Til alle jer som kører med Marklin CS2, er der en ny Update ude på Online-serveren. (USB-udgaven er endnu ikke opdateret)
Versions-nr er : SW 1.6.4(1) - GFP 1.38
Ligeledes er der "rygter" om en ny større opdatering til Marklin CS2, nemlig version 2.0, som skulle komme i Dec 2011, som bl.a giver muligheden for at uploade lyde til Marklin's nye Decodere.
Men som sagt det er kun "rygter", så det bør tages med et gram salt til, indtil det er bekræftiget fra Officielt hold.
Du kan følge dette indlæg på Stummi-forum :
http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=5&t=66182
• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.12 ) • ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Til alle jer som kører med Marklin CS2, er der en ny Update ude på Online-serveren. (USB-udgaven er endnu ikke opdateret)
Versions-nr er : SW 1.6.4(1) - GFP 1.38
Hva' er forskellen på online serveren og en USB udgave ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Frank F
Vamdrup
Hej Steff
Der er ingen forskel på de af Marklin "tilbudte" Opdateringer hvad enten man foretager den Online eller via en USB-Stift.
Som hovedregel er Online-opdateringen til rådighed med det samme, hvor det i praksis har vist sig at USB-udgaven er
komme som Download på Marklin's Hjemmeside efter en 3 til 4 ugers tid, men dette har dog ikke været tilfældet med
den seneste version (1.5.2) som længe har været tilgængelig
Marklin's Centralstation 2 kan opdateres på 2 måder :
1. Online-adgang (over Internettet) :
Centralstation 2 kan forbindes med en Router og får derved Online-adgang til Internettet, hvorved Centralstation 2
kommunikerer med en Online-server opsat af Marklin med det specifikke formål at tilbyde dig som Bruger af CS2 en
nyere og opdateret udgave af den interne Software (også kaldet Firmware) i CS 2.
Når Marklin opdaterer Online-serveren med en ny version, sker der det at når man har "bootet" CS2 op, vil CS 2 efter
et stykke tid kommunikere med Marklin's Online-Server (som lægger på en speciel IP-Adresse på Internettet) og
derved få meddelelse om, at der er en Nyere og Opdateret version af CS2 Softwaren til rådighed for Brugeren.
Denne meddelelse vises på Skærmen på CS2 og det er så op til Brugeren om man ønsker at gennemføre opdateringen
af sin Centralstation 2.
2. Via en USB-Stift
Proceduren kan ses på Marklins hjemmeside, klik på linket herunder (forklaring på Tysk)
http://www.maerklin.de/de/produkte/tools_downloads/software_updates.html
klik på punktet : "Nochmal im detail"
• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/60657 ( SW 4.28 ) • MDT V3.6.0 • ( HW : 60971/60970/60801 )
bygger01
Herning
Så simpelt oversat af mig
Via router
Ingen PC imellem
CS2 forbundet direkte med router / trådløs enhed med et almindelig kabel
Start CS2 op
Der kommer et skærmbilled på CS2, at der er forbindelse, og om man vælger at opdatere
Muligheden via USB
Via en PC / Internet at trække opdatering ned på et USB stik
Sætte USB stikket i CS2 og skulle det samme ske osm beskrevet ovenover
Hvis det er måden, så skal jeg blot finde modet en dag ....
Ellers tak for skrivet
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
Frank F
Vamdrup
USB-Opdateringen af CS2 til version 1.6.4 er nu klar på Marklin's hjemmeside.
jhcn
IT & AV vejleder, C. la Cours Skole
Lystrup
USB-Opdateringen af CS2 til version 1.6.4 er nu klar på Marklin's hjemmeside.
Jeg hentede den nye version over på en USB igår, og som sædvanlig er det utrolig nemt og ligetil at få CS2'en opdateret. Det tog mindre end 5 minutter og er stort set selvkørende.
Men hvad der så lige er det nye i denne version har jeg ikke haft tid til at opdage...
Henrik
Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.
Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner
kulle2011
hej
måske er der blevet svaret på det, men kan nogle sige hvor jeg kan læse helst på dansk hvad den nye opdatering indeholder ?
hilsen
flemming
Frank F
Vamdrup
Hej Flemming.
Jeg har vedhæftet Centralstation 2 Changelog, som er opdateret med tilføjelserne fra Version 1.6.4 og
som også indeholder Changelog for Mobilstation (60653) samt Changelog for ændringer i CS 2 Hardwaren.
Dokumentet er oversat til Dansk.
KCN
Hej
Det er måske ikke i den rigtige tråd at spørge, men jeg prøver.
Jeg har flere gange set beskrevet "Märklins nye dekoder"
Hvem fremstiller denne for Märklin, jeg har ellers været meget tilfreds med "Esu" som fremstiller, selv om det "træls" et der ikke er fuld tilgængelighed på Märklin/ESU dekoder,
Bliver nye Märklin dekoder også begrænset?
Og kan der bruges andre Programmer enheder end feks. CS 1 og CS 2
Venligst
Kenneth
H0-Primært Dansk-K 3skinne
jhcn
Lystrup
Mange tak for den danske change-log!
Henrik
bygger01
Herning
Er der viden om flg.:
Hvis man mangler at lave f. eks. 2 up dateringer, kan man så springe den første over og få begge up date, ved kun at foretage den sidste ...
Eller skal begge up date "ind" og så i den rigtige rækkefølge ....
jhcn
Lystrup
Er der viden om flg.:
Hvis man mangler at lave f. eks. 2 up dateringer, kan man så springe den første over og få begge up date, ved kun at foretage den sidste ...
Eller skal begge up date "ind" og så i den rigtige rækkefølge ....
Du kan godt springe over.
Henrik