Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Hobbytrade model af DSB pakvogn Eco 6207 Katalognr. 51074

Er der nogen viden / erfaring det "ærede" forum med, hvordan denne vogn klarer sig på K skinner med alle 3 typer sporskifter / krydsspor ....

Jeg synes, det er pæn vogn, men den skal vel også ud at rulle .....

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

Thomas Jespersen

PB

Den kører glimrende på C-skinner, som den kommer fra æsken. Det er straks værre at den er 1,5 mm for lav. Det ligner en vogn efter engelsk fritrumsprofil når den står ved siden af andre vogne. Det ser helt forkert ud, selvom ECO i virkeligheden var en ret lav vogn. 

Jeg håber selv på en EA på et tidspunkt. (vognen ikke lokomotivet).

mvh

Thomas

Like 0 kan lide

Picture

R 963

arbejdsløs

Slagelse

PB

Hej Thomas

EA vognen kan du faktisk få som bygge sæt, hvis du er til den slags.. Se linket her: http://www.shapeways.com/model/315396/dsb-ea-6001-6012-1-87.html

Mvh. R 963

Like 0 kan lide

Picture

Thomas Jespersen

PB

Jeg har set hans byggesæt/løsdele. Især EA, men også AD/AY. Jeg syntes bare de er for dyre i forhold til hvad man får og jeg kender ikke kvaliteten af det materiale. Så vil jeg hellere bruge pengene på plastcard og prøve at lave noget selv. Eventuelt nøjes med at købe taget og bygge resten selv. Boggier skal alligevel skaffes ved siden af. Så er jeg mere lun på nogle af banetjenestens byggesæt. De laver bare ikke boggie pak og postvogne. 

Thomas

Like 0 kan lide

Picture

R 963

arbejdsløs

Slagelse

PB

Hej Thomas

Ja du har ret i at de er lidt dyre.. Men jeg kender ham der laver dem, og kvaliten er vist ok. de bliver lavet i to forskellige kvaliteter.. nylon og acryl, jeg mener at kunne huske at det er acryl udgaven han anbefaler mest, og også som poleret, så skulle den være lige klar til at male på.. 

Hvis du kigger på dette her link http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/selvbygombyg/3d-printet-l..., så skulle der vist nok ligge billeder af noget af det som han har fået printet..

Mvh. R 963

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

Hej

jeps en Shapeways DSB CQM

Billede

Billede

Billede

og ok - prisen bliver lidt høj 400/500 + løsdelanskaffelser som bogier, koblingsophæng mv - men kvalitet er høj - også i overfladen - men det gør byggesæt som regel, fx kostede en DA postvogn i resin fra Tikøb ca 500 kr,  en CM i resin ca 700 og det gjorde en CL fra På Sporet også - og må nok ses ud fra salgsmængde - og hvor mange der bygger selv eller samler selv !!

mvh

henning h087

PS - mener endda at det var den første - altså en prototype - men den bliver vel bygge færdig på et tidspunkt, foto er lidt gamle, og den har da senere fået fjederpuffer fra Weinert, harmonikaer og bogier fra Heljan, ( genialt system mht harmonikaer fra Heljan, pga de 4 små tappe/huller, der gør det nemt at skifte imellem ind/udslåede, ok de skal så males ) - men det er småting, det skal vognen jo også, samt koblingsophæng senere - og et par andre småting - men når den engang er færdig kommer der nok et par nyere foto

PSPS - undskyls Steff - at tråden blev "kapret" lidt til noget andet end ECO - men kan ikke sige noget om kørsel på Märklin skinner- da jeg jo kører på et andet spor. Men angående højeden på ECO har jeg brugt et par "gratis" skiver mellem bogie og vognbund for at få den i højde med andre vogne - og det virker, bogier bliver stadig siddende når man løfter vognen og drejer perfekt under kørsel, mener jeg viste dig det - da du var herovre - så må det jo snart være min tur til det vestjydske - og en skinnecykeltur :bigsmile:!! - må få snakket med min chaffut om det ;)

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

PB

Pyt med de undskylser

Jeg ved godt, at Du ikke kan svare på om vogne kan køre på skinner med med punktkontakter, for Dine er jo kun med disse farvestrålende runde punkter for hver 20 cm ................

En dag - når Du får tid - må Du forklare, hvordan lok'erne kan få strøm nok fra punkt til punkt / jeg kan ikke huske, at I bruger en slæbesko ....... 

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide

Picture

h087

togtosse

Græsted

PB  Blog

Hej Steff

jo - jeg har jo alternativt valgt at tage strøm op via skinnestrenge/hjul. - hvor du og fruen har valgt et andet system. men påtænker mig at lave nogle sporkombinationer fra jeres systemvalg M/K for at evt kunne give et praj om hvordan forskelligt materiel fra forskellige mærker som jeg erhverver mig opfører sig på det, fx LSmodels materiel

og de farvestrålende runde punkter har så ikke noget med strøm at gøre, de er der for at holde sporet på plads indtil justering af spor, tilfredshed med stationen mm er på plads. Så bliver de taget af, efterhånden som ballasten har sat sig, så det er hele mysteriet ;)

mvh

henning h087

og hils i klubben

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.