Hej Venner
er der nogen der har erfaring med om Hobbytrade's Litra S
Kan køre på code 100 skinner, jeg syntes min maskine har
lidt svært ved at passere et kurvesporskifte
MVh
Carsten
Hej Venner
er der nogen der har erfaring med om Hobbytrade's Litra S
Kan køre på code 100 skinner, jeg syntes min maskine har
lidt svært ved at passere et kurvesporskifte
MVh
Carsten
PTMadsen
Haderslev
Hej Carsten!
Hvor og hvornår har du problemer med litra S i Fleischmann kurvesporskifter?.
1).Ved kørsel over skiftet via hjertestykke til den korte buede skinne.
2).Ved kørsel over skiftet via hjertestykke til den lange buede skinne.
Skulle du ikke være klar over det, kan jeg oplyse om at radius på den korte buede skinne i sporskiftet er = 35,6mm
Venlig hilsen!
Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/
Carsten 25
Hej Peter
det er når maskinen kører over skiftet via hjertestykke til den korte buede skinne
så er det den afsporer
MVh
Carsten
CBorch
Skolelærer
Frederiksberg C
Hej Carsten
S-maskinen fra Hobbytrade er ikke glad for sporradier under 42cm.
Den mindste radius i et Fleischmann kurveskifte er kun ca 36cm, så det kan være et svar på dit problem.
Dbh
Cristian
2-skinne H0, GDS, DSB, dansk epoke III & DR, østtysk epoke IV
Carsten 25
Hej
Vil det sige at radius 2 er for lidt, og har ikke undersøgt
om fleichmann laver en radius 3 skifte, eller bliver det
bedre med code 83 ?
Mvh
Carsten
PTMadsen
Haderslev
Hej Carsten
Som Cristian skriver er litra S fra Hobbytrade ikke designet til at køre i radier mindre end R 42,0 cm = med radius 2.
Som jeg oplyser om i mit første indlæg er radius på den korte buede skinne i Fleischmann kurve sporskifte R 35,6 cm = med radius 1.
Fleischmann fremstiller ikke kurve sporskifter med større radius på den korte buede skinne. Så ønsker du kurvesporskifte med større radius, kan du bruge ROCO nr. 42470 = radius 5/6.
Men fortvivl ikke endnu. Hvis ellers at litra S kan køre på dine Fleischmann kurveskinner nr.6120 = radius 1 uden at kravle op af sporet er der måske håb forude.
Om maskinen forsøger på at kravle op af sporet ser du ved at lokomotivet har en ujævn kørsel rundt i kurven og med jævne mellemrum forsøger at kravle op af skinnerne for derefter at falde ned på skinnerne igen og fortsætte sin ujævne kørsel. Der kan endda opstå en klaprende lyd, hver gang maskinen falder ned på skinnerne medens der køres rundt i kurven.
Hvis ikke ovennævnte ujævne kørsel er tilfældet limer du et mellemlæg på 0,3 mm tykkelse på siden af tvangs skinnen som trækker hjulaksel over mod skinnen længst fra hjertestykket. Mellemlægget kan være en plast eller metal strip, materialet er underordnet
Se vedhæftede billede. Billedet er lidt utydelig men det er den hvide strip du ser på siden af tvangsskinnen over mod skinnen til højre.
Venlig hilsen!
Peter Madsen
H0,DCC, Lenz LZV 200 ver.3,8. LH101. Digikeijs. Peco code 75 / Roco Line. http://petermsgarage.blogspot.dk/
Carsten 25
Hej Peter
Tak for svaret, må indrømme kan dårligt nok se det
på billedet.
Hvis jeg køber ROCO nr. 42470 kan jeg ikke få placeret drevet
fordi jeg på dem jeg har har vendt drevet nead altså skjult, og
så er det roco drev vist nok code 83, jeg har et roco katalog og
vil prøve at finde et med radius 3
Mvh
Carsten
Bent_P
Jyllands hovedstad