Picture

hardwaretec

Dragør

Indlæg: 66

PB

prob. med marklin 60971

mit prob. med den er at min pc ikke se den

den kan ikke finde com porten

har prøvet at slette programmet og installeret det igen

det kan stadig væk ikke se den

den kan godt finde min cs2

mvh

hardwaretec

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Hvis din PC ikke kan se com porten er det et PC problem.

Check om du evt har fået installeret den korrkete USB driver.

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 1 kan lide
Top

Picture

hardwaretec

Dragør

Indlæg: 66

PB

tak for svaret

men det er den rigtige

jeg har checket alle usb conection 

ingen fejl

har fundet ud af at programmet kan se min gammle programmer , den til de gamle decoder

og programmet siger der er ikke fundet en com port , den gamle programmer kørte på com 3

men den er væk nu , det lader til at der ikke er en com port på pcén efter jeg har fjernet programmet

mvh

hardwaretec

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Du har vist ikke helt forstået det:

Moderne PCer har ingen COM-porte - det er efterhånden mange år siden, de forsvandt. De er i stedet blevet erstattet af USB, der på næsten alle måder er en meget bedre teknologi. Der er dog et grundlæggende problem: Det er langt mere kompliceret at lave såvel hardware som programmer, der arbejder direkte med USB.

Derfor er der mange producenter, der bruger en adapter, der laver en kunstig COM-port på PCen gennem en USB port, og det kan tit være en god løsning. Det er f.eks. den måde, en Arduino kommunikerer med en PC.

Du har derfor kun en "COM-port" på din PC, når du tilslutter noget udstyr, der laver en kunstig port; når du piller udstyret af, forsvinder COM-porten også.

Den største ulempe ved denne fremgangsmåde er, at man skal have en driver installeret, før en PC vil genkende den kunstige COM-port. Driveren skal passe sammen med den hardware-chip, der bruges til at lave COM-porten, og der findes mange forskellige - og derfor også mange forskellige drivere. Du har ingen garanti for, at det er den samme hardware, der er brugt, selvom du køber to forskellige apparater fra den samme producent: Det er helt almindeligt, at man bruger forskellige chips, da gamle modeller udgår og bliver erstattet af nye, der som regel er både bedre og billigere. Du skal derfor også bruge forskellige drivere - så man kan ikke konkludere, at man har den rigtige driver installeret til een bestemt boks, blot fordi en anden boks fungerer.

__________________

MVH
Lars

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.