Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Alvorlig fejl ved Sporbilleder på CS3 v1.4.0

Nu har jeg skrevet om problemet flere andre steder, så det er vel også på plads bringe advarslen her.

Man kan ikke bruge funktionen Flyt til Sporbillede eller Kopier til Sporbilledet. De flyttede elementer bliver placeret i et område oppe øverst til venstre, hvor de fleste er usynlige og derfor ikke er mulige at arbejde med. Hvis man bruger en af funktionerne får man altså nogle ubrugelige sporbilleder. Jeg oplevede desuden at CS3'en crashede hvis et eller flere ubrugelige sporbilleder var blevet minimeret og jeg derefter gik ind i bearbejdningsmode og klikkede på dem.

En anden mulig fejl er, at der ikke længere er pile til at ændre størrelse på et sporbillede oppe i øverste kant og i venstre kant. Disse pile har tidligere været der, hvilket kan ses i Märklins bog "Running Trains Digitally with the Central Station" og på en officiel youtube video:

https://m.youtube.com/watch?v=V5pwmjO88RY

Lad være med at efterprøve mine fund uden først at have lavet en backup af din CS3.

Like 2 kan lide
Top

Picture

Marklin4me

Indlæg: 552

PB  Blog

Hejsa,

Tænker at det skal med at du har fejlmeldt til Märklin, så vedlægger et link, hvor du nævner det. https://baneforum.dk/viewtopic.php?f=6&t=3176

__________________

Stor modelbane hilsen

Ulrik R. Thomsen


Märklin Digital

medlem af MIST-ZEALAND og MJK Nordbanen

 www.marklinfan.dk 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Ja, det er fint at få det med. Jeg har kun haft min CS3 siden sidste sommer og er først nu gået i gang med sporbilleder. På grund af fejlen måtte jeg lægge lokomotiver og magnetartikler ind igen, og det har ikke været den store ulempe for mig. For folk der måske har lagt en masse arbejde i deres opsætning med sporplaner og hændelser mm kan fejlen have endnu større betydning. Især hvis man ikke har en passende backup.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Godsbanen

Vanløse

Indlæg: 365

PB

Fik svar fra Märklin Service d. 5. juni, at man håber at kunne rette fejlen i næste update (hvilket tidligst kan være 1.4.2).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.