Jeg har læst og læst for at finde ud af hvordan jeg skal styre mit anlæg (som er under opbygning). Jeg har 2 skjulte banegårde der skal styres og til at starte med ville jeg lave blokke, med tilbagemelding via sporbesatfølere og bruge PC til styring og automatisering. Jeg må erkende at forsøg med Rocomotion mv. simpelthen er for kompliceret i forhold til hvor meget tid jeg skal bruge på at sætte mig ind i det.
Valget er faldet på ESU Ecos 50200. Det er forholdsvis dyrt, men det virker også rimeligt overskueligt. Jeg er ikke så tilfreds med jeg ikke kan have hele anlægget på ét skærmbillede, men tror kun Ecos skal styre det skjulte og så vil jeg nok lave en styrepult til det synlige sporskifter. Hvis ellers det lykkes mig ser det ud til jeg kan få styret de skjulte, samt lave sporveje. Jeg vil gerne høre fra andre der har prøvet dette i praksis medEcos?
Derudover har jeg bestilt sporskifte decodere ESU switchpilot, samt tilbagemelding med Railcom (ESU 50094). På den måde kan jeg se hvilket tog der holder i hvilken blok. Jeg vil egentligt også gerne høre om nogen ved om Switch pilot kan køre med både manuel og digtal skift af sporskifterne, så jeg kan bruge begge dele.
Vh. Bo S.
SC
Mekaniker
Hej Bo.
Du er godt klar over du kan laven en genvej i sporplanen så den selv springer hen til den sporplan du har lavet genvej til. Hvis du nu har et spor på sporplan 1 en spor som går vidre til et spor på sporplan 4 der kan du lave en genvej så den automatisk hopper der hen.
Søren
3 Skinne, C skinner. Epoke lidt af det hele.
ECOS 1 og ECOS 2 og Touch Cab
Bo S.
Hej Søren
Yes det har jeg set. I mellemtiden har jeg sat mig lidt ind i iTrain til PC, som måske vil være en overvejelse værd senere hen.
http://danskmodeltog.dk
Bo S.
Jeg har nu modtaget min ESU 50200 og kørt lidt testkørsel. Jeg har prøvet med to Roco lokomotiver. En MZ, og en MY. Sidstnævnte er med Lyddekoder.
Når MY'eren står stiller er der en pulserende brummen/summen, som forstærkes en helt del når lyset tændes på den. Er der nogen der har oplevet noget lignende? Når MY'eren kører med Roco Digital er den helt stille. Sjovt nok er der ingen problemer med MZ'eren.
Er bange for det er en defekt i centrulenheden
http://danskmodeltog.dk