Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

CS2 Update Version 2.2.0 - GFP 2.10 er tilgængelig til Marklin CentralStation 2

Så er der lidt tidlige "julegaver" til ejerne af en Marklin Centralstation 2 (alle versioner)

Ifølge meldinger på Stummi-forum og Marklin Users forum ser det ud som om der er en ny opdatering til Marklin Centralstation 2 tilgængelig fra i dag Tirsdag 18. Dec 2012.

Det vil måske ikke lykkes at opdatere sin CS2 første gang man prøver, pga at der kan være "pres" på Marklin's Online Server lige pt, men prøv eventuelt igen lidt senere eller

hen i løbet af aftenen.

Billede

Her er lige billede med hensyn til bekræftigelsen af Opdateringen til CS2

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Her er lidt Information om CS 2 Opdateringen til Version 2.2.0 og den eventuelt senere hen kommende version 2.3.0 oversat til Dansk

 

GUI Version 2.3.0 (Kommende Update - formodentligt først i 2013 ) - Betatest

    Netzwerk
    - DHCP forbedret. (Mulighed for senere ændringer)
      Automatisk beregning af Broadcast-Adresse tilføjet for CAN-Gateway'en   

    - Kørepult
        Lokomotiv-udvalget reduceret fra 30 til 25 Lokomotiver på Lokomotiv Oversigts-billederne (når du trykker på Lok-Iconet)
        Farven på Lokomotiv-udvalgs siderne er omstillet til "grå" farve, da siden ikke er en Konfigurations-dialog side.
        Funktions-ikoner til Lokomotiver er udvidet (Ca 8-10 nye vil tilkomme)

    - Layout
        Forskydning af billederne i LAYOUT-delen kan nu frakobles i SETUP       


(NOTE : Bemærk at ændringer vil kunne forekomme i forhold til det annoncerede her inden den næste opdatering er tilgængelig).


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


GUI Version 2.2.0 - GFP 2.1 (December 2012 - Online på Marklin's Server pr 18-12-2012)

    - Layout
        Rotation af DKW på Skinne-billeder udvidet fra 2 til 4.
    - Netværk
        Fejl i CAN-Gateway fjernet. (Forbindelses-afbrydelser når Marklin Mainstation / Mobilstation Applikationerne går i dvale på Iphone/Ipad)



GUI Version 2.1.5 - GFP 2.1 (Maj 2012) Betatest

    - Memory
         Problem med CS2 Slave ved Køreveje uden S88-kontakter rettet.


    - Sound-Decoder
        - Mount-scripts til USB-Stick bearbejdet, da en USB-Stick skal anvendes til de følgende Funktioner :
        - Netværks-opdatering for Sound-filer indbygget i CS2
        - Program til sammensætning af Sound-filer uploadet og installeret i CS2 via CS2-Opdateringen fra Marklin's Online-Server (nok det mest interesante punkt i forbindelse med Opdateringen)
        - Sound-bibliotek til CS2 via Opdatering over netværk (CS2-Opdatering Online) er nu stillet til rådighed.




GUI Version 2.1.1 -GFP 2.1 (Marts 2012) Betatest

    - Layout
        Import af Layout's er forberedt
        S88-Visning i Layout er optimeret og gjordt hurtigere.

    - S88
       Efter Indkobling af CS2, vises der nu også ved flere end 8 S88-kontakter, den korrekt belægning af Kontakterne
       s88-Event-Dobbeltmeddelser i CAN-Bussen løst og rettet.
       Indtil nu ikke implementerede CAN-Meldninger til forespørgsel af enkelte S88-kontakter er nu implementeret i CS2.
       S88-Polling som kompatibilitetstilstand til ældre Programmer er kontrolleret og "buffering" er tilpasset
       S88-Meldninger er optimeret mere og gjort hurtigere


    - Memory
       Funktions-forstyrrelser i MASTER/SLAVE drift i forbindelse med MEMORY er løst.
       Forkerte Automatiserings-meldninger i CAN er fjernet og løst
       Køreveje udvidet med 2 S88-Kontakt, som kan "afspørges" ved Start af Kørevejen.
       Afsikring af Skifte-kommandoer i Køreveje forbedret, idet der nu altid ventes på svaret fra GFP


    - Hjælpe-filer bearbejdet og Opdateret.
         Hjælp til den 2. S88-Kontakt ved Køreveje er tilføjet

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Du skriver om denne uge opdatering 

   - Layout
        Rotation af DKW på Skinne-billeder udvidet fra 2 til 4.
    - Netværk
        Fejl i "Gateway" fjernet. (Forbindelses-afbrydelser når Marklin Mainstation/Mobilstation Apps'ene gik i dvale)

Må jeg få en kort simpel oversættelse .......

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank F

Vamdrup

Indlæg: 569

PB  Hjemmeside

Hej Jørgen.

Jeg arbejder lidt på at finde ændringen i forhold til tidligere versioner, pt ingen information

__________________

• CS3+ ( SW 2.5.2 ) • CS2 60215 ( SW 4.3.0 ) • MS2 60653/57 ( SW 4.13 )
• MDT V3.6.0 • HW : 60971/60970/60801
• ESU LOKPROGRAMMER ( SW: 5.2.6 )
• ESU-HW: 53451 / 53900 / 53901

Like 0 kan lide
Top

Picture

tossetog

Døgenigt

Farum

Indlæg: 76

PB  Blog

Hej allesammen

Hvor kan jeg finde opdateringen? Har prøvet på Märklins hjemmeside. Skal det gøres direkte fra nettet?

Hos Märklin står der ( under USB stick) Die aktuelle Software-Version ist 2.0.1 (mit GFP 2.Innocent

Og: Hvordan skiller man en CS2 ad?

__________________

Med toglig hilsen

Jeppe

Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.

Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.600

PB

Jeg opdaterede igen min CS2 den anden dag.

Den er forbundet med vores router med et kabel og det er mine øjne en meget let måde at få den opdateret på.

På samme måde er vores Ipad & en Iphone en del af styringen ......

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 590

PB  Blog

tossetog skrev:

Hej allesammen

Hvor kan jeg finde opdateringen? Har prøvet på Märklins hjemmeside. Skal det gøres direkte fra nettet?

Hos Märklin står der ( under USB stick) Die aktuelle Software-Version ist 2.0.1 (mit GFP 2.Innocent

Og: Hvordan skiller man en CS2 ad?

USB-opdateringerne halter altid lidt bagud, så du skal opdatere via nettet hvis du vil op på den nyeste version lige nu.

Du skiller den vel ad med en skruetrækker med den rigtige bit? Biltema burde have den rigtige, men hvorfor vil du ind i den? Det er ikke nødvendigt for at opdatere den.

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

tossetog

Døgenigt

Farum

Indlæg: 76

PB  Blog

Jeg har de rigtigeskrutrækkere (Torx).

Problemet er, at den har været udsat for børn  Plastikcen til stopknappen har sat sig fast.

Man kan sagtens skrue alle skruerne ud (også dem man ikke tror er der), men hvordan løsner man displayet?

__________________

Med toglig hilsen

Jeppe

Märklinist, CS2 Tysk epoke II,III og IV.

Næst efter Kjønsdriften er af de menneskelige Drifter Jernbanedriften den, der sætter de fleste Lidenskaber i Bevægelse. (Landstingsmand J.K. Lauridsen ca. 1890).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.