Picture

Per T. Larsen

Malmö Sweden

Indlæg: 17

PB  Blog

Kan ROCO drejeskive 42615 samt LTD TT-DEC-R styres med Z21

Hejsa

 

Vil gerne ombygge min ROCO drejeskive 42615 til digital brug, ved hjælp af en LTD  TT-DEC-R dekoder

Målet er at kunne styre den via en Z21 på en iPhone uden brug af pc eller andre enheder 

 

når jeg spørger om det er muligt henviser LTD til ROCO og forventer at de sender mig til LTD

og så er det godt man har adgang til DK's største vidensbank omkring modeltog mv.

Er der nogen der har erfaring med dette, og i givet fald, virker det ?

Og hvad har I gjort?

vil meget nødigt invistere i en dyr dekoder som jeg ikke kan bruge til noget 

 

håber en af jer kan hjælpe

mvh

Per

Like 0 kan lide
Top

Picture

Hauge

Retired

Bredsten

Indlæg: 2

PB

Hej Per

Jeg overvejede også først en LDT drejeskive dekoder, men syntes det så temmelig besværligt ud, envidere skal du modificere Roco drejeskiven.

Så jeg købte en Digikeijs DR5052 EXT samt en DR5052 Roco adapter. Det har jeg ikke fortrudt trods en del opstartsproblemer, som blev klaret ved korrespondance med Digikeijs.

Digikeijs var ikke klar over at Roco havde både en ny og en gammel model af drejeskiven, hvilket jeg så fortalte dem, og hvordan jeg løste problemet. Jeg formoder at de har taget forbehold for det i fremtidige dekodere, ellers kan jeg hjælpe.

Jeg styrer godt nok drejeskiven med Z21 og TC Gold program, så jeg vil anbefale dig at spørge Digikeijs om deres software kan bruges på en iphone.

Prisen for en LDT dekoder og Digikeijs er stort set ens, og så får du gratis forsendelse hos Digikeijs.

Venlig hilsen N.O. Hauge

Like 0 kan lide
Top

Picture

Per T. Larsen

Malmö Sweden

Indlæg: 17

PB  Blog

Hej Hauge

 

Mange tak for dit svar, tror jeg går efter denne løsning

skal lige sikre mig at sw kan køre på en iPhone

 

vender nok tilbage til dig 

 

mvh

Per

 

 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Per T. Larsen

Malmö Sweden

Indlæg: 17

PB  Blog

Hej igen

Til info for andre, de to nævnte enheder er gået ud af produktion, og de kan desværre ikke styres fra en iPhone og Z21 da sw'en kun er lavet til Windows brug

De står med status "på lager" men det passer ikke. Men som de siger, kan man være heldig at finde dem hos en forhandler

 

så jeg er tilbage på LDT dekoderen igen

I mellemtiden har ROCO svaret med en løsning hvor man bruger nogle funktioner fra bla. sporskifter mv.

overvejer lige om det er noget jeg tør kaste mig ud i

 

Mvh

Per

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.