Heljans CM-vogne kommer i diverse udgaver til september;
Mvh
Claus
__________________
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
Heljans CM-vogne kommer i diverse udgaver til september;
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
TT-tog
Skovløber
Indlæg: 185
Hej med jer
Jeg syntes det ser rigtig spændende ud også det at der ikke er 2 vogne der har helt den sammen farve...
med venlig toghilsen:)
TT-tog...
2 skinne kører. Epoke 3
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej
ja det ser lovende ud,
og hvis - ja så skal de anskaffes
dog har jeg taget lidt forskud på CM liste vogne, her dog en Tikøb som jeg havde liggende - og malet i vinrød, da Heljans kommer i Teakfarve udgave - men rygterne siger at de også kommer i vinrød fra Heljan
der mangler lidt småting endnu som varmeledning, litrering mm
men her som vedhæftet foto, da jeg ikke kan få gang i image picker
mvh
henning h087
henning
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Hvis man går meget op i epoker/årstal, så blev teakfarven anvendt til først i epoke III. Omkring midten af 1950´erne. Så derfor er det godt nok at vinrøde udgaver, også ser ud til at komme på et tidspunkt.
Men flotte ser de nu ud, og det ser ud som om at niveauet hele tiden kan hæves. Prisen er det taget i betragtning også ok.
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
UTJ
Indlæg: 438
Helt nøjagtigt blev DSB's bogievogne først overmalet fra et tidspunkt i 1955. Dvs. at det først er i 1956 og frem at de fremstod malede. Desuden gik der i slutningen af 1950'erne længere mellem opmalingen af vognene, så man kan sagtens have en lakeret vogn i slutningen af 1950'erne kørende rundt - lidt som fx Jernbanemuseets stålvogn AC 42, der først fik overmalet stafferingerne i 1957. Så konklusionen er nok at der skal være en god opblanding at lakerede teak-bogievogne til omkring 1961-62, men at de sidste derefter var malede. I de sidste år var de lakerede teak-vogne nok ganske slidte og navnlig beskidte med et godt lag fastbrændt bremsestøv i overfladen
Bogievognene skal ikke blandes sammen med de to- og treakslede som blev overmalet fra 1951/52.
Jeg er sikker på at Heljan på et senere tidspunkt kommer med malede varianter, men for nu ikke at kludre rundt i farven på tagrytternes sider osv. har jeg valgt at teak-udgaven kommer først. Men som sagt kan en lakeret CM og en MY sagtens passe sammen på modelbanen........
Skovsøekspressen
Jernbaner i den "gyldne" epoke III er sagen
Indlæg: 2.874
Jamen det lyder da som om at en enkelt af de teakmalede CM´ere skal falde ind i samlingen også ;)
Glæder mig til fordybelse i den kommende personvognsbog
Mvh
Claus
Dansk epoke III (Statsbane med færgehavn), 1956-1966. H0, K-skinner, digitalt med en Ecos II.
UTJ
Indlæg: 438
Det mener jeg at huske at der ikke gør.....men der står så meget andet, også om bemeldte trævogne