Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Udskiftning af dekoder i ACME EG 3101

Hej

Jeg har opgivet overfor Zimo dekoderen i ovenstående lokomotiv, og har købt en ny ESU med Danske Loksounds ved Hobbykæden i Aalborg - den leveres også til ACME med Plux22 stik - man skal bare huske at skrive det på ordren.

Reklame slut Smile

Hvordan pokker skiller man den EG ad?

I mamualen er beskrevet Heljan modellen, hvor der trækkes ud i siderne, så skulle overdelen glide af - har forsøgt intet held.

Kan se at der er 4 skruer i bunden, men de ser ud til at være i forbindelse med koblingskulissen, så jeg vil ikke bare skrue dem ud.

Nogle gode ideer?

Har skrevet til forhandler, men ikke fået et svar endnu.

Mvh
Flemming

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

PB

Fulgte der ikke en vejledning med dit lokomotiv?

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

Bent_P skrev:

Fulgte der ikke en vejledning med dit lokomotiv?

Som Flemming skriver, så har han jo netop kigget i vejledningen/manualen  Smile

Selvom han godt nok skriver "Heljan", så er jeg overbevist om at han mener A.C.M.E. manualen.

Men Flemming, jeg er i samme boldgade som dig. Jeg kan dæleme heller ikke få overdelen af, som det ellers står beskrevet i vejledningen. Så jeg hører også meget gerne om en løsning.

Jeg er ALT andet end imponeret over de her ACME Eg´er  Crazy

Like 1 kan lide

Picture

kylle

altmuligt

Dianalund

PB

Og så bliver man jo glad for at have holdt fast i sin Heljan EG er , selvom den har en del år på bagen , så kører min stadig uden problemer , får lidt smøring en gang imellem , og trækkraften er ok , kan ses på denne video , fra 2,17  - www.youtube.com/watch?v=mK-oBc9WRDw

og det er ud af æsken , har aldrig foretaget nogle justeringer på den , det kan så godt være at ACME s nye har flere detaljer , men hvis den så ikke kører , så hmmm

mvh Christian

http://3modul.dk/

Like 0 kan lide

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

PB

Har fået svar fra Hobbykæden at man "bare" skal trække ud i siden, dog lidt længere mod front.

Da jeg ligesom havde fået hjælp til at forsøge ovennævnte model, så har jeg i dag afleveret lokomotiv og dekoder hos DF Modeltpg, hvor lokomotivet er købt, så betaler jeg mig fra det der. Jørgen nævnte at man skulle være voldelig - det har jeg ikke lyst til.

Så jeg får det retur når det er klaret Smile

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide

Picture

LasseSteen

PB

fkm skrev:

Har fået svar fra Hobbykæden at man "bare" skal trække ud i siden, dog lidt længere mod front.

Jørgen nævnte at man skulle være voldelig - det har jeg ikke lyst til.

Så jeg får det retur når det er klaret Smile

Tak for at dele dette. Så må jeg forsøge igen, selvom jeg også har det svært med at være "voldelig"  Smile

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.