Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Mini Nürnberg i Søndersø den 3. december 2016

Den  3. december 2016 samles producenterne, MCK, Heljan, Dekas og Hobbytrade hos Heljan i Søndersø, for at præsentere det seneste nye. Der er fri adgang, se mere på fx Heljans hjemmeside;

http://www.heljan.dk/shop/frontpage.html

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Den var forbigået min opmærksomhed i alle de nye indlæg.

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Dekas trækker sig fra arrangementet, pga. de seneste "slagtilbud".

Set i gruppen "Modeltog" på Facebook.

Mvh

Claus

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Skovsøekspressen skrev:

". . . , pga. de seneste "slagtilbud".

 

Hvordan skal det forståes ?  Shock

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Det er da ganske forståeligt. Tror bare jeg lader bilen stå og tager "havelågen" til legetøjsmarked på Frederiksberg søndag 4/12 i stedet.

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Hej Lasse

Beklager, det var ikke henvendt til dig, men prøv at tjekke rckongen.dk

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

e

LasseSteen skrev:

Skovsøekspressen skrev:

". . . , pga. de seneste "slagtilbud".

 

Hvordan skal det forståes ?  Shock

 

Fordi RC-Kongen (der er en del af Heljan), har købt restlageret op af IKA- og CR-vognene fra Hobbytrade, og nu sælger dem meget billigt.

Man kan være enig eller uenig i dette, men kan godt forstå Dekas, der ikke vil holde messe i disse rammer i Søndersø.

Der er trods alt tale om en forretning, der skal kunne hænge sammen, så os MJ´ere fortsat kan få nogen spændende danske produkter (egen holdning).

Og jeg er IKKE ude på at starte en ny debat op for/imod. Det har der tidl. været mere end rigeligt af. Konstaterer bare hvad der stod i gruppen i Facebook.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Krølle

Indlæg: 75

PB

Jeg beklager mit indlæg, som beror på en misfortolkning af Dekas udmelding på Facebook (jeg sletter hermed mit indlæg).

__________________

H0, DC, Dansk, Epoke IV-V, Roco kortkobling, Lenz digitalstyring med RailCom.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nej det afgører Dekas selvfølgelig ikke.

Men de har en forretning der skal hænge sammen, og det sker ikke ved at lægge navn til dumpede priser på dansk modeltog.

Har selv givet fuld pris for CR-vognene og IKA, og har da en noget sur smag i munden nu. Der er ikke noget at sige til at dansk modeltog har det svært, hvis alle satser på at der sker prisdumpninger på et tidspunkt, når der er kommet nyt dansk modeltog ud på markedet. 

Her har nogen så heldigvis sagt at det vil de ikke være med til.

Vi vil gerne have nogen gode danske ting, men vil ikke betale prisen, det hænger altså ikke sammen, hvis der fortsat skal komme nyt ud. Der er måske nok også lige lavet lovligt store oplag af nogen bestemte ting. Det kunne være der skulle produceres det er kan sælges til prisen, så de helt skøre og ødelæggende prisdumpninger for en dansk modeltogsproduktion kan undgås.

Det er så min holdning.

Mvh

Claus 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Prisdumpingen er jo ikke sket fra hverken RC Kongens, eller SMT modeltogs side, men fra Hobbytrade, der sælger ud af restlageret. Det har de gjort mange gange før, ikke mindst når de var i pengenød. Jeg kan ikke se, vad Kasper Bang skal være fornærmet over - Hobbytrade måske?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Nu har MCK også trukket sig fra arrangementet i Søndersø;

http://mck-h0.dk/nyheder/

Mvh

Claus

 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Sikke en skam! Det var sådan et godt initiativ...

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Dekas

Indlæg: 61

PB  Hjemmeside

Hej Bent 

Jeg er ikke fornærmet eller sur. Men bare skuffet.

At hobbytrade sælger vognene ud billigt er helt deres egen sag, ligesom at Heljan via deres RC kongen sælger dem ud til meget lav pris er også helt deres egen sag.

Jeg har blot en anden måde at drive min forretning på, som jeg personligt mener er en bedre måde at få modeltogsmarkedet op igen efter det dyk det har haft pga finanskrisen.

Min frameldelse fra arrangerentet bygger blot på at vi var blevet enige om at det dreje sig om at vise vores ting frem, Dekas er pt ved at lave en del nye produkter jeg ville release der, og på den måde trække folk til, men da det nu viser sig at det primært er et spøgsmål om at trække folk til at få solgt billigt ud, mener jeg at grundlaget for den enighed er helt væk! - så vil jeg hellere bruge kræfterne på at lave produkter, som forhandlerne kan tjene penge på, og derved drive deres forretning, istedet for at trække folk til endnu en "tilbuds" messe.

Med Venlig Hilsen

Kasper Bang Jensen 

 

Like 3 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Så Heljan/RC kongen har meddelt at de vil køre specifikke tilbud den dag og i bør gøre det samme?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Like 0 kan lide
Top

Picture

sorensen_dk

Indlæg: 77

PB

Så er der igen gået andedam i den - hvor morsomt.

Kunder primært interesseret i slagtilbuddene ville jo også se Decas' nyheder, som dermed ville få yderligere eksponering; en ren win-win.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Hvis der forsat skal sælges dansk modeltog til de priser, restlager eller ej, så er det kun et spørgsmål om tid før der ikke mere er nogen dansk modeltogsproduktion.

Det skal kunne hænge sammen, for at blive realiseret, ellers er der ingen mening i at producere noget.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Er det hobbytrade du forsøger at forklare noget?

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Det er generelt, det er jo ikke ligefrem første gang det er sket. . 

Og der er nu meldt fra et par producenter, hvad der menes om det. Mere tydeligt kan det da ikke siges.

Det bliver så det sidste herfra.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Kære alle,

Fra moderator-side henstilles hermed til at I parkerer debatten sådan ca. her.

- Der ses nemlig allerede konturerne af et af de klassiske Sporskiftet hundeslagsmål om producenter, deres gøren og laden, dumping priser eller ej etc. (De første små-provokerende flamebaits er allerede kastet...)

Prøv nu for en gangs skyld at lade være med at provokere og/eller lade jer provokere, sådan at vi undgår en tråd der ender i mudderkastning.

Med venlig men bestemt moderator-hilsen,

Peter W

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Krølle

Indlæg: 75

PB

Dekas skrev:

Hej Bent 

Jeg er ikke fornærmet eller sur. Men bare skuffet.

At hobbytrade sælger vognene ud billigt er helt deres egen sag, ligesom at Heljan via deres RC kongen sælger dem ud til meget lav pris er også helt deres egen sag.

Jeg har blot en anden måde at drive min forretning på, som jeg personligt mener er en bedre måde at få modeltogsmarkedet op igen efter det dyk det har haft pga finanskrisen.

Min frameldelse fra arrangerentet bygger blot på at vi var blevet enige om at det dreje sig om at vise vores ting frem, Dekas er pt ved at lave en del nye produkter jeg ville release der, og på den måde trække folk til, men da det nu viser sig at det primært er et spøgsmål om at trække folk til at få solgt billigt ud, mener jeg at grundlaget for den enighed er helt væk! - så vil jeg hellere bruge kræfterne på at lave produkter, som forhandlerne kan tjene penge på, og derved drive deres forretning, istedet for at trække folk til endnu en "tilbuds" messe.

Med Venlig Hilsen

Kasper Bang Jensen 

 

Tak for dit indlæg, der er noget i den formulering, der får mig til at se lidt anderledes på det, end det du skrev på facebook. Jeg ser noget positivt i din og McK's tilmelding til arrangementet, og nu også en forståelse for jeres framelding. Den store Nurnbergmesse er en messe uden salg hvor producenter kommer og viser deres kommende nyheder. Jeg har selv været med indenfor mit fag 4 gange. Når det meldes ud at man laver et mini-Nurnberg, med de danske producenter på dansk grund, så var min forventning også, at se hvad producenterne havde i støbeskeen, og jeg glædede mig ved at se så mange navne på én plakat. Havde idéen med en produktmesse uden salg været udført på neutral grund, havde det været en supergod idé.

Du klarede at få mig til at forstå din begrundelse i andet forsøg. Undskyld hvis jeg var lidt spids i min første kommentar.

__________________

H0, DC, Dansk, Epoke IV-V, Roco kortkobling, Lenz digitalstyring med RailCom.

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.