Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Hjælp til at samle Rocos 46325 godsvogn

I forbindelse med Åbent Hus hos Museumstog i Randers købte jeg en ældre Roco godsvogn - 46325. Der følger 2 DFDS containere med, samt nogle ende- og sidestøtter. Det er egentlig ikke et problem, men der er også 4 andre "plastdimser" med som ser ud til at kunne sættes på tværs af vogne og sikre at containerne ikke glider rundt. Jeg kan bare ikke få det til at passe... Der er simpelthen ikke plads til dem, så de passer med hullerne under containerne. Så spørgsmålet er - skal de overhovet bruges, eller skal jeg bare samle vogne som noget der ligner den virkelige verden:

http://www.jernbanen.dk/dsb_gvognfotos.php?Aar=1965&litra=Ks&typenr=

Jeg har vedhæfter lige lidt billeder af hvad jeg bøvler med:

BilledeBilledeBilledeHenrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

HNE3003

sælger

Indlæg: 448

PB  Hjemmeside

hej Henrik. uden at være sikker, så tror jeg kun de er med, så du kan sætte dem fast på en Sdgmns vogn, fra Roco, en veksellads vogn, jeg tror ikke de høre til din model, men jeg er ikke sikke :-) 

ellers en fin vogn du fik fat på, hvor meget måtte du give? har fundet den, nye, til 310,-

__________________

WWW.ets.acnshop.eu

DCC på Tillig Elite, mest Danske toge, men alt der
har kørt i DK er velkommen, gerne MY´er og MZ´er
og ME`er....

Intellibox Games on Track

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

De 4 plastdimser er rigtige nok. Men bemærk, at den firkantede tap i midten ikke sidder på linie med de 2 runde. Kig i bunden af containerne, så vil du se idéen.

Prøv at sætte plastdimserne på containerne først, før du sætter det hele på vognen.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 1 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

HNE3003 skrev:

hej Henrik. uden at være sikker, så tror jeg kun de er med, så du kan sætte dem fast på en Sdgmns vogn, fra Roco, en veksellads vogn, jeg tror ikke de høre til din model, men jeg er ikke sikke :-) 

ellers en fin vogn du fik fat på, hvor meget måtte du give? har fundet den, nye, til 310,-

Du har nok ret - eller også den omvendte løsning, at noget andet end de to DFDS containere kan sættes på. Se mit andet svar længere nede! Vognen fremstår som helt ny, intet af det som følger med som løsdele var pakket ud, alle poser var stadig forseglet. Og så gav jeg kun 250 kr!

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Cargoman skrev:

De 4 plastdimser er rigtige nok. Men bemærk, at den firkantede tap i midten ikke sidder på linie med de 2 runde. Kig i bunden af containerne, så vil du se idéen.

Prøv at sætte plastdimserne på containerne først, før du sætter det hele på vognen.

Plastdimserne kan godt sættes under, men så kan de ikke klikkes på vognen - der er simpelthen ikke hul i siden det rette sted! Jeg tror - som det vist fremgår ovenfor - at de ikke skal bruges.

Tak til alle for input!!

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Claus Sørensen

Vodskov

Indlæg: 74

PB

Hej Henrik

Det er godt nok lidt ved siden af trådens emne, men jeg vover alligevel at spørge.

Jeg har også på et tidspunkt købt en sådan vogn, men der var ingen litreringer med, jeg så også en vogn ved den lokale forhandler for nogle uger siden, der var heller ikke nogen litreringer med, 

hvordan med dit eksemplar var der litreringer med den?

 

De bedste hilsner 

Claus

__________________

H0 toskinne digital

Tillig Elite spor

www.laserhobby.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Claus Sørensen skrev:

Hej Henrik

Jeg har også på et tidspunkt købt en sådan vogn, men der var ingen litreringer med, jeg så også en vogn ved den lokale forhandler for nogle uger siden, der var heller ikke nogen litreringer med, 

hvordan med dit eksemplar var der litreringer med den?

De bedste hilsner 

Claus

Hej Claus

Der er skam litreringer med, men det er løsdele som man selv skal lime på. Håber du kan se det på billedet!

Billede

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Claus Sørensen

Vodskov

Indlæg: 74

PB

Hej Henrik

Jo jeg kan sagtens se det på billedet, så mangler de simpelthen på de eksemplarer jeg har set.

Tak for svaret

De bedste hilsner 

Claus

__________________

H0 toskinne digital

Tillig Elite spor

www.laserhobby.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.