Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Intet emne

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 266

PB  Hjemmeside

Det var da helt befriende at høre et positivt indlæg om Heljan's produkter, jeg begyndte efterhånden, som en tilfreds Heljan-kunde, at føle mig helt udenfor Smile

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"cfrost" skrev:
Det var da helt befriende at høre et positivt indlæg om Heljan's produkter, jeg begyndte efterhånden, som en tilfreds Heljan-kunde, at føle mig helt udenfor Smile

Hej

Nej, vi er mange.

Jeg har langt det meste af Heljans materiel repræsenteret i min samling og har stort set ikke oplevet nogle problemer. Men kører selvfølgelig også på ordentlige og godt lagte spor! Cool

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

mylle

skipper/musiker

Indlæg: 423

PB  Hjemmeside

Jegb skal heller ikke klage 3 Mo, 1 P, 1 E, 1 Ms div vogne nema problema Det er sporet I skal klandre

Like 0 kan lide
Top

Picture

Snuden

Underbetalt kontorsmølf

Haderslev

Indlæg: 590

PB  Blog

"tybalt" skrev:
"cfrost" skrev:
Det var da helt befriende at høre et positivt indlæg om Heljan's produkter, jeg begyndte efterhånden, som en tilfreds Heljan-kunde, at føle mig helt udenfor Smile
HejNej, vi er mange.Jeg har langt det meste af Heljans materiel repræsenteret i min samling og har stort set ikke oplevet nogle problemer. Men kører selvfølgelig også på ordentlige og godt lagte spor! Cool

Jeg vil også gerne melde mig i rækken af tilfredse Heljan-kunder. Jeg har en MY, som kører fint og så har jeg en E, som stort set kører fint. Der er dele af mit anlæg som endnu ikke ligger fast, så nogen gange hvis jeg ikke har fået lagt sporet ordentligt så afsporer den og hvis den kommer direkte ud af en kurve og videre ind i den afvigende gren af et sporskifte, så kan den af og til også finde på at køre op på hjertestykket, men det kan løses med et kort lige stykke foran skiftet.

Det eneste der virkelig irriterer mig er motoren de har brugt; selv med lang tids finjustering af CV'er er det ikke lykkedes mig at få den til at køre lige så langsomt som Rocos lokomotiver og samtidig flydende. Enten kører den hurtigere ved køretrin et eller også får den en rykkende kørsel. Jeg har Esu dekoder i den, hvilket også hjælper men det kommer stadig ikke i nærheden af hvad f. eks. min N-maskine kan.

Jeg har bestilt en faulhaber-motor på nettet, som jeg håber kan løse mit problem.

Nå, det var lidt et sidespring, fedt billede, er det ene PB-vogne derhen ad?

__________________

MVH

Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra 1920 til 1985. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skovsøekspressen

Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen

Indlæg: 2.874

PB  Blog

Jamen jeg er faktisk også godt tilfreds Laughing out loud Jeg har lidt samme problemer med min E-maskine som nævnt i ovenstående, men bestemt acceptabelt. Det er et must med et ordenligt lagt spor. Har skiftet slæbeskoene ud til en Märklintype på mine MO´er, en ganske nem operation. Til mit hjemlige brug når det kommer så vidt, satser jeg på at PR-maskinen holder i længere tid end ved intensiv klubdrift.

Da jeg kører treskinne, har jeg kun slanke skifter og slanke kurver, det giver klart de færreste problemer, lige meget hvad det er for noget materiel.

Mvh

Claus

__________________

Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Jeg melder mig også gerne i rækken af tilfredse Heljan-kunder Laughing out loud

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Det gør jeg også,alle mine Heljan modeller kører udemærket ,måske lige min P Maskine skal have en anden decoder i,men ellers kører det ,til Flemming vil du få lavet et nyt tandhjul i metal,mener der var en herinde der havde gjordt det, i hans pr maskine!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Klaus_H

Transportforsikring

Indlæg: 633

PB  Hjemmeside

E-maskinen er super flot. Imponerende stamme den har efter sig, men jeg håber da at PR eller N snart er klar til at overtage det beskidte arbejde igen Laughing out loud

__________________

3Modul.dk
3-skinne H0, K og C-skinner, CS3+, Primært dansk epoke III-VI 

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

he, he - man føler sig helt blandt meningsfæller i denne tråd Laughing out loud

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Jeg synes ikke, der er grund til at komme med nedladende bemærkninger om folk, der har haft svære problemer med Heljans lokomotiver. Det er jo hævet over enhver tvivl, at kvaliteten af deres lokomotiver er stærkt svingende, og at man har været ”heldig” og fået et lokomotiv, der virker, er jo ikke nogen anledning til at hakke på de uheldige, der må slås med at få deres maskiner til at virke tåleligt.

Heljans manglende kvalitetskontrol og vilje til at servicere sine kunder er jo efterhånden legendarisk, og hvis folk ”brokker” sig, mon det så ikke snarere er et udtryk for frustration over, at man ikke kan stole på, at Heljan leverer varen? Jeg har ikke hørt et eneste indlæg, hvor folk udtrykte had til Heljan, men alene skuffelse. Heljan har betydet utrolig meget for vores hobby som foregangsmand hvad angår produktionen af danske modeller af en høj optisk kvalitet. Men gid alle deres lokomotiver kørte lige så godt, som de ser ud! Så er jeg sikker på, at alle ville være Heljan-fans.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Togthomsen

Indlæg: 7

PB

"bl" skrev:
Jeg synes ikke, der er grund til at komme med nedladende bemærkninger om folk, der har haft svære problemer med Heljans lokomotiver. Det er jo hævet over enhver tvivl, at kvaliteten af deres lokomotiver er stærkt svingende, og at man har været ”heldig” og fået et lokomotiv, der virker, er jo ikke nogen anledning til at hakke på de uheldige, der må slås med at få deres maskiner til at virke tåleligt.Heljans manglende kvalitetskontrol og vilje til at servicere sine kunder er jo efterhånden legendarisk, og hvis folk ”brokker” sig, mon det så ikke snarere er et udtryk for frustration over, at man ikke kan stole på, at Heljan leverer varen? Jeg har ikke hørt et eneste indlæg, hvor folk udtrykte had til Heljan, men alene skuffelse. Heljan har betydet utrolig meget for vores hobby som foregangsmand hvad angår produktionen af danske modeller af en høj optisk kvalitet. Men gid alle deres lokomotiver kørte lige så godt, som de ser ud! Så er jeg sikker på, at alle ville være Heljan-fans.

Hej med dig Bjarne

Det var virkelig nogle vise ord der nok mere fortæller om hvor det erat skoen trykker.

med venlig toghilsen Laughing out loud Laughing out loud

Thomas

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Tak for det! Ellers tror jeg, at indlægget hellere burde være bragt i tråden om "Overraskelsen fra Heljan - hvad gætter vi på?"

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Alex

Projektleder

Indlæg: 195

PB

Hej, Jeg er helt enig med Bjarne, det var vise ord.

Mvh

Alex

__________________

Märklin 3-skinne K-spor, Intellibox opdateret til ver. 2.0 og Win-Digipet 2009 Premium, Kører dansk epoke III.

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Heljans manglende kvalitetskontrol og vilje til at servicere sine kunder er jo efterhånden legendarisk

Heljan skal vel ikke servicere sine slutkunder?

Det er det butikkerne skal gøre.....

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

tybalt

It-projektleder

Holbæk

Indlæg: 999

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Jeg synes ikke, der er grund til at komme med nedladende bemærkninger om folk, der har haft svære problemer med Heljans lokomotiver. Det er jo hævet over enhver tvivl, at kvaliteten af deres lokomotiver er stærkt svingende, og at man har været ”heldig” og fået et lokomotiv, der virker, er jo ikke nogen anledning til at hakke på de uheldige, der må slås med at få deres maskiner til at virke tåleligt.Heljans manglende kvalitetskontrol og vilje til at servicere sine kunder er jo efterhånden legendarisk, og hvis folk ”brokker” sig, mon det så ikke snarere er et udtryk for frustration over, at man ikke kan stole på, at Heljan leverer varen? Jeg har ikke hørt et eneste indlæg, hvor folk udtrykte had til Heljan, men alene skuffelse. Heljan har betydet utrolig meget for vores hobby som foregangsmand hvad angår produktionen af danske modeller af en høj optisk kvalitet. Men gid alle deres lokomotiver kørte lige så godt, som de ser ud! Så er jeg sikker på, at alle ville være Heljan-fans.

Hej Bjarne

Jeg er absolut enig med dig i dine betragtninger om dine forventninger om kvaliteten af de produkter som man indkøber for sine dyrt tjente penge.

Til gengæld fatter jeg ikke hvorfor du absolut skulle lave et "opkog" af dine tidligere udtalte meninger netop her. Denne sidegren af tråden blev startet med et spørgsmål om hvorvidt der slet ikke fandtes tilfredse Heljankunder og det afstedkom en række besvarelser, deriblandt min, fra Mj-ere der grundlæggende kun har haft positive oplevelser med Heljan og deres produkter. Selv med min bedste vilje kan jeg ikke få øje på et eneste nedladende indlæg over for "problembørnene", ja det eneste negative indlæg her er faktisk dit. Men man kan måske ikke tillade sig at synes godt om Heljan produkter her på Sporskiftet?

Jeg er ked af dine besværligheder med materiellet men kan slet ikke genkende dem fra min verden. I vores klub har vi Heljan materiel med hunrderevis af timer på driftkontoen uden problemer. Så vær så venlig at holde din "manglende kvalitetskontrol" for din egen regning og lad være med at gøre det til den evige sandhed.

Undskyld hvis dette lyder som et surt opstød men den slags generaliseringer tager jeg altså på linie med at alle Finner går med kniv, alle franske biler har defekt elsystem mv. mv. Smile

__________________

Med venlig hilsen
Henk

http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne -

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

Bemærk venligst, at jeg som nævnt kom til at bringe indlægget i den forkerte tråd.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"moppe" skrev:
"bl" skrev:
Heljans manglende kvalitetskontrol og vilje til at servicere sine kunder er jo efterhånden legendarisk
Heljan skal vel ikke servicere sine slutkunder?Det er det butikkerne skal gøre.....Klaus

Heljan fungerer selv som butik...

Og det er jo flere gange nævnt, at Heljan ikke svarer på henvendelser om deres produkter.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Heljan fungerer selv som butik...
Og vil man handle der?
"bl" skrev:
Og det er jo flere gange nævnt, at Heljan ikke svarer på henvendelser om deres produkter.

Er de forpligtet til det?

Prøv at skriv en mail til et VW værksted - deres niveau ligger lavere end hos Heljan.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"moppe" skrev:
Prøv at skriv en mail til et VW værksted - deres niveau ligger lavere end hos Heljan.Klaus

Hvad i alverden har et VW-værksted at gøre med Heljan???? Fordi naboen spiller højt, er det vel ingen undskyldning for, at jeg også gør det?

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"bl" skrev:
Hvad i alverden har et VW-værksted at gøre med Heljan???? Fordi naboen spiller højt, er det vel ingen undskyldning for, at jeg også gør det?

Netop, fordi nogle yder en høj service (spiller højt) er det ikke ubetinget at andre også gør det.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

QED.

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

"F.Ormstrup" skrev:
I anledning af at E 994 nu har rundet de første 50 driftstimer på klubanlægget er her et billede - burde nok være en film - af et lille erstatnings brunkulstog på 3,5 meter (30 Pb + 1 Cu togførerbremse). Vi mangler desværre de sidste 20 Pb-vogne.PR 908 har flækket et tandhjul efter kun 90 timers upåklagelig drift, så E-maskinen måtte i dagens anledning overtage.

Hej Flemming

Fine billeder.

Har E-maskinerne kørt brunkulstog i virkeligheden?

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Lars" skrev:
"F.Ormstrup" skrev:
I anledning af at E 994 nu har rundet de første 50 driftstimer på klubanlægget er her et billede - burde nok være en film - af et lille erstatnings brunkulstog på 3,5 meter (30 Pb + 1 Cu togførerbremse). Vi mangler desværre de sidste 20 Pb-vogne.PR 908 har flækket et tandhjul efter kun 90 timers upåklagelig drift, så E-maskinen måtte i dagens anledning overtage.
Hej FlemmingFine billeder.Har E-maskinerne kørt brunkulstog i virkeligheden?

Nej men han skriver jo også at PR og N.Maskinen var midlertidigt ude af drift Laughing out loud

i bogen Tyske Tog på Danske Skinner kommer det frem at der også blev Brugt en BR57 som hentede brunkul ved Brande,så vidt jeg læste havde de et eksemplar tilbage efter Krigen!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
i bogen Tyske Tog på Danske Skinner kommer det frem at der også blev Brugt en BR57 som hentede brunkul ved Brande,så vidt jeg læste havde de et eksemplar tilbage efter Krigen!

Hvis det er Steffen Dresler's "Tyske Krigslokomotiver på Danske Spor", du mener, så lejede DSB ganske vist både BR38 til persontog, BR89 til rangering, og BR55, BR56 og BR57 til godstog, hvor det især var BR57, der blev brugt til brunkulstogene fra Brande.

Efter kapitulationen henstod 24 tyske lokomotiver i Danmark - de 20 af dem blev returneret til Tyskland, mens de sidste 4, som ikke kunne køre på grund af skader, blev stående i Danmark.

De blev dog ikke senere returneret til Tyskland. Det var: BR 38 2126, BR 38 2625 (begge i Århus) og BR 38 2877 (i Fredericia) - som blev til DSB litra T nr. hhv. 298, 299 og 297 - samt BR 57 2718, som dog var blevet noget ødelagt ved sabotage i marts 1945 og som henstod i Århus. Dens kedel blev dog brugt som reservekedel til T-maskinerne, da kedlerne var ens på BR38 og BR57.

Men det kan man jo selv læse mere om i Steffens Dresler's aldeles udmærkede bog.

T-maskinerne kom i øvrigt mest til at husere her på min hjemegn, på strækningen mellem Frederikshavn og Aalborg, dog med enkelte ture til Århus, når kedlen skulle udvaskes.

Så den er jo et "must", så jeg leder sådan set efter en Fleischmann T-maskine eller en BR38 til ombygning.

Og en Heljan litra E, Heljan litra PR, Hobbytrade litra S, Hobbytrade litra F og alt det andet damp-guf.

Suk! Drømme-drømme suk! Drømme-drømme suk-savle!...

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"cbt" skrev:
[Efter kapitulationen henstod 24 tyske lokomotiver i Danmark - de 20 af dem blev returneret til Tyskland, mens de sidste 4, som ikke kunne køre på grund af skader, blev stående i Danmark.De blev dog ikke senere returneret til Tyskland. Det var: BR 38 2126, BR 38 2625 (begge i Århus) og BR 38 2877 (i Fredericia) - som blev til DSB litra T nr. hhv. 298, 299 og 297 - samt BR 57 2718, som dog var blevet noget ødelagt ved sabotage i marts 1945 og som henstod i Århus. Dens kedel blev dog brugt som reservekedel til T-maskinerne, da kedlerne var ens på BR38 og BR57.Men det kan man jo selv læse mere om i Steffens Dresler's aldeles udmærkede bog.T-maskinerne kom i øvrigt mest til at husere her på min hjemegn, på strækningen mellem Frederikshavn og Aalborg, dog med enkelte ture til Århus, når kedlen skulle udvaskes.Så den er jo et "must", så jeg leder sådan set efter en Fleischmann T-maskine eller en BR38 til ombygning.Og en Heljan litra E, Heljan litra PR, Hobbytrade litra S, Hobbytrade litra F og alt det andet damp-guf.Suk! Drømme-drømme suk! Drømme-drømme suk-savle!...

Ja der var 3 T maskiner med lidt variation oven på kedlen 297,298 299

så er det lige hvad for en af dem du vil have!!

http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/11228327?i=34010877

http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/11228327?i=33841814

og så lige BR 57

http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/11228327?i=33841828

men jeg havde forstået det sådan at der kørte en BR 57 i Brande også efter krigen

derfor anskaffede jeg mig selv et eksemplar,ellers må jeg have læst forkert i bogen!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Karlo Roed

Indlæg: 129

PB

BR 57 Har aldrig kørt som dsb lokomotiv. Danmark havde desværre for travlt med at retunerre brugbart metriel, det gav jo så også folget mulighed for at tale om krigsskade erstatning.

Karlo

__________________

Roed

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"Karlo Roed" skrev:
BR 57 Har aldrig kørt som dsb lokomotiv. Danmark havde desværre for travlt med at retunerre brugbart metriel, det gav jo så også folget mulighed for at tale om krigsskade erstatning.Karlo

Det var Jo derfor jeg ikke nævnte den som DSB Model,BR 57 blev brugt dengang

i følge Forfatteren i Brande til Brunkuls Tog!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"Karlo Roed" skrev:
BR 57 Har aldrig kørt som dsb lokomotiv. Danmark havde desværre for travlt med at retunerre brugbart metriel, det gav jo så også folget mulighed for at tale om krigsskade erstatning.Karlo
Det var Jo derfor jeg ikke nævnte den som DSB Model,BR 57 blev brugt dengang i følge Forfatteren i Brande til Brunkuls Tog!

Ifølge steffen Dressler kørte der 33 idanmark under krigen, DSB lejede 12 af dem,

af disse 12 var der 8 der hentede Brunkul ved Brande, via Fredericia til Padborg,og tilbage igen, de resterende kørte med blandet Gods her i Jylland og på Fyn,men man ville ikke male dem om til De Danske Statsbaner DSB!

Ved krigens afslutning ,blev alle maskiner retuneret til Tyskland,

på nær en, BR 57 nr 2718 som var udsat for sabotage, og derfor blev her til Reserbve dele, da den ikke kunne laves!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

UTJ

Indlæg: 438

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"Karlo Roed" skrev:
BR 57 Har aldrig kørt som dsb lokomotiv. Danmark havde desværre for travlt med at retunerre brugbart metriel, det gav jo så også folget mulighed for at tale om krigsskade erstatning.Karlo
Det var Jo derfor jeg ikke nævnte den som DSB Model,BR 57 blev brugt dengang i følge Forfatteren i Brande til Brunkuls Tog!
Ifølge steffen Dressler kørte der 33 idanmark under krigen, DSB lejede 12 af dem,af disse 12 var der 8 der hentede Brunkul ved Brande, via Fredericia til Padborg,og tilbage igen, de resterende kørte med blandet Gods her i Jylland og på Fyn,men man ville ikke male dem om til De Danske Statsbaner DSB!Ved krigens afslutning ,blev alle maskiner retuneret til Tyskland, på nær en, BR 57 nr 2718 som var udsat for sabotage, og derfor blev her til Reserbve dele, da den ikke kunne laves!

Litra U 285-296?

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

"Karlo Roed" skrev:
BR 57 Har aldrig kørt som dsb lokomotiv. Danmark havde desværre for travlt med at retunerre brugbart metriel, det gav jo så også folget mulighed for at tale om krigsskade erstatning.Karlo

Ja !! Danskerene var fuldstændige paranoia over tysk jernbanemartriel lige efter krigen de P8 var rimelig defekte da de overtog dem.Men hvis var lidt vaks ved havelågen kunne vi få de BR44uk som der var lavet i Århus tilbage som krigserstatning og sjov nok i den sidste ende fik de alligevel BR50uk fra Belgien !!Men de var jo ikke lavet i Tyskland,men efter min mening var tyskeren rimelig gode til at lave damplokomotiver

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

cfrost

Indlæg: 266

PB  Hjemmeside

Jeg er ikke sikker på at en BR44 overhovedet ville kunne befare datidens baner, den var jo meget tungere end BR50 ?

__________________

Med venlig hilsen

Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv

Like 0 kan lide
Top

Picture

kifa

Pensionist

Onsevig

Indlæg: 245

PB

"cfrost" skrev:
Jeg er ikke sikker på at en BR44 overhovedet ville kunne befare datidens baner, den var jo meget tungere end BR50 ?

Ja ! det var der vist noget om, men tyskerene gjorde det alligevel i krigens sidste år pga. mangel på lokomotiver så måtte de bruge hvad de nu havde, men jeg mener ikke at Br44uk var lige så tung som en ren Br44 eller ved du noget om det ??

__________________

Kim

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Hej Flemming

Jeg var også vældigt godt tilfreds med min E maskine, i sådan ca 10 min. Var imponeret over den fine kørsel gennem mine Peco Finescale sporskifter og dens trækkraft, så opdagede jeg at det ene drivhjul var monteret skævt på akslen. Sendte efter aftale med Heljan maskinen derned. Dette skete d. 19 Maj 2009.

Kan du gætte hvem der stadig har min maskine til reparation ?

Niels

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

JaS

Maskiningeniør

Indlæg: 40

PB

"F.Ormstrup" skrev:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cDXfR2uJIjs[/youtube]

Imponerende billeder, men når det er sagt, siger det jo ikke meget om køreegenskaberne for E maskinen. Den kører jo ligeud og på store flexbuer på din film. Jeg har endnu ikke set nogle beklage sig over trækkræften. På den anden side kan det vel heller ikke være sådan at Heljan har konstrueret et lokomotiv som kun kan køre på de store klubanlæg, for det kan der ikke være mange penge i for Heljan på sigt.

Det korte og det lange er vel at kvalitetskontrollen hos Heljan og senest åbenbart også hos Hobbytrade ikke er tilstrækkelig god for der bør ikke komme lokomotiver på markedet, som ikke har ordentlige køreegenskaber. Dine henvisninger til antallet af E maskiner uden fejl må stå for egen regning for jeg tror ikke på tallene.

Mvh.

Jan

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Like 0 kan lide
Top

Picture

bl

Pensionist

Greve

Indlæg: 1.817

PB

"F.Ormstrup" skrev:
add 1) enig, og i Heljans tilfælde tilsyneladende også den efterfølgende vilje/kunnen i forbindelse med reparationer-add 2) enig, men jfr. ovenstående, der har været for mange smuttere hos nok især Heljan.add 3) Mine tal er da katastrofale for Heljan. 50 - 100 uduelige maskiner ud af 1000 -hvis fx. en kameraproducent havde en så stor fejlprocent ville de tilbagekalde modellen for at afhjælpe fejlen (jeg har haft et hus til "servicetjek") , og kun et så godt resultat når forhandlerne har lavet slutkontrol. Mængden af fejlbehæftede maskiner går jo ovenikøbet stærkt i vejret, hvis vi tager hensyn til "Guldmodellerne" der nok ikke er blevet tjekket hos forhandlerne. - Men så er der jo også mange udemærkede maskiner der bliver betragtet som fejlbehæftede fordi de sættes til at køre på anlæg med alt for store stigninger/for små kurver jfr. gl. Lilleput's store flotte maskiner, der heller ikke kunne køre på mange anlæg.

Hvad mener du egentlig? Et sted angiver du 90% tilfredse kunder som en succes, et andet sted de resterende 10% som en katastrofe!

Det kan undertiden være lidt svært at finde hoved og hale i dine synspunkter!

__________________

Bjarne

Like 0 kan lide
Top

Picture

Niels A

DCCconcepts

Indlæg: 176

PB

Til add 1. Har jeg svært ved at se hvor viljen er henne. Syntes at mere end 1 års rep. tid er noget i overkanten. Og ja, jeg har været i kontakt med Heljan mange gange de sidste 12 mdr.

__________________

DCCconcepts

Starter forfra med modulanlæg, Dansk epoke 3 DCC.

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"F.Ormstrup" skrev:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cDXfR2uJIjs[/youtube]

Et smukt syn Flemming! Laughing out loud jeres lange anlæg med god belysning og baggrunden,det giver en noget af virkeligheden med de lange strækninger ,vi vil også gerne gøre det samme i B&G klubben.

Din Video af klubanlægget kan kun give inspiration til vores anlæg !

Jimmy Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.