Picture

Christensen Jørgen

Indlæg: 7

PB  Blog

Hjul i 1.32

Jeg er begyndt med opbygningen af et DSB G2 loko, men er kommet i vanskelighed med at finde hjul til selve lokoet, jeg har fundet hjul til tender og har setmig varm pa hjulne til maerklins hjul til B91. Disse er dog hvist 1mm for små da det rigtige mål er 42.875mm. er der en der har et godt forslag til hjul, gerne nogle der ikke har for stor flangse, så hører jeg det gerne.

hilsen Jørgen

__________________

Jørgen Christensen

Like 0 kan lide
Top

Picture

Ole Vedel

Indlæg: 1.157

PB  Blog  Hjemmeside

Christensen Jørgen skrev:

Jeg er begyndt med opbygningen af et DSB G2 loko, men er kommet i vanskelighed med at finde hjul til selve lokoet, jeg har fundet hjul til tender og har setmig varm pa hjulne til maerklins hjul til B91. Disse er dog hvist 1mm for små da det rigtige mål er 42.875mm. er der en der har et godt forslag til hjul, gerne nogle der ikke har for stor flangse, så hører jeg det gerne.

hilsen Jørgen

Hej Jørgen

Der findes et lille engelsk firma som laver hjul på bestilling i 1:32 og 1:43, man kan vælge mellem Nem eller finescale.

Man laver selv et af hver type hjul i træ eller plast, uden hjulbandage og flange.

Så støber han dem i metal og påsætter bandage i rustfri stål efter valg.

Jeg mener prisen for et drivhjul sæt var ca. 800kr for ca. 4 år siden.

Jeg ved ikke om han også laver hele hjul på bestilling.

Men jeg skal se om jeg kan finde hans navn.

Men selvbyg i de skalaer er ret stort i UK.

mvh. Ole Vedel

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.