Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Kommende nyheder fra F2010 ???

I en anden tråd på sporskiftet linkes til http://svjmjk.blogspot.dk/2013/10/stoholm-1del-nyheder-fra-f2010-og-heljan.html, hvor der omtales at F2010 kommer med litra FC personvogn i dec/jan og senere litra FE  personvogn (2 akslede træ personvogne).

Senere i 2014 skulle også motorvognen litra MT komme.

Nogen der ved hvad der sker i øjeblikket hos F2010 ?

Deres hjemmeside opdateres ikke længere (senest i begyndelsen af oktober).

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

bqg

Indlæg: 1.102

PB

morten skrev:

Deres hjemmeside opdateres ikke længere (senest i begyndelsen af oktober).

Ja det er jo også længe siden, det kunne jo være de havde andet at foretage sig, end opdatere ingenting.
De opdaterer nok når der er noget at opdatere.

__________________

Hans Kurt Hansen

Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

En ting kan man vel godt slå fast, og det er at der kommer ikke helt så mange nyheder som før. Men det gør heller ikke så meget bl.a. aht. pengepungen.

Nu har vi lige fået CRM/CRS og F-maskinen, og det tegner rigtig godt for det nye selskab.

Men der har da bl.a. udover de andre nævnte ting, også været meldt en Ardelt-traktor ud.

Mvh

Claus 

 

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Jeg kan faktisk godt følge Morten. Denne tavshed er jo set før, og vi ved alle hvad det endte med. I en anden tråd har en bruger beskrevet, hvordan han har forsøgt at  kontakte F2010 vedr reservedele til Hobbytrade materiel, men har ikke fået nogen respons. Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne, og efter hvad man kan læse her på sitet, med dårligere kvalitet til følge. En lille håndfuld, og det var det. Sidst, men ikke mindst, har F2010 fået forbud mod at bruge navnet Hobbytrade. Det er måske derfor, at der ikke er respons på forespørgslen om HT reservedele, hvem ved? Åbenhed - inden for rimelighedens grænser naturligvis - er vel vejen frem på et smalt marked, som det danske i en benhård MJ - branche.

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 1 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Hvis et firma der lavede mange modeller årlig, oplyser at de fortsætter på lavt blus, som det var inden Hobby Trade blev stort, og at man ikke skal forvente så mange modeller som tidligere, så kan jeg ikke se noget galt i, at man ikke hører noget særlig fra dem. Carsten (som er tilbage) har vel rigeligt at se til. Flemming er ikke i firmaet mere og Tommy er kommet til Heljan.

De var ret langt med den gamle MT inden konkursen, og den syntes jeg, at jeg har læst vil blive gjort færdi. Ardelt traktoreren vil også blive lavet, men jeg har ikke hørt hvornår. På F2010.dk kan man se, og det er også bekræftet, at de laver kølevognene med blandt andet Interfrigo, Danefrost/Brugsen.

Når man får at vide, at der ikke vil blive lavet så mange F2010 modeller, skal man nok regne med, at det er fordi man lader det navn udgå, og så snart der er muligt igen benytter navnet Hobby Trade. Det forklarer også hvorfor man så udstillingsinventar med Hobby Trade navnet på, da der var messe i Stoholm.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Jan Nøhrgaard skrev:
Sidst, men ikke mindst, har F2010 fået forbud mod at bruge navnet Hobbytrade.

Hvor kommer det postulat fra? Det er ellers "almindelig" viden i branchen, at F2010 har købt hele konkursboet efter HT - herunder navnet og retten til at bruge det.

__________________

MVH
Lars

Like 3 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Jan Nøhrgaard skrev:
Sidst, men ikke mindst, har F2010 fået forbud mod at bruge navnet Hobbytrade.

Hvor kommer det postulat fra? Det er ellers "almindelig" viden i branchen, at F2010 har købt hele konkursboet efter HT - herunder navnet og retten til at bruge det.

Postulatet kommer fra en såkaldt autoriseret forhandler af F maskinen, og jeg refererer bare. Det er udtalt kort efter messen i Stoholm. Hvis det er så "almindelig" viden i branchen, at F2010 har købt konkursboet samt retten til bruge navnet, hvorfor er der så stadig usikkerhed, blandt både forhandlere samt helt almindelige kunder, vedr reservedelssituationen for både HT  samt  F2010? Hen over sommeren har der været livlige skriverier på F2010 's Q&A, om man så må sige, hvor folk har fået svar på deres spørgsmål. Men, nu gider man åbenbart ikke ulejlige sig med, at svare på en direkte henvendelse på HT reservedele, som nævnt længere oppe i tråden. Man behøver næppe at være reklame/kommunikationsekspert for, at se det uhensigtmæssige i denne form for branding af dette relativt nye firma, som F2010 jo må siges at være.

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jan Nøhrgaard skrev:

Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne.

Rygter kan ikke bruges til så meget. Hvis man læser det nye DMJU nyhedsbrev, så kan man bl.a. læse om at MCK slår sig sammen med Dekas om at lave en supermodel af Hbis-vognen i H0. Der kommer derudover tre andre vogntyper.

F 2010 har da også realiseret CRM- og CRS-vognene udover F-maskinerne.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Skovsøekspressen skrev:

Jan Nøhrgaard skrev:

Nu har jeg aldrig været tilhænger af rygter, men da jeg købte en F maskine, hos min foretrukne (autoriserede) forhandler, var meldingen, at vi ikke skal regne med ret meget mere fra F2010, som efter hvad der er meldt ud primært havde som mål, at realiserer F maskinen. Det samme med McK, som jo fortsatte produktionen af MZ II lokomotiverne.

Rygter kan ikke bruges til så meget. Hvis man læser det nye DMJU nyhedsbrev, så kan man bl.a. læse om at MCK slår sig sammen med Dekas om at lave en supermodel af Hbis-vognen i H0. Der kommer derudover tre andre vogntyper.

F 2010 har da også realiseret CRM- og CRS-vognene udover F-maskinerne.

Mvh

Claus

Du har fuldstændig ret i det du skriver. Rygter kan ikke bruges til noget som helst, men hvorfor er der så så mange om F2010 på dette forum? Jeg har også læst nyhedsbrevet, og det står jo delvist, i skærende kontrast til det refererede. Uanset hvad, så tror jeg, at mange efterlyser en afklaring vedr. reservedele fra HT.

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.