Picture

Busk

PB

Märklin BR290

Jeg har haft et af mine lokomotiver ude af kassen Märklin BR290  NR 37902, alle funktioner

vireker, lyd, lys mm men den kører bare ingen steder!! Hvor skal jeg begynde med at fejlfinde? Der er umiddelbart

ingen løse ledninger!  Vh Torben

Billede  

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide

Picture

birkla

Buschauffør på Fehmernbyggeriet (FLC)

Nakskov

PB  Hjemmeside

Har den stået stille længe? Så kan det bare være olie/fedt i motor og tandhjul der er hærdet op, det oplevede jeg selv på en vitrinemodel jeg købte tidligere på året.

Total afrensning af det gamle, og en dråbe olie de rigtige steder, og nu kører den som den skal  Smile

Kan selvfølgelig også være kul og børste der ikke sidder som de skal.

Mvh Klaus Krøyer Jakobsen

Nakskov

MIST Zealand

http://ullerslevlokalbane.blogspot.dk/

Like 0 kan lide

Picture

volvo

PB

birkla skrev:

Har den stået stille længe? Så kan det bare være olie/fedt i motor og tandhjul der er hærdet op, det oplevede jeg selv på en vitrinemodel jeg købte tidligere på året.

Total afrensning af det gamle, og en dråbe olie de rigtige steder, og nu kører den som den skal  Smile

Kan selvfølgelig også være kul og børste der ikke sidder som de skal.

Denne model har Soft Drive Sinus motor og derfor ingen kul eller börster.

Selvfölgelig kan fedtet väre indtörret som Klaus skriver så löft gerne på låget til gearkasserne og kontroller tilstanden. 

Pröv også gerne at gå tilbage til fabriksindstillingerne via körecentralen. Da loket har MFX skall det umiddelbart finde sig selv efter dette.

Et tips: Forsög ALDRIG at skubbe loket igang !!! De små tandhjul af plastik i gearkassen sprikker let ved denne manöver.

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.