Picture

hssf5

PB  Hjemmeside

Montere dekoder Minitrix 12175 DSB Traktor 1 ?

Jeg har bestilt udstyr til digital drift af min Spor N bane, og ville i dag montere dekoder i min Minitrix #12175 DSB traktor 1, og det gav anledning til et par spørgsmål.

DSB traktoren har NEM stik så jeg regnende med at det ville være en let opgave, men - den Lenz mini Silver dekoder jeg skal montere har ben 1 markeret med en hvid prik, men der er ingen markering af ben 1 i toget eller i Minitrix vejledningen, hvordan finder I ud af hvor ben 1 er placeret?.

Er det eneste der sker ved at vende decoren forkert, at der byttes om på lys og motor udgange, skinne tilslutningerne er jo de midterste ben, dette tog har ikke lys så der burde vel ikke ske andet ved at vende decoren forkert end at toget ikke kører?

det dobbeltklæbende tape der følger med Lenz dekodere fylder meget, hvad bruger I til at isolere dekodere fra metal dele og fastholde dekoderen?

Med venlig hilsen og God pinse

Hssf5

Spor-N digital, Fleiscmann skinner, Roco z21, Multimaus og RocRail 

www.smeds.dk

Like 0 kan lide

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

PB  Blog

Der sker ikke noget ved at vende dekoderen forkert, andet end at det ikke virker selvfølgelig Smile

Ben 1 er en orange ledning og den går til motoren.

Jeg bruger kapton-tape til både at pakke dekoderen ind og til at sætte den fast om nødvendigt.

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.