Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hobby trade / F2010 : Fc vognene

Smile

Hej

så skulle Fc vognene fra Hobby trade / F2010 være på vej

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=984.0

 

mvh

h087

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 1 kan lide
Top

Picture

Tobran

Indlæg: 184

PB  Hjemmeside

Billede af vognen kan ses i Hobby Trade's annonce på side 35 i "Lokomotivet" nr. 114.

I øvrigt dejligt at se, at det navn igen er i brug.

Like 1 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Nogen der ved hvornår de kommer til salg i butikkerne ?

 

h087 skrev:

Smile

Hej

så skulle Fc vognene fra Hobby trade / F2010 være på vej

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=984.0

 

mvh

h087

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

morten skrev:

Nogen der ved hvornår de kommer til salg i butikkerne

I slutningen af april kvartal - siger rygterne!

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

h087 skrev:

Smile

Hej

så skulle Fc vognene fra Hobby trade / F2010 være på vej

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=984.0

 mvh

h087

 

jeg ved ikke om du er med ejer eller er admin på denne site du linker til, men da du har lavet tråden der over med billeder, og for at kunne se billederne skal være logget ind for at se, er sku i min verden lidt grovt.

vil du være venlig at ligge billder op her eller sørge for gæster også kan se billederne der

mvh

mig

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

ChrKristensen skrev:

h087 skrev:

Smile

Hej

så skulle Fc vognene fra Hobby trade / F2010 være på vej

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=984.0

 mvh

h087

 

jeg ved ikke om du er med ejer eller er admin på denne site du linker til, men da du har lavet tråden der over med billeder, og for at kunne se billederne skal være logget ind for at se, er sku i min verden lidt grovt.

vil du være venlig at ligge billder op her eller sørge for gæster også kan se billederne der

mvh

mig

Ja, men .... det er da helt frivilligt om man vil se billeder på Rundremisen eller ej. At skulle logge sig påfor at kunne noget mere end blot at læse tekster, er heller ikke fremmed for os her på Sporskiftet. Det har både du og jeg gjort for at give vores mening til kende om dette emne.

Wink Smile

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

Svend skrev:

ChrKristensen skrev:

h087 skrev:

Smile

Hej

så skulle Fc vognene fra Hobby trade / F2010 være på vej

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=984.0

 mvh

h087

 

jeg ved ikke om du er med ejer eller er admin på denne site du linker til, men da du har lavet tråden der over med billeder, og for at kunne se billederne skal være logget ind for at se, er sku i min verden lidt grovt.

vil du være venlig at ligge billder op her eller sørge for gæster også kan se billederne der

mvh

mig

Ja, men .... det er da helt frivilligt om man vil se billeder på Rundremisen eller ej. At skulle logge sig påfor at kunne noget mere end blot at læse tekster, er heller ikke fremmed for os her på Sporskiftet. Det har både du og jeg gjort for at give vores mening til kende om dette emne.

Wink Smile

 

 

jo men jeg ville da ikke kunne finde på at henvise til en anden side hvor det kræves et login for at fortælle hvad det var som jeg ville fortælle

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.342

PB

Da Rundremisen jo efterhånden er et af de mest brugte fora i vores modelverden hvis vi snakker tegninger, sporplaner, køreplaner, oprangeringsplaner og reglementer, kan jeg overhovedet ikke se noget odiøst i, at linke til sitet.

Og hvem kender ikke Henning (h087) - tilsyneladende bortset fra dig ? Der er ingen hokuspokus der.

Hvis jeg skal hitte rede i, hvad  der sker på Sporskiftet eller Jernbanen.dk logger jeg da selvf. ind, så det  er bare ren  rutine.

På Rundremisen.dk kan du i øvrigt få forklaret, hvorfor man skal registrere sig.

  

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Forklaringen på hvorfor man skal registrere sig på Rundremisen findes her

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=900.0

.... og så er antallet af deltagere meget tæt på at runde de 500 - godt gået! 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

henho skrev:

 

Og hvem kender ikke Henning (h087) - tilsyneladende bortset fra dig ? Der er ingen hokuspokus der.

 

  

 

Jeg kender ikke Henning...

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

Lundgaard skrev:

henho skrev:

 

Og hvem kender ikke Henning (h087) - tilsyneladende bortset fra dig ? Der er ingen hokuspokus der.

 

  

 

Jeg kender ikke Henning...

 

så fik vi det på plads, at der findes andre end mig der ikke kender ham der Henning

Like 0 kan lide
Top

Picture

tøf tøf

glasgrossist, glarmester, og drivhusproducent

Vemmelev

Indlæg: 347

PB  Hjemmeside

Henning er kendt meget bredt af alle, som ikke lader sig spise ad med de simple ting i modelverdenen.. han kender alt materiel, placering, løb og evt omlitreringer..

Han er den, som de danske producenter henvender sig til, hvis de er i tvivl om en bogie, en skrue, eller hvihvilken farve en vogn nu har/havde..

Han har adgang til umådelige mængder af sporplaner fra den virkelige verden, diverse tidsskrifter og informationer om materiel. Har i mange år tegnet i de danske tidsskrifter.

Han ved hvilken producent, der har lavet hvad, og hvorfor den ikke er korrekt eller hvad der skal/kan ændres..

Han er en levende udgave af jernbaneverdenens wiki.

Og af modelverdenens wiki..

Og også kendt for at være god til en kort, sludder lang snak om tingene...

 

Mvh Steen

__________________

...og i tror det ikke kan lade sig gøre at indbygge digitaldekodere i spor z... Iøvrigt ganske vild med modeller, også dem af tog..

Like 1 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

:)arrh - tak for de pæne ord

men det er vist lidt for meget at tillægge mig -

noget ved jeg - og der skal så tilføjes at mange har hjulpet mig med at få den viden, og lærer stadig mere

om producenterne - der har de deres egne folk de bruger - men selvfølge kender vi til hinanden, og hjælper hvis man kan med materiale.

og jo - har et stort arkiv samlet igennem mange år - og mange, rigtig mange har hjulpet, overdraget med sådant - og det er så det der er begyndt at blive lagt på rundremissen.

og der er også meget jeg ikke ved eller kan huske hvor det ligger, eller om jeg har det, men finder flere og flere ting i kasserne. nå - havde man også det !

og andre fx UTJ, JB-P,Georg Schmidt og mange andre ved nok meget mere om virkelighed og modeller af materiel end jeg gør - og så er det bare med at suge til sig.

en har da også haft nogle gode læremestre i Arne Kirkeby, Guldbæk og flere andre. - Listen er lang

så man kan sige at uden de forgange og nuværende mænd - ja så havde man måske ikke vist så meget.

Elektronik - ja der er der langt langt flere der ved om dette emne - end jeg gør -  fx moppe på baneforum - her på sporskiftet er der også eksperter på dette område, og der kan jeg slet ikke følge med - 

man kan ikke det hele, ved ikke det hele, har ikke det hele

men hjælper til så meget som muligt man kan forskellige steder og på flere måder.

rundremisen er så mit lille bidrag - men det er Peter Schack der er IT eksperten der - jeg lægger bare ind !

men nok om det

der blev bare lige tillagt mig lidt for meget

mvh og tak

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 1 kan lide
Top

Picture

Torben Z.

Indlæg: 751

PB  Hjemmeside

Svend skrev:

Forklaringen på hvorfor man skal registrere sig på Rundremisen findes her

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=900.0

Og hvis jeg ikke huske helt galt Svend, så blev denne forklaring brygget sammen i hast efter Henning's første "reklamestunt" her på Sporskiftet.

Efter min mening er dette "en syg forklaring" på, hvorfor det er nødvendigt at logge sig ind for at se billeder / tegninger mv. på Rundremisen. 

 

I denne tråd er der tale om en modelnyhed, og Henning kunne lige så godt have fortalt om annoncen her på Sporskiftet, frem for dette hokuspokus.

 

__________________

 

Med modelbanehilsen
Torben Z.
http://www.danskmodel.dk
- info om danske producenter af modeltog og modelhuse, arkiv med gamle kataloger mv., Lego og Pilot modelbiler, litteraturliste, nyhedsomtaler mv.
- besøg "Arkivet" med mange informationer om danske produkter i form annoncer/brochurer/kataloger  - tag en tur "Down memory Lane".
Katalog / opslagsværk (på dansk og engelsk) om Pilot modelbilerne 1950 - 1963 i str. H0.

Like 1 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

F.Ormstrup skrev:

morten skrev:

Nogen der ved hvornår de kommer til salg i butikkerne

I slutningen af april kvartal - siger rygterne!

Altså ultimo juni?

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Torben Z. skrev:

Svend skrev:

Forklaringen på hvorfor man skal registrere sig på Rundremisen findes her

http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=900.0

Og hvis jeg ikke huske helt galt Svend, så blev denne forklaring brygget sammen i hast efter Henning's første "reklamestunt" her på Sporskiftet.

Efter min mening er dette "en syg forklaring" på, hvorfor det er nødvendigt at logge sig ind for at se billeder / tegninger mv. på Rundremisen. 

 

I denne tråd er der tale om en modelnyhed, og Henning kunne lige så godt have fortalt om annoncen her på Sporskiftet, frem for dette hokuspokus.

 

Jeg tror nu bare at Henning har erkendt, at det er hér det sneer... Men ja, vi kan da altid diskutere fremgangsmåden. 

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.