I starten af februar var Kasper fra Dekas på besøg hos Kystbanen. Han havde en kørende MF med og han havde også en prøve på ER med. Mht levering fortalte Kasper at både ER og MF var planlagt til afsendelse fra Kina i slutningen af april. Som jeg forstod på Kasper ville både MF og ER "kun" have lys i passagerafdelinger og kendings/slutsignal. Der vil ikke som med MR være alle mulige "smarte" lysfinktioner. På MR havde været mange fejl på dem, så det nok er klogt at undvære disse funktioner! Under alle omstændigheder ser det ud at blive nogle utroligt flottere velkørende modeller.
det lyder jo rimeligt nok men jeg vil da alligevel håbe de får lys i førerums kabinerne som man selv kan tænde og slukke ellers kan jeg heller ikke komme på så mange ideer til sjove lys funktioner andet end færdigmeldings blink på MF og og det der lille grønne lys på undervognen som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder men ellers vis man virkelig gerne vil have det er jeg sikker på at perfecttrains kan får sådannåde installeret
Jeg kan selvfølgelig ikke huske om der bliver lys i førerrummene, men mon ikke.
De grønne lamper på skørterne er til batteriladning. Udover færdigmelding er der også lys i skilte for vognnummer. Disse ting kommer der ikke lys i på modellen!
ville godt se den på en ligeud strækning. for mig liner det at der er kæmpe afstand mellem de to karosser og harmonikaerne er betydelit længere end på mine Heljan IC3.
Jeg har bestilt både en ER4 og en IC3, så jeg har selvfølgelig med stor nysgerrighed studeret de her billeder og især video fra Rødovre messen (Tak for upload og deling )
Men ja, der er da noget helt tosset med den store afstand mellem vogndelene, når man ser videoen. Det ser man med det samme.
Nu ved jeg godt, at det her ikke er den endelig model, som er taget fra en hylde i en butik. Men jeg håber da virkelig inderligt, at de endelige modeller ikke har så voldsom stor en afstand mellem "vognene". Det ser meget urealistisk ud i forhold til forbilledet.
Men er det ikke som om, at afstanden mellem vogndelene er markant mindre på billedet fra Kystbanen af prototypen/prøvestøbningen ?
Nu har jeg for laaaaang tid siden bestilt to MF-sæt, men bliver noget bekymret over afstanden imellem vognkasserne. Det der bekymrer mig mest, er at når den står på bueskinnen, så ser der ikke ud til at være ret meget mere plads til en kortere vognafstand.
Hvis man ender op med så lang afstand, så bliver det en afbestilling fra min side.
Jeg tror ikke vi skal gøre så meget ud af afstanden mellem vognene jeg tror også vinklen fra videoerne og billederne spille lidt med vores hjerner fra de andre billeder og videoer der er af prototyper af MF og de prototyper jeg selv så hos kystbanen i sommers syntes jeg afstanden ser meget acceptable ud også selvom den er lidt større end i virkligheden
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
For mig virker det bare, som om vognene ikke er koblet sammen på den HELT rigtige måde - for afstanden mellem undervognen og boggierne er jo også forskelligt/uregelmæssigt og boggierne sidder ikke i midten mellem deres respektive to vogne.
Det jeg kunne EVENTUELT forestille mig, er, at der MÅSKE er FORSKELLIGE muligheder at koble vognene sammen - så også dem, der kører med meget små radier kan bruge togene. Bare en idé.
Jeg stoler i hvert fald FULDSTÆNDIGT på Kaspers ekspertise og kendskab og tror helt sikkert at det bliver det bedstmulige produkt. Jeg synes nu vi skal blive rolige alle sammen og bare vente inden modellerne er ude på markedet.
Min konklussion er at "slå koldt vand i blodet" og afvente de endelige modeller. Der kan jo sagtens være tale om et "problem", som er isoleret til de her prøvestøbninger.
Jeg har også fuld tiltro til både Dekas og MCK hvad angår design og køreegenskaber m.m.
Men tak skæbne, Heljan IC3 toget er godt nok ikke kønt. På det her billede ligner det jo et billigt stykke plastlegetøj til en sandkasse (Det kan selvfølgelig også være et uheldig billede ?)
Men tak skæbne, Heljan IC3 toget er godt nok ikke kønt. På det her billede ligner det jo et billigt stykke plastlegetøj til en sandkasse (Det kan selvfølgelig også være et uheldig billede ?)
Det er nok fordi det er et stykke legetøj: Heljan lavede den gamle IC3 på bestilling af KE Leg til salg i legetøjsbutikker.
Findes der ikke en Moderator her på forum med lidt hår på brystet som kan trække Hr. Skjærlund over i et hjørne og forklare Ham at ordet Legetøj i forbindelse med modeltog, er fy fy.
I øvrigt er det en yderst vellignende model af IC3, tæt sammenkoblet og med tonede ruder.
Kaspers svar på messen var simpel: Afstanden er for at den kan komme igennem Märklin R1 kurver. Hvis afstanden ikke var der, så ville begge modeller have svært ved at komme igennem kurverne uden at afspore.
Gert, er du klar over at Märklin R1 er 360 mm, vor Roco R2 er 356mm, alså 4 mm mindre radius. Roco R2 er i mange af Rocos startsæt.
Jeg ved det. Jeg er derfor ikke specifikt optaget af Märklin-mærket. Pointen er, at det i 2022 er bemærkelsesværdigt stadig at tage højde for så smalle kurver.
mvh, Gert
__________________
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
0 kan lide
Skrevet af LasseSteen Torsdag d. 10/3/2022 - 13:31
Vorfor er det bemærkelsesværdigt at tage højde for ~360 mm kurver? Det gør langt det meste materiel i dag.
Fordi vogne i længdeskalaen 1:87 (altså ikke 1:93 eller - værre - 1:100) hænger betydeligt ud med så smalle kurver. Selv bruger jeg som minimum Roco R4.
mvh, Gert
__________________
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
0 kan lide
Skrevet af neller8264 Torsdag d. 10/3/2022 - 14:58
Her er et nær foto fra den prøve som Kystbanen har udstillet!
Michael
det ser jo ikke så slemt ud! jeg håber dog at bogien er centreret på den endelige model
Jeg hørte lidt med ,da der blev snakket om modellen, ude på messen. Såvidt jeg husker blev det nævnt at boogien ikke er centreret i virkeligheden, så det burde være korrekt det du ser på modellen..
0 kan lide
Skrevet af neller8264 Torsdag d. 10/3/2022 - 15:28
hmm nu kunne jeg kun finde dette billede med bogien på en IR4 hvor den ellers ser centreret ud (jeg skal nok tage nogle billeder næste gang jeg støder på en IR4)
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Først og fremmest synes jeg at de små radier her i 2022 er blevet ENDNU vigtigere end nogensinde - lejepriserne er jo ikke mere de samme som for nogle årtier siden og plads er blevet ret dyrt.
I øvrigt fik jeg snakket med Kasper og han sagde at han er ved at arbejde med det hele. De 1,4 millimeter vi diskuterer om (!) reduceres og boggierne flyttes så de kommer i center igen!
Skal vi så ikke lade være med det her og glæde os til at der endeligt kommer et fornuftigt IC3/ER4 sæt på markedet?
Synes det virker ret tydeligt at der ikke blot er tale om 1,4 mm. Hvis man sammenligner billederne, så virker afstanden dobbelt så stor. I den ene side virker det til at vognen passer med bogien, imens den anden vogn er rykket en overgangsvulvster tilbage.
Tag hensyn til Märklin R1? I 2022? Jeg kan næsten ikke tro hvad jeg læser...
Jeg kan næsten ikke tro, at det er gået din næse forbi, at langt de fleste hjemmeanlæg benytter R1 mindst ét sted. Så selvfølgelig er det en god idé at tage højde for det. Som andre skriver: Det er heller ikke kun en Märklin-udfordring. Pladsen til de fleste hjemmeanlæg er den samme, uanset sporsystem.
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
Meget spændene!
Jeg så selv nogle prøver støbninger af overdelene på ER og MF da jeg var forbi Kystbanen i sommers og de så bare super godt ud
er det egentlig nogen der har nåde info om hvilke funktioner modelerne får? da det nåk bliver det afgøre om jeg skal have ER eller MF
Mols
Indlæg: 62
I starten af februar var Kasper fra Dekas på besøg hos Kystbanen. Han havde en kørende MF med og han havde også en prøve på ER med. Mht levering fortalte Kasper at både ER og MF var planlagt til afsendelse fra Kina i slutningen af april. Som jeg forstod på Kasper ville både MF og ER "kun" have lys i passagerafdelinger og kendings/slutsignal. Der vil ikke som med MR være alle mulige "smarte" lysfinktioner. På MR havde været mange fejl på dem, så det nok er klogt at undvære disse funktioner! Under alle omstændigheder ser det ud at blive nogle utroligt flottere velkørende modeller.
Michael
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
Tak!
det lyder jo rimeligt nok men jeg vil da alligevel håbe de får lys i førerums kabinerne som man selv kan tænde og slukke ellers kan jeg heller ikke komme på så mange ideer til sjove lys funktioner andet end færdigmeldings blink på MF og og det der lille grønne lys på undervognen som jeg desværre ikke kan huske hvad hedder men ellers vis man virkelig gerne vil have det er jeg sikker på at perfecttrains kan får sådannåde installeret
Mols
Indlæg: 62
Jeg kan selvfølgelig ikke huske om der bliver lys i førerrummene, men mon ikke.
De grønne lamper på skørterne er til batteriladning. Udover færdigmelding er der også lys i skilte for vognnummer. Disse ting kommer der ikke lys i på modellen!
Michael
morten
Indlæg: 302
På Hobbymessen i Rødovre var der et næsten færdig kørende ER-togsæt - rigtig flot og lækkert.
Mo 568
Indlæg: 60
Både ER og IC3 har tonede ruder. Det er det som gør disse tog så elelgante. Så vidt jeg kan se på billedet ovenfor har ER togsættet klare vinduer?
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
ville godt se den på en ligeud strækning. for mig liner det at der er kæmpe afstand mellem de to karosser og harmonikaerne er betydelit længere end på mine Heljan IC3.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
den ser da godt ud! jeg glæder mig utrolig meget til den kommer på markedet var der ellers nåde om hvornår ER og MF er hos forhandlerene?
morten
Indlæg: 302
2. kvartal 2022
fkm
IT-Systemadministrator
Indlæg: 609
Der er en lille video her: (6) McK ER på Hobbymessen marts 2022 - YouTube
H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
Hold da op en afstand mellem vognkasserne.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Hold da op en afstand mellem vognkasserne.
Jeg har bestilt både en ER4 og en IC3, så jeg har selvfølgelig med stor nysgerrighed studeret de her billeder og især video fra Rødovre messen (Tak for upload og deling )
Men ja, der er da noget helt tosset med den store afstand mellem vogndelene, når man ser videoen. Det ser man med det samme.
Nu ved jeg godt, at det her ikke er den endelig model, som er taget fra en hylde i en butik. Men jeg håber da virkelig inderligt, at de endelige modeller ikke har så voldsom stor en afstand mellem "vognene". Det ser meget urealistisk ud i forhold til forbilledet.
Men er det ikke som om, at afstanden mellem vogndelene er markant mindre på billedet fra Kystbanen af prototypen/prøvestøbningen ?
Cooldad
Indlæg: 26
Tak for link
Nu har jeg for laaaaang tid siden bestilt to MF-sæt, men bliver noget bekymret over afstanden imellem vognkasserne. Det der bekymrer mig mest, er at når den står på bueskinnen, så ser der ikke ud til at være ret meget mere plads til en kortere vognafstand.
Hvis man ender op med så lang afstand, så bliver det en afbestilling fra min side.
Mvh
Klaus
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
Jeg tror ikke vi skal gøre så meget ud af afstanden mellem vognene jeg tror også vinklen fra videoerne og billederne spille lidt med vores hjerner fra de andre billeder og videoer der er af prototyper af MF og de prototyper jeg selv så hos kystbanen i sommers syntes jeg afstanden ser meget acceptable ud også selvom den er lidt større end i virkligheden
jeg skal ihværtifal stadivæk have en måske flere
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
For mig virker det bare, som om vognene ikke er koblet sammen på den HELT rigtige måde - for afstanden mellem undervognen og boggierne er jo også forskelligt/uregelmæssigt og boggierne sidder ikke i midten mellem deres respektive to vogne.
Det jeg kunne EVENTUELT forestille mig, er, at der MÅSKE er FORSKELLIGE muligheder at koble vognene sammen - så også dem, der kører med meget små radier kan bruge togene. Bare en idé.
Jeg stoler i hvert fald FULDSTÆNDIGT på Kaspers ekspertise og kendskab og tror helt sikkert at det bliver det bedstmulige produkt. Jeg synes nu vi skal blive rolige alle sammen og bare vente inden modellerne er ude på markedet.
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.894
Jeg har bedt Kasper om at svare på mail.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
joergen1978
Automatiktekniker/ elektronikmekaniker
Billund
Indlæg: 180
Overgangen imellem vognene ligner løsningen der også blev brugt på Mr togsættene.
Jørgen Rasmussen
medlem af FREMO
Køre Dansk epoke 4c-6
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
Prøv at stands fkm's video ved 43 sekunder. Her kan man se ikke blot den store afstand mellem de to vognkasser, men også at der er afstand mellem harmonikaerne. Det er også tydelit ved de andre samlinger. Sammenlin med heljans IC3, her et billede fra hobbykæden https://images.hobbykaeden.dk/Heljan/Heljan-60601_DSB_IC3_hvid_DC-p.jpg , eller med forbilledet https://ic3.dk/blog/wp-content/uploads/2010/09/dsb_mf_5018_lindoe-folie_6.jpg .
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Min konklussion er at "slå koldt vand i blodet" og afvente de endelige modeller. Der kan jo sagtens være tale om et "problem", som er isoleret til de her prøvestøbninger.
Jeg har også fuld tiltro til både Dekas og MCK hvad angår design og køreegenskaber m.m.
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Prøv at stands fkm's video ved 43 sekunder. Her kan man se ikke blot den store afstand mellem de to vognkasser, men også at der er afstand mellem harmonikaerne. Det er også tydelit ved de andre samlinger. Sammenlin med heljans IC3, her et billede fra hobbykæden https://images.hobbykaeden.dk/Heljan/Heljan-60601_DSB_IC3_hvid_DC-p.jpg , eller med forbilledet https://ic3.dk/blog/wp-content/uploads/2010/09/dsb_mf_5018_lindoe-folie_6.jpg .
Men tak skæbne, Heljan IC3 toget er godt nok ikke kønt. På det her billede ligner det jo et billigt stykke plastlegetøj til en sandkasse (Det kan selvfølgelig også være et uheldig billede ?)
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.174
Det er nok fordi det er et stykke legetøj: Heljan lavede den gamle IC3 på bestilling af KE Leg til salg i legetøjsbutikker.
MVH
Lars
ptmadsn
Indlæg: 103
Hej!
Findes der ikke en Moderator her på forum med lidt hår på brystet som kan trække Hr. Skjærlund over i et hjørne og forklare Ham at ordet Legetøj i forbindelse med modeltog, er fy fy.
I øvrigt er det en yderst vellignende model af IC3, tæt sammenkoblet og med tonede ruder.
Venlig hilsen
Peter Madsen
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Heljans marcipanbrød, y-togene og Nohab lokomotiver er modeltog - og de er flotte.
Heljans IC3 er rent legetøj - med gummiplov.
modeljernbane
smed
Indlæg: 353
Og hvorfor må man ikke kalde det for legetøj, det er jo voksen mænds legetøj, kan man sige. Intet forkert i det.
OLL
Indlæg: 48
Kaspers svar på messen var simpel: Afstanden er for at den kan komme igennem Märklin R1 kurver. Hvis afstanden ikke var der, så ville begge modeller have svært ved at komme igennem kurverne uden at afspore.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
Min Heljan IC3 klarer fint Märklin C-skinne R1, her råber vognkasserne ikke til hinanden når togsættet kører ligeud.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.894
Tag hensyn til Märklin R1? I 2022? Jeg kan næsten ikke tro hvad jeg læser...
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
OLL
Indlæg: 48
Det var hvad han sagde på messen, men det kan være der også er en anden og måske mere dybdegående grund, det skal jeg ikke kunne sige.
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
Gert, er du klar over at Märklin R1 er 360 mm, vor Roco R2 er 356mm, alså 4 mm mindre radius. Roco R2 er i mange af Rocos startsæt.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
bygger01
Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog
Herning
Indlæg: 2.659
Husk nu at der ingen købertvang er .............
Og jeres råd og fortvivlelse er startet månedsvis for sent !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Og jeres råd og fortvivlelse er startet månedsvis for sent !
Det er lidt svært at have en mening eller et råd til producenten, før man har "set giraffen"
I det her tilfælde minimum en prøvestøbning, som vi nu kan se billeder af herinde i denne tråd.
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Gert, er du klar over at Märklin R1 er 360 mm, vor Roco R2 er 356mm, alså 4 mm mindre radius. Roco R2 er i mange af Rocos startsæt.
Jeg kender flere DC folk, som kører med 358 mm radier. Så det er ikke udelukkende et "Märklin problem"
Mols
Indlæg: 62
Hej
Her er et nær foto fra den prøve som Kystbanen har udstillet!
Michael
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.894
Gert, er du klar over at Märklin R1 er 360 mm, vor Roco R2 er 356mm, alså 4 mm mindre radius. Roco R2 er i mange af Rocos startsæt.
Jeg ved det. Jeg er derfor ikke specifikt optaget af Märklin-mærket. Pointen er, at det i 2022 er bemærkelsesværdigt stadig at tage højde for så smalle kurver.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Hej
Her er et nær foto fra den prøve som Kystbanen har udstillet!
Michael
Tak for deling af billede, det var fint.
Det ser ikke så "skræmmende" ud synes jeg
Bent_P
Jyllands hovedstad
Indlæg: 1.629
Vorfor er det bemærkelsesværdigt at tage højde for ~360 mm kurver? Det gør langt det meste materiel i dag.
Hilsen Bent P.
Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.894
Vorfor er det bemærkelsesværdigt at tage højde for ~360 mm kurver? Det gør langt det meste materiel i dag.
Fordi vogne i længdeskalaen 1:87 (altså ikke 1:93 eller - værre - 1:100) hænger betydeligt ud med så smalle kurver.
Selv bruger jeg som minimum Roco R4.
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
Hej
Her er et nær foto fra den prøve som Kystbanen har udstillet!
Michael
det ser jo ikke så slemt ud! jeg håber dog at bogien er centreret på den endelige model
mikkelwf
Indlæg: 81
Hej
Her er et nær foto fra den prøve som Kystbanen har udstillet!
Michael
det ser jo ikke så slemt ud! jeg håber dog at bogien er centreret på den endelige model
Jeg hørte lidt med ,da der blev snakket om modellen, ude på messen.
Såvidt jeg husker blev det nævnt at boogien ikke er centreret i virkeligheden, så det burde være korrekt det du ser på modellen..
neller8264
Gymnasie Elev
Indlæg: 90
https://da.m.wikipedia.org/wiki/IR4#/media/Fil:IR4_ER2133_at_Rodekro_(8688981107).jpg
hmm nu kunne jeg kun finde dette billede med bogien på en IR4 hvor den ellers ser centreret ud (jeg skal nok tage nogle billeder næste gang jeg støder på en IR4)
OLL
Indlæg: 48
Første og sidste billede er bogien mellem ER1 og FR1 som modellen fremviser.
Danscale
Produktion af modeljernbanetilbehør i fineste kvalitet og præcision.
Detmold Germany
Indlæg: 108
Først og fremmest synes jeg at de små radier her i 2022 er blevet ENDNU vigtigere end nogensinde - lejepriserne er jo ikke mere de samme som for nogle årtier siden og plads er blevet ret dyrt.
I øvrigt fik jeg snakket med Kasper og han sagde at han er ved at arbejde med det hele. De 1,4 millimeter vi diskuterer om (!) reduceres og boggierne flyttes så de kommer i center igen!
Skal vi så ikke lade være med det her og glæde os til at der endeligt kommer et fornuftigt IC3/ER4 sæt på markedet?
Venlig hilsen!
Langelandsbanen
Indlæg: 133
Synes det virker ret tydeligt at der ikke blot er tale om 1,4 mm. Hvis man sammenligner billederne, så virker afstanden dobbelt så stor. I den ene side virker det til at vognen passer med bogien, imens den anden vogn er rykket en overgangsvulvster tilbage.
Med Venligste Hilsner
Mikkel Fagerli
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Indlæg: 4.894
De samme spørgsmål som her blev også stillet på Facebook og Kasper postede følgende besked der i aften:
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
TogSvendsen
Indlæg: 451
Tag hensyn til Märklin R1? I 2022? Jeg kan næsten ikke tro hvad jeg læser...
Jeg kan næsten ikke tro, at det er gået din næse forbi, at langt de fleste hjemmeanlæg benytter R1 mindst ét sted. Så selvfølgelig er det en god idé at tage højde for det. Som andre skriver: Det er heller ikke kun en Märklin-udfordring. Pladsen til de fleste hjemmeanlæg er den samme, uanset sporsystem.
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Det er heller ikke kun en Märklin-udfordring. Pladsen til de fleste hjemmeanlæg er den samme, uanset sporsystem.
Lige præcis . . . og det synes jeg de fleste ofte glemmer at huske på
Godsbanen
Vanløse
Indlæg: 397
Mck/Dekas har jo udsendt en MX serie, der ikke kan køre på R1 (360mm), måske er salget ikke gået så godt som forventet?
morten
Indlæg: 302
Mine McK MX-lokomotivet kører da ganske udmærket på Märklin R1.
LasseSteen
Indlæg: 1.767
Mck/Dekas har jo udsendt en MX serie, der ikke kan køre på R1 (360mm), måske er salget ikke gået så godt som forventet?
Jeg har hørt fra flere "R1 folk" at deres MCK/Dekas MX kører fint på de små radier.
Godsbanen
Vanløse
Indlæg: 397
Mck/Dekas har jo udsendt en MX serie, der ikke kan køre på R1 (360mm), måske er salget ikke gået så godt som forventet?
Jeg har hørt fra flere "R1 folk" at deres MCK/Dekas MX kører fint på de små radier.
Nåda. Det lyder interessant... og dyrt, hvis jeg nu skulle blive fristet til at prøve