Picture

bmw

Beder

Indlæg: 8

PB

ESU Ecos 50200

Min drejeskive ( Märklin Digital ) kan køre rundt men jeg kan ikke programere den til at stoppe ved de rigtige spor.

Er der nogen her som kender samme problem.

mvh Per

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hvilken Drejeskive-Decoder anvender du til din Marklin 7286 eller 7686 Drejeskive ?

Er den Drejeskive du anvender fra før 2002 eller Produceret efter 2002 ?

(Årstallet vil kunne findes på den Originale æske til Drejeskiven eller ved at se på den sidste side i den Vedlagte Brugervejledning hvor der ofte står

Måned/År, som angiver hvornår brugervejledningen til Drejeskiven er skrevet (publiceret)

Er Drejeskiven fra før 2002 og anvender du en Marklin Drejeskive-Decoder Produceret efter 2005 skal Drejeskiven modificeres før den kommer til

at arbejde korrekt sammen med den nyere type af Drejeskive-Decoderen.

Se dette tidligere Indlæg fra Sporskiftets Forum : http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/digital-drift/tilslutning-af-m%C3%A4rklin-digital-drejeskive

hvor du også kan finde billeder som viser dig Drejeskiven før og efter Modificeringen.

Ligeledes vil jeg anbefale dig at kigge lidt på LDT TT-DEC Drejeskive-Decoderen fra Littfinski Daten Technic, som er meget bedre end Marklin Drejeskive-Decoder.

Information om TT-DEC Drejeskive-Decoderen finder du her :

http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=de:tt-dec

Den Danske Vejledning til TT-DEC Drejeskive-decoderen (oversat af mig selv) finder du her på Sporskiftet.dk under denne Wiki-Side :

http://www.sporskiftet.dk/wiki/marklin-cs2-digitalstyret-drejeskive-marklin-7186-k84-7286-7686

 

Håber at ovenstående eventuelt kan hjælpe dig lidt videre med dit Problem, ellers må du stille yderligere Spørgsmål her under dette indlæg på forummet.

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

bmw

Beder

Indlæg: 8

PB

Hej Frank !   Tak- Jeg har fået drejeskiven til at kører, dog kan jeg ikke få min Ecos 50200 til at finde de rigtige spor ( programering ) ?

mvh Per

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hej Per

Det lader til at der har været Problemer med Marklin Drejeskiven og ESU ECoS 50200 med hensyn til at den ikke stopper ved de rigtige Spor samt Programmeringen

Nu skriver du ikke noget om hvilken firmware du har installeret på din ECOS

Ifølge Relase-Note filen til Firmware-Update 3.7.0 til ECOS 2 skulle problemerne med Marklin Drejeskiven være løst i forbindelse med denne Opdatering.

 

Her er et uddrag fra filen, omkring drejeskive-problemerne :

- Darstellungsfehler Drehscheibe behoben                                                           ( Visnings-fejl er rettet )
- Märklin Drehscheibe kann nicht mehr nichtexistente Abgänge auswählen    ( Marklin Drejeskiven kan ikke længere udvælge ikke-eksisterende Spor-tilslutninger )
- Märklin Drehscheibe lässt sich nun korrekt programmieren                             ( Marklin Drejeskiven lader sig nu korrekt programmere )

Hvis din ECOS 2 ikke er opdateret kan du jo forsøge at Opdatere den først og se om det så vil lykkedes med Marklin Drejeskiven og din ECOS 2.

God Arbejdslyst !

 

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

bmw

Beder

Indlæg: 8

PB

Hej Frank !   Den er opdateret til 37,0, men jeg må jo prøve mig frem igen.  Surt når det ikke kører som det skal.

:(

mvh Per

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.