Hej
Jeg købt en Heljan drejeskive (89121), da skulle kører direkte på mit system, intet udvidelses kort (Win-Digipet 2021 fuld licens, Digikeijs 5000, 2 spor DDC) og jeg er klar over der sættes op som maget artikler og Drejeskiven er kaliberet.
Den kører, hvis jeg bruger Heljans kontrolboks, men kører ikke hvis jeg bruger Win-Digipet styre den med.
Jeg ikke tysk, så ladet Google oversætte det for mig, med rimeligt resultat (1078 sider)
Hvad menes der med (Adresse, går fra 1 til 228, fabriks indstilling 57 på Heljans kontrolboks) på er nummeret på den/de enheder (Drejeskive/Skydebro etc.) der knyttede til anlægget?
Hvilke knapper skal trykke på Win-Digipet
Anlægget er stadig under opbygning
Mvh
Staal
hardwaretec
Dragør
hej
det betyder at din drejeskive har adresse 57 når du sætter den til dit digital system og at du kan ændre det tal til alt mellem 1 og 228
for at undgå en conflict med andre digitale ting på dit anlæg
mvh
Ole Vedel
Jeg ser lige efter den Danske version, men her den engelske
DCC / ANALOG TURNTABLE
c)Further information regarding changing the control box's accessory address:The DCC address you assign to control box determines the accessory address too. To each Dcc address thereare 4 accessory addresses. The formula below calculates the first accessory address in the block of 4 accessoryaddresses belonging to each DCC address.First accessory address = ( (DCC Address - 1) * 4 ) + 1for example if DCC Address = 57 thenFirst accessory Address = ( (57-1) * 4 ) + 1 = 225.for example if DCC Address = 58 thenFirst accessory Address = ( (58-1) * 4 ) + 1 = 229. Please note that the fist accessory address has move to thenext block of 4 accessory addresses.If you wish a specific accessory address block rather than the DCC address you can use the reverse formulabelow.DCC Address = ((accessory Address – 1) / 4 )+1Please mind if you don't use the first address in the block of 4 the number will be a decimal number and only theinteger part will represent the DCC address. Please note, the decimal rather than an integer number could alsobe an indication of overlapping accessory addresses on your layout.Please note that the bridge already has the DCC address set to 57 as a factory setting
Ole Vedel
Ole Vedel
Hver spor har en MA adresse. Den kan man bruge i WDPs Togvej editor som et sporskifte.
Jeg tror ikke du kan bruge WDPs drejeskive symbol, da Heljans DCC drejeskive ikke vælger kør til højre/venstre men direkte til et valgt spor.
Ole Vedel