Picture

Pastorniels

Sognepræst

Indlæg: 37

PB

Baustelle DHG700 og Mobilstation 1

Hej

Ja det er længe siden jeg har været her forbi. Men det betyder ikke at det elektriske tog (marklin 3-skinne) ikke bliver brugt. I dag er det så knægtens fødselsdag og han har fået det lille arbejdstog fra Nettog. Det er selvfølgelig fra et startsæt, men hva, det var billigt.

Nu skulle vi så have det til at køre. Og her begynder problemerne. Det kniber med at finde den rigtige adresse på mobilstationen. (mobilstat 1)  Jeg prøvede den adresse det lille gule rangerlokomotiv DHG 700 har når det sælges alene. M30881. Så kørte det, men uden lys osv. Efter at have bladret rundt og kommet med nogle lettere uhøviske udbrud, så fandt jeg en adresse der lå tæt på startsættet 29180 og startsættet har så vidt jeg husker 29182. (Med i startsættet følger en remotecontrol, men den har jeg selvfølgelig ikke.)

Så fik jeg et lok. op der hed "Baustelle" og nu var der kørelys og acc-forsinkelse. Men det lille gule blink på taget virker til min søns (og min) store skuffelse ikke.

Nu er spørgsmålet. Er der et trick? Er det mobilstationen der er blevet for gammel? Kan den opgraderes?

Godt Nyt år.

Mvh Niels

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

Pastorniels skrev:

Nu er spørgsmålet. Er der et trick? Er det mobilstationen der er blevet for gammel? Kan den opgraderes?

Hej Niels

I følge märklins hjemmeside skal den kunne tænde advarselsblink fra mobilstationen.
F1 = Blink
F4 = start og bremse forsinkelse.

Beskrivelse:
http://www.maerklin.de/de/service/suche/details.html?art_nr=29182

Vejledning
http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/29182_betrieb.pdf

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Pastorniels

Sognepræst

Indlæg: 37

PB

Hej

Tak for svar. Ja jeg tænkte også at lokomotivet måske var i stykker, men funktionen kommer slet ikke frem på mobilstationen. Kun start og bremseforsinkelse.

Godt nyt år.

Mvh Niels

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hej Niels

Mobilstationen er en lidt tosset indretning, da man ikke selv kan koble funktioner til og fra. De følger slavisk det, der er tastet ind i dens database over materiel.

På langt sigt skal du forbi en, der har en Märklin CS 1 eller en ESU eCos 1 eller 2. Med det rette forbindelseskabel, kan du få din MobileStation opgraderet.

På kort sigt kan du bruge et andet lokomotiv som har funktioner på alle taster.

Du kan også lige prøve at se om et af følgende numre (som er samme maskine) er i din MobileStation:

30881
29141
29142

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Pastorniels

Sognepræst

Indlæg: 37

PB

Hej Per

Tak for svar. Ja 30881 har jeg prøvet, så er der ingen funktioner. Den skriver godt nok DHG 700 i displayet, men hverken kørelys eller bremse-forsink eller noget virker. Dvs det kører godt nok, bare uden nogen ekstra funktioner.

29141 og 29142 findes slet ikke på min mobilstation. Shock

Men det beroliger mig lidt at man kan opgradere mobilstationen. Måske jeg kan få det gjort i forretningen? Det var jo værd at spørge.

Godt Nyt år.

Mvh Niels

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.