Picture

peter

Indlæg: 116

PB

ESU ECOS 50200 versus 50000

Hej Forum

Jeg kører med ESU ECOS 50000 og det fungerer ganske fint for mig. Flere - især forhandlere opfordrer til at opgradere med køb af ny 50200.

Men, er det overhovedet det værd, det gamle fungerer jo fint nok og softwaren opdateres jo jævnligt fra ESU.

Er der nogle erfaringer, har nogen oplevet nye "landvindinger" ved at gå fra 50000 til 50200, eller får man reelt bare en farveskærm og lidt anderledes taster Smile

 

mvh Peter

Like 0 kan lide
Top

Picture

a62213

Indlæg: 382

PB

Læser lige med her - hvis der kommer nogle svar. 

__________________

Dans epoke 3
Tillig spor system
Tortoise switch motorer
Ecos
Fast anlæg med mulighed for tilkobling af moduler under planlægning

Like 0 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

Har selv en 50200 og som jeg læser det, er den eneste forskel farveskærm.

Jeg ville personligt vente på næste træk fra ESU på Marklins CS3

I øvrigt har jeg også en CS2 som jeg bruger til kodning af Marklin Lok's.... ellers er ESU markant bedre på alle fronter... så jeg venter på 50xxx fremfor CS3

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

TogSvendsen

Indlæg: 438

PB

DanskBjergbane skrev:
...ellers er ESU markant bedre på alle fronter... så jeg venter på 50xxx fremfor CS3

Det var noget af et postulat. Ønsker du at uddybe? Mig bekendt kan de to systemer stort set det samme. Det er vist mere et spørgsmål om personlig preference end et spørgsmål om "bedre på alle fronter".

Like 2 kan lide
Top

Picture

DanskBjergbane

Minimalt

Kastrup

Indlæg: 503

PB  Blog

1. Opstart

2. Programmering af lok parametre

3. Definition af sporskiftere

Men ja det er min holdning, som jeg ikke er ene om at have, andre har muligvis en anden, som de er velkommen til at have...

 

__________________

Hilsen Jan

Märklin K-skinne, Epoke I/II Syd Bavarisk landskab. Tysk (Bayern, Württemberg, Baden) Epoke I, II & III rullende.

ESU Ecos 2, SwitchPilot II, Viessman, LDT. Philips Hue, TrainController Gold V9.0 med SmartHand+, og lidt hjemmekodet diverse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.595

PB

Sjovt, jeg havde begge hjemme på prøve. CS vinder for mig på at jeg kan få billige håndcontrollere til og på letheden ved programmering af mine Märklin lokomotiver og en iPad app og et pc program, vor jeg kan bruge min pc som ennu en styreenhed.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 2 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.