Picture

Krogsgaard

Indlæg: 69

PB

Erfaringer med Digikejs DR4018

er der nogle af jer der har erfaringer med Digikejs 4018 ? Jeg overvejer at bruge den til at styre tænd/sluk af lyse i huse. Den kan ifølge manualen styre op til 16 udgange - den koster omkring 200 kr og er således meget billigere end eksempelvis en Viessmann 5213 schaltdekoder.

jeg bruger en Ecos2 - er det lige ud af landevejen at sætte digikejsen op med den ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

trainmad

Indlæg: 160

PB

Krogsgaard skrev:

er der nogle af jer der har erfaringer med Digikejs 4018 ? Jeg overvejer at bruge den til at styre tænd/sluk af lyse i huse. Den kan ifølge manualen styre op til 16 udgange - den koster omkring 200 kr og er således meget billigere end eksempelvis en Viessmann 5213 schaltdekoder.

jeg bruger en Ecos2 - er det lige ud af landevejen at sætte digikejsen op med den ?

Hej Krogsgaard..

Det er meget enkelt:

Du skal kunne programmere i hovedsporet på adresse 9999, og så læse i CV-listen, hvad du vil ændre, I dette tilfælde CV 47 værdi 1... HUSK at montere en pære i udgang 1 og 'C'..

Derefter skal du programme adressen: Tryk på knappen på 4018 og tast det sporskifte eller signal, der har den adresse du vil bruge som den første..

Derudover er der flg: mulighed, hvis du kører f.eks. WINDIGIPET:

Lev 16 kontakter i WDP der har adresserne på 4018, og lad Stellwerkswärter styre dem ud fra tid, så slukker og tænder lysene i husene forskelligt, alt efter hvordan du har indstillet tiden..

Det virker så overbevisende!!

__________________

Mvh..

TrainMad..

Ps: Har DU kørt med DIT tog idag??

3-skinne epoke lll, dansk/tysk i det 'fiktive' Lauenburg. Cs1 RELOADED + 2 x Uhl. IB. WDP 2015.2
'Ein leben ohne MODELLBAU, ist defintiv möglich, aber ganz SINNLOS!!!'
Like 0 kan lide
Top

Picture

Krogsgaard

Indlæg: 69

PB

Hej TrainMad

Tak for dit svar - jeg købte en digikejs 4018 idag og som du skriver fungerer den perfekt - som en test har jeg udstyret et jagtslot med 10 led’er samt et par alm glødepærer som den faktisk også kan styre. I min første test brugte jeg to Viessmann 5213 - se videoen her

https://youtu.be/OtNsrIpwGh4

Nu styrer digikejsen lyset og kan betjenes fra Win-Digipet . Som du skriver vil jeg også lade Signalpostassistenten (flot dansk oversættelse

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.