Hej
Har netop opdraderet til en intellibox 2 og købt 2 piko håndholdte kontroller.
Piko kontrollerne kan få kontakt til togene, men de mister kontakten. Hvis togene samtidig er valgt på Intelliboxen fungerer de fint, men ideen var at have 4 tog "vist" på en gang.
Nogle forslag?
Hilsen Stiig
PHA
Indlæg: 60
Hej
Har samme irriterende problem med Uhlenbrocks egen IRIS. Det er dog kun ved visse lokomotiver. Langt de fleste mister ikke kontakten.
Sandsynligvis er det dekodertypen der er problemet, uden at jeg dog har isoleret problemet til en bestemt type.
Mvh
Per
kostræde
Kostræde Banker
Indlæg: 20
Tak så giver det mening.
Problemet var med en Mh fra Togmodelle kender ikke dekoderen. De andre tog er med Esu Lok pilot. Og her ville et tog ikke køre med Piko et andet ville?
Jeg prøver mig frem.
mvh Stiig
PHA
Indlæg: 60
Tja, det er også rent gætværk fra min side. Jeg mener dog at problemet typisk kommer ved kortvarige strømsvigt/dårlig forbindelse.
Har lige indkøbt et ombygget Märklin lokomotiv med en ældre Lenz-dekoder i (til at trække rensetoget) som har problemet. En spritny F-maskine med seneste version af Loksound taber ligeledes forbindelse ved strømsvigt. Så alderen på dekoderen kan ikke være problemet.
Jeg har efterhånden indset at jeg bliver nødt til at skrotte IRIS-systemet og investere i en Daisy-2, eller evt. vente til Uhlenbrock introducerer en løsning med styring via smartphone/tablet.
Jeg har også en del problemer med at IRIS-tastninger ikke bliver opfattet af systemet. Det er kommet i takt med at jeg er begyndt at bruge Loconettet til Lissy-styring. Måske et beslægtet problem?
mvh Per
kostræde
Kostræde Banker
Indlæg: 20
Har nu fundet ud af at jeg skal holde Piko kontrollen tæt på Intelli boksen så virker det.
Så jeg kan desværre ikke gå rundt med håndkontrollen, det ville ellers gøre det lidt bedre.
mvh Stiig
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.650
Nye batterier?
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
kostræde
Kostræde Banker
Indlæg: 20
Har prøvet at skifte batterier, det hjalp desværre ikke.
mvh Stiig
PHA
Indlæg: 60
Hej Stig
Jeg har nu endelig opgivet mine IRIS fjernbetjeninger. Føler jeg har prøvet alt uden at kunne få dem til at virke ordentligt, inklusive at rette en forespørgsel til Uhlenbrock, som ikke kender til problemet.
Har nu indkøbt en Daisy 2 (ikke den trådløse) og det virker bare! Meget gedigen udførsel og nemmere at betjene (læs: indbygget display!). Når IRISerne er solgt investerer jeg i den trådløse udgave.
mvh Per
kostræde
Kostræde Banker
Indlæg: 20
Hej PHA
Kan man med en trådløs Daisy 2 gå rundt i rummet og styre. Så ville det give mening.
Ved mine Piko skal jeg være ved siden af intelliboksen
Hvilket fabrikat er Daisy. Skal lige have googlet det igen.
mvh Stiig
PHA
Indlæg: 60
Daisy er et Uhlenbrock-produkt.
I modsætning til IRIS som fungerer med infrarød-teknik er Daisy udstyret med en radiosender.
IR-teknikken er generelt retningsfølsom, sender og modtager skal kunne "se" hinanden. Som feks. en TV-fjernbetjening.
Radiosignal-teknikken er "rundstrålende" og når omkring hjørner og gennem vægge (dog med signalforringelse). Uhlenbrock angiver at Daisy-senderen har en rækkevidde på ca. 100 meter i frit felt.
Radio-teknikken er dog noget dyrere at realisere og derfor er Daisy et dyrere system end IRIS.
Har set Daisy trådløs demonstreret og det fungerede perfekt, det er dog sommetider en anden historie når man står derhjemme!
Det må også siges at være et plus at der et (lille) display på controlleren.
Jeg har fået et svar fra Uhlenbrock vedr. IRIS-problemerne som jeg lige skal have testet på min IB2. Det vender jeg lige tilbage med en orientering om, når jeg har set om det gør nogen forskel. Jeg tvivler...
mvh Per
Snuden
Underbetalt kontorsmølf
Haderslev
Indlæg: 605
Jeg har en Daisy II med radio, jeg bruger den sammen med en ESU Ecos central via deres L.net converter og det virker fremragende.
Det eneste minus indtil videre er at man skal vedligeholde lokomotivdatabasen dobbelt.
MVH
Morten Strårup
K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.
Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.