Picture

cmq

Indlæg: 267

PB

Märklin 76391 signaler på Ecos

Hej Allesammen

Prøver at programmere mine 76391 signaler fra Märklin på min ecos, Men det fungere bare ikke.

Jeg bruger denne fremgangs måde:

18.9 Programmering af Märklin 763xx Signal-Serien.
Til Programmering af Märklin Signalerne 736xx (f.eks 76391/76393) skal følgende skridt følges :
1. Lad Signal-Elektronikken forblive i Forpakningen. Signal-elektronikke skal anvende den i Forpakningen indbyggede Kontakt-Bøjle til Programmeringen.
2. Indret på ECOS en ny Magnetartikel, som anvist i Kapitel 13.1. Udvælg den passende Signal-type fra Listen. Befinder der sig et Forsignal foran Hoved-Signalet
skal også det til Forsignalet tilhørende Hovedsignal indrettes. Giv hver signal deres Nummer og vælg "Moment" under Driftsart.
3. Tilknyt det nye Skifte-element til en af Siderne i Stellwerk (Keyboard), således at de kan styre Signalet.
4. Luk ECOS-Centralen ned
5. Fjern tilslutningen til fra ECOS til anlægget. Tilslut nu det Signal som skal Programmeres til Anlægs-udgangen på deres ECOS (B) og (Innocent. 6. Start ECOS-Centralen op og når den er klar, tryk på STOP-Tasten.
7. Tryk på GO-Tasten for at Indkoble ECOS. Signalbilledet på Signalet vil nu begynde skifte i mellem de to tilstande.
Den efterfølgende fremgangs-måde er afhængig af det anvendte Signal
76391/76371/76372 : Tryk på Signalet på ECOS-Skærmen. Indenfor den indstillede Skiftetid på 2500 ms bliver Signalet programmeret.
73392/76394 : Skift til Signal-Tilstand Hp1, Afvent indtil Signal-billedet igen begynder at sende afvekslende Signal-billeder. Tryk herefter på Signal-tilstand Hp2. 76395/76397 : De første skridt kører ligesom ved Signalerne 763691/76395 med hensyn til forløbet. Herefter begynder For-signalet at skifte i mellem 2
Signal-billeder frem og tilbage. Tryk nu på Funktion Hp1 eller Hp0 for det tilhørende Hoved-signal. Når For-signalet hører til et 2-begrebs Signal skal de trykke anden gang på Signal-funktionen HP1 eller Hp0, når For-signalet begynder med den afvekslende Signal-billed veksling frem og tilbage. I Andre tilfælde skal de trykke på Signal-funktion Hp2 ved det tilhørende Hoved-signal. Ved Signaler med mere end 2 Begreber sker tilføjelsen af den 2.Adresse automatisk.
8. Signalet er nu Programmeret. Sluk for ECOS. Udpak Signalet fra forpakningen og indbyg det på Anlægget.

Jeg har sat signalet op i min ecos på denne måde:

IMG_0032.JPG

Jeg når til punkt 7 hvor mit signal skifter mellem rød og grøn.

jeg trykker på signalet , når jeg er på denne skærm:

IMG_0033.JPG

Men intet sker, den bliver ved med at skifte mellem rød og grøn.

Er der nogen der har erfaring med dette????

__________________

Christian

Ecos 50200

Traincontroller gold 8.0, Trainprogrammer, +Hardware

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Halløj i stuerne..

Jeg har ikke den helt store erfaring med disse sig., men har da prøvet at kode et par stykker..

Jeg har mun bemærket at din skiftetid i din beskrivelse, siger 2500 ms, og din boks står på 250 ms...

Ved ikke om det kan være det, men det var da værd at prøve.. Wink

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

cmq

Indlæg: 267

PB

Efter en del søgen på nettet fandt jeg hjælp ESU Ecos forum.

3. Nur zum Programmieren des Signals mit der ECOS / CS 1 muss im Menü "Setup 1" "Motorola" und "Asymmetrisches Gleissignal erzeugen" aktiviert sein und die RailCom-Rückmeldung deaktiviert sein.

Jeg satte min Ecos op som vist på billede og det fungere :)

IMG_0034.JPG
__________________

Christian

Ecos 50200

Traincontroller gold 8.0, Trainprogrammer, +Hardware

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.