Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Søges: Hobbytrade ME hjul 92002 (AC)

Hej alle,

Efter at have fået et par 3% stigninger på anlægget, så giver mine Heljan MX´ere op og laver hjulspind med blot et par få vogne "på krogen". Så derfor søger jeg med lys og lygte efter Hobbytrade ME hjul (AC), da jeg i flere tråde herinde kan forstå, at det skulle afhjælpe problemet.

Men hvor dælen skaffer man efterhånden Hobbytrade reservedele henne . . .  navnligt disse ME hjul.

Hvis I skulle ligge inde med overskydende hjul sæt eller ved hvor det kan købes/skaffes, så hører jeg meget gerne omkring det Smile

På forhånd tak

Mvh
Lasse

Like 0 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

LasseSteen skrev:

Men hvor dælen skaffer man efterhånden Hobbytrade reservedele henne . . .  navnligt disse ME hjul.

 

Og du har selvfølgelig selv spurgt Hobbytrade ?

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 1 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 136

PB

lokschuppen-schwerin.de

Har under reservedele en del gamle Hobbytrade dele også en pose 92002 med hjulsæt komplet til AC ME. Jeg har handlet med ham ingen problemer.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

mx41 skrev:

lokschuppen-schwerin.de

Har under reservedele en del gamle Hobbytrade dele også en pose 92002 med hjulsæt komplet til AC ME. Jeg har handlet med ham ingen problemer.

 

Fantastisk, ham prøver jeg engang Smile

Tak for info.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

Så fik jeg fat i et sæt Hobbytrade ME hjul (AC) og sat dem på en Heljan MX´er  . . .  og hold da helt op . .  SIKKE en forskel Smile

Nu trækker den simpelthen helt fantastisk og som en stor bonus, så slår den ikke længere gnister, når den kører over et sporskife. Fantastisk. Laughing out loud :D Laughing out loud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 136

PB

Godt det lykkedes, han plejer også at være fin at handle med  :-)

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

@LasseSteen

Jeg genopliver lige denne gamle tråd

Det er lykkedes mig at skaffe 92002, men i posen er der kun tre aksler med de hvide tandhjul på - på MX'eren er der 4 aksler med tandhjul...

Hvordan løste du det?

Mvh

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.717

PB

jhcn skrev:

@LasseSteen

Jeg genopliver lige denne gamle tråd

Det er lykkedes mig at skaffe 92002, men i posen er der kun tre aksler med de hvide tandhjul på - på MX'eren er der 4 aksler med tandhjul...

Hvordan løste du det?

Mvh

Henrik

Hej,

Det kan jeg faktisk ikke huske. Lad mig lige tjekke engang  . . . .men umiddelbart tror jeg, at jeg muligvis bare brugte ét af de originale DC hjul fra MX´eren sammen med hjulene fra Hobbytrade.

Men ja, det giver en KÆMPE forskel på MX´eren med de her ME hjul på  Smile

  * * EDIT * * 

Jeg har lige tjekket de Heljan MX´ere, hvor jeg har monteret ME hjul fra Hobbytrade. På hver er dem sidder der 4 stk. ME hjul med hæfteringe. Jeg kan ikke huske om jeg har købt flere sæt hjul for at få 4 stk på hver Mx . . . men jeg synes nu at huske, at der var 4 stk. hjul med hæfteringe i hvert sæt. 

Den midste hjul på hver boogie ser der ud til at være et originalt dc hjul fra Heljan. De hjul "svæver" en smule, da de er lidt mindre end hjulene fra Hobbytrade. Men de kører fint uden at det ser uderligt ud med det "svævende" midterhjul.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Tak for svar!

Jeg har to poser 92002, så jeg kan godt komme op på 4 aksler med tandhjul

Forsøget senere, og giver en melding om resultatet

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.