Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Hobbytrade/F2010 MZ IV

Er der nogen der ved noget om de nye numre af MZ IV, der blev annonceret tidligere i år. Jeg syntes der er meget stille omkring det ?

Er projektet blevet droppet eller ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 125

PB  Hjemmeside

Det sidste jeg har hør er 1. kvartal 2017

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Vi er allerede et stykke inde i 3. kvartal 2017. Er der nogen, som har hørt nyt?

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Jeg skrev til Karsten for et par uger siden....intet svar

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Jeg spurgte i Køge og de sagde efter sommer i år.

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Himmerlandsbanerne

Suldrup

Indlæg: 1.575

PB  Blog

fkm skrev:

Jeg spurgte i Køge og de sagde efter sommer i år.

Efter sommer er da også en forklaring der kan bruges til noget, eller? 

__________________

med venlig modeltog hilsen
Ivan

2 skinne - h0 - epoke 3 og lidt 4/5/6

sporplaner
 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Krølle

Indlæg: 75

PB

Ja, så behøver man ikke gå og vente på den inden sommer. Big smile

Så må vi håbe på, at det også bliver sommer i år Cool

Jeg venter også spændt. Jeg har 1448 og 1459, som er yderst velkørende, så det er ikke umuligt, at jeg bliver nød til at have en mere Smile

__________________

H0, DC, Dansk, Epoke IV-V, Roco kortkobling, Lenz digitalstyring med RailCom.

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Jeg har det på samme måde, der er 2 vildt stabile maskiner som bare slæber alt hvad man sætter efter dem Smile

Og bortset fra det, så vil producenterne jo gerne efterligne virkeligheden så meget som muligt - derfor forsinkelserne Wink 8)  Dette sagt med et stort smil

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Er der ingen der har kontakt til Hobbytrade, og kan spørge angående MZ IV . Året går på hæld, og der er ikke kommet nogen maskiner ?

Like 0 kan lide
Top

Picture

mzmetosse

Reservedele-auto

Indlæg: 12

PB

Jeg har sendt en mail til Hobbytrade for 14 dage siden vedr de nye mz'er og har stadig intet hørt..  Puzzled

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Ja samme problem her, kun tavshed.

Jeg har reserveret midler til to lokomotiver og kommer de ikke , skal pengene bruges på noget andet, måske mere Mck inden konen opdager det og konfiskere midlerne  Big smile

Like 3 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Hobbytrade har opdateret http://hobbytrade.dk/?page_id=529 med et billede af MZ serie IV i Baneservice-farver. Er man monstro for forhåbningsfuld, når man tager det som et signal om, at nu sker der snart noget?

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Det kunne da tyde på der sker noget, bare underligt de ikke svarer på mail. Det er da ligegyldig om det først er til næste år, bare en bekræftelse ville være godt !

Jeg er sikker på, de vil sælge som varmt brød.

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Er der stadig ikke nogen, der har snakket/hørt fra Hobbytrade vedrørende MZ IV maskinerne ?

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Jeg tror de er lige på trapperne nu.

På DMJU messen i Kolding fik jeg den opfattelse, at de skulle komme inden sommer.

Er der forresten nogen der ved om det er Danske Loksounds der har lavet lyden til de nye modeller ? Jeg tvivler desværre.

Udfra de papirer som jeg fik med hjem fra Hobbykædens stand, så leveres de nye modeller med Zimo dekoder . . . både med eller uden lyd. Jeg er selv tilfreds med Zimo lyd dekoderne i de fleste af mine Roco lokomotiver (Især BR218), da de prismæssigt ligger på et lavere niveau end lokomotiver med en ESU Loksound dekoder. Lyden er fin og prísen er god.

Men til en flot MZ´er, der ville jeg nu foretrække en Loksound dekoder. Der er altså lidt mere "smæk" på lyden Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

fkm

IT-Systemadministrator

Indlæg: 578

PB

Øv, håber desværre ikke at du har ret mht. at det er Zimo lyddekodere, der kommer i, da jeg selv har ESULoksound i de fleste af mine lokomotiver. Jeg har en Roco MY med Zimo lyddekoder, hvor Danske Loksounds har lagt lyd i. Den er helt klart anerledes en de lokomotiver, som jeg har fået deres lyd i, hvor der er ESU Loksound. Der er færre lyde og dne er anerledes - svært at beskrive. 

Samtidig har jeg en ESU Lokprogrammer, og det gør at jeg kan få lokomotiverne til at opføre sig som jeg gerne vil have det på en nem måde, med Zimo skal jeg nærlæse manualen og det giver lidt udfordringer, da der er mange CV-Værdier som der kan pilles ved.

Jeg tjekkede lige Danske Loksounds hjemmeside, og der er desværre ikke nogen MZ IV lyd, men det kan jo være at den kommer, for der er jo lokomotiver nok at tage af i drift.

PS: Der er slet ikke nævnt modeller med lyd på Hobbytrades hjemmeside,

 

__________________

H0, 2 skinne DCC, dansk i nyere epoker

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

De skulle gerne blive sluppet løs slut maj i år Smile

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 1 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Vi håber du har ret. Det har trukket noget ud, men vigtigst er det, at de kommer hjem på hylden Smile

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.337

PB

Så må vi se, om 1459 kommer i det nye og attraktive DB-design

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Levering inden for denne måned, er lige blevet bekræftet af min forhandler.....

Der må være noget om snakken, så er det nok på tide at bearbejde direktøren lidt herhjemme Smile

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

nktog

Indlæg: 118

PB

ESU har en MZIV lyd på hjemmesiden til fri download

mvh

Niels Kristiansen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Frank-O

Industri-Tekniker

Indlæg: 263

PB

Jeg tvivler på at de kommer i den helt nye bemaling. 

Sort/rød med DB kiks er forventet.

Under alle omstændigheder så har jeg allerede bestilt en af hver. Det er guf til moderne drift

__________________

Mvh.

Frank Olesen

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Er der nogen der ved om de to DSB litra er ens maskiner, eller om der er en med runde puffer og skørt, og en med firkantede puffer og plov ?

 

Hilsen

Henrik

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Svend skrev:

Så må vi se, om 1459 kommer i det nye og attraktive DB-design




Mmm, der er to slående og passende ordsprog på hollandsk:  "Smaken verschillen." (Smag er forskellige.) Og "Over smaak valt niet te twisten." (Du kan ikke argumentere for smag.)
Selvfølgelig ønsker jeg dig et godt nyt lokomotiv, men jeg tror personligt, at DB-logoet på et rigtigt dansk lokomotiv er næsten helligbrøde.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Bent_P

Jyllands hovedstad

Indlæg: 1.592

PB

Hej Gert. Næsten tvært imod, vis man har interesse for moderne tog og ikke mindst danske godstog, er netop MZ med DB logo på en længe ventet model. Jeg har mødt dem tit omkring Kolding og jeg synnes at det passer rigtigt god til den noget grove MZ4.

__________________

Hilsen Bent P.

Märklin gennem 40 år, M, K og C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Gert skrev:

Mmm, der er to slående og passende ordsprog på hollandsk:  "Smaken verschillen." (Smag er forskellige.) Og "Over smaak valt niet te twisten." (Du kan ikke argumentere for smag.)
Selvfølgelig ønsker jeg dig et godt nyt lokomotiv, men jeg tror personligt, at DB-logoet på et rigtigt dansk lokomotiv er næsten helligbrøde.

mvh,
Gert (fra Holland)

Jeg har personligt ikke vænnet mig til den nye røde variant, men det kommer nok - jeg er nok bare lidt gammeldags.... Smile

Til gengæld kommer jeg nok til at ofre penge på en rød/sort variant med DB-kiks - for den passer temmelig godt til de godstog jeg gerne kører i model = de få man i virkeligheden kan se i region midtjylland og nordjylland! Så jeg kan godt være lidt moderne...

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Leveringen skulle nu være skubbet til sidst juni.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

ct

Indlæg: 201

PB

Så blev det juli og intet nyt. 

Er der nogen der ved om det er værd at vente på de nye modeller? Fx har de de rette håndbøjler ift udgave osv.

Der er gået nogle år siden de kunne "slippe afsted" med helstøbte efterligninger.. Wink

Like 0 kan lide
Top

Picture

Langelandsbanen

Indlæg: 125

PB  Hjemmeside

Min kalender siger nu stadig juni (lidt endnu), men spørgsmål om levering, detaljer osv. er nok noget kun hobbytrade kan svare på. 

__________________

Med Venligste Hilsner

Mikkel Fagerli

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

Så er der MZ IV lokomotiver i forretningerne Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

MAB

Staten

Indlæg: 548

PB

Ok. Lever den op til dine forventninger?

__________________

Hilsen Martin 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

De er flotte og er udstyret med mange fine detaljer Jeg har kun billeder af de tre modeller (DSB, DB, baneservice) der dukkede op i forretningerne for 2 - 3 uger siden. se link 
Køreegenskaber/lys/lyd m.m kan jeg desværre ikke udtale mig om, da maskinerne ikke passer til mine temaer: epoke III DSB og privatbaner i Danmark samt en station på strækningen hvor I/S Vestkraft kørte kul i 1983.
Men den umiddelbare melding fra købere om køreegenskaberne er, at de er gode.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Udover at have metaltandhjul, så er der da så vidt jeg ved ingen forskel på de her nye modeller og dem som Hobbytrade tidligere har udgivet af MZ IV ?

Litra er selvfølgelig anderledes og så er der nye bemalinger. Men der er da tale om 100% samme støbeform som jeg lige ser det ? Ikke at det på nogen måde skal menes negativt. Jeg er meget glad for mine MZ IV fra Hobbytrade, selvom de har en del år på bagen. Men kender man de gamle modeller, så kender man vel også de nye modeller  Smile Oder was ?

Like 1 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

Jeg var i Kjellerup i dag. Hos Hobbytrade havde de fundet lidt MZ 1 overdele i forskelligt liberi. Disse er til salg i meget små mængder. De er alle forsynet med en anden motor og gearkasse end 1.serie. De nye MZ IV har fået samme motor og gearkasse.
Et eksempel er nedenstående

Like 0 kan lide
Top

Picture

mx41

Store Heddinge

Indlæg: 137

PB

[quote=F.Ormstrup]

Jeg var i Kjellerup i dag. Hos Hobbytrade havde de fundet lidt MZ 1 overdele i forskelligt liberi. Disse er til salg i meget små mængder. De er alle forsynet med en anden motor og gearkasse end 1.serie. De nye MZ IV har fået samme motor og gearkasse.
Et eksempel er nedenstående

Mon ikke det ville hjælpe på salget med en MZ I undervogn Smile  

Like 1 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.