale sig at Købe den... har selv købt til begge mine bokse
F5 - F8 skulle du gerne ha... som Ole skriver skal du taste "LOK" først, også taste F1 for F5 ☺
Tak for info ... men skal jeg også bruge 2.0 hvis jeg styrer fra PC via P50X kommandoer? Eller er det kun hvis jeg vil kunne styre F9-F12 fra selve IB'en?
Jeg kan ikke afprøve det lige nu, da P50X slet ikke virker med min windows 7 laptop (jeg afventer levering af en USB-seriel adapter med FTDI, det skulle forhåbentligt løse det problem)
mvh E103