I en anden tråd på sporskiftet linkes til http://svjmjk.blogspot.dk/2013/10/stoholm-1del-nyheder-fra-f2010-og-heljan.html, hvor der omtales at F2010 kommer med litra FC personvogn i dec/jan og senere litra FE personvogn (2 akslede træ personvogne).
Senere i 2014 skulle også motorvognen litra MT komme.
Nogen der ved hvad der sker i øjeblikket hos F2010 ?
Deres hjemmeside opdateres ikke længere (senest i begyndelsen af oktober).
bqg
Indlæg: 1.102
Deres hjemmeside opdateres ikke længere (senest i begyndelsen af oktober).
Ja det er jo også længe siden, det kunne jo være de havde andet at foretage sig, end opdatere ingenting.
De opdaterer nok når der er noget at opdatere.
Hans Kurt Hansen
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
En ting kan man vel godt slå fast, og det er at der kommer ikke helt så mange nyheder som før. Men det gør heller ikke så meget bl.a. aht. pengepungen.
Nu har vi lige fået CRM/CRS og F-maskinen, og det tegner rigtig godt for det nye selskab.
Men der har da bl.a. udover de andre nævnte ting, også været meldt en Ardelt-traktor ud.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Jeg kan faktisk godt følge Morten. Denne tavshed er jo set før, og vi ved alle hvad det endte med. I en anden tråd har en bruger beskrevet, hvordan han har forsøgt at kontakte F2010 vedr reservedele til Hobbytrade materiel, men har ikke fået nogen respons. Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne, og efter hvad man kan læse her på sitet, med dårligere kvalitet til følge. En lille håndfuld, og det var det. Sidst, men ikke mindst, har F2010 fået forbud mod at bruge navnet Hobbytrade. Det er måske derfor, at der ikke er respons på forespørgslen om HT reservedele, hvem ved? Åbenhed - inden for rimelighedens grænser naturligvis - er vel vejen frem på et smalt marked, som det danske i en benhård MJ - branche.
De bedste hilsner
Jan
Tobran
Indlæg: 184
Hvis et firma der lavede mange modeller årlig, oplyser at de fortsætter på lavt blus, som det var inden Hobby Trade blev stort, og at man ikke skal forvente så mange modeller som tidligere, så kan jeg ikke se noget galt i, at man ikke hører noget særlig fra dem. Carsten (som er tilbage) har vel rigeligt at se til. Flemming er ikke i firmaet mere og Tommy er kommet til Heljan.
De var ret langt med den gamle MT inden konkursen, og den syntes jeg, at jeg har læst vil blive gjort færdi. Ardelt traktoreren vil også blive lavet, men jeg har ikke hørt hvornår. På F2010.dk kan man se, og det er også bekræftet, at de laver kølevognene med blandt andet Interfrigo, Danefrost/Brugsen.
Når man får at vide, at der ikke vil blive lavet så mange F2010 modeller, skal man nok regne med, at det er fordi man lader det navn udgå, og så snart der er muligt igen benytter navnet Hobby Trade. Det forklarer også hvorfor man så udstillingsinventar med Hobby Trade navnet på, da der var messe i Stoholm.
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Indlæg: 4.104
Hvor kommer det postulat fra? Det er ellers "almindelig" viden i branchen, at F2010 har købt hele konkursboet efter HT - herunder navnet og retten til at bruge det.
MVH
Lars
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Hvor kommer det postulat fra? Det er ellers "almindelig" viden i branchen, at F2010 har købt hele konkursboet efter HT - herunder navnet og retten til at bruge det.
De bedste hilsner
Jan
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne.
Rygter kan ikke bruges til så meget. Hvis man læser det nye DMJU nyhedsbrev, så kan man bl.a. læse om at MCK slår sig sammen med Dekas om at lave en supermodel af Hbis-vognen i H0. Der kommer derudover tre andre vogntyper.
F 2010 har da også realiseret CRM- og CRS-vognene udover F-maskinerne.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Jan Nøhrgaard
Debattør
Indlæg: 258
Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne.
Rygter kan ikke bruges til så meget. Hvis man læser det nye DMJU nyhedsbrev, så kan man bl.a. læse om at MCK slår sig sammen med Dekas om at lave en supermodel af Hbis-vognen i H0. Der kommer derudover tre andre vogntyper.
F 2010 har da også realiseret CRM- og CRS-vognene udover F-maskinerne.
Mvh
Claus
De bedste hilsner
Jan