Er der en model af C-Vogne 2955?
Jeg ved Heljan har produceret forskellige typer C-vogne.
Men jeg tvivler på denne type: http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1940-1950/163573
Antallet af vinduer vises mindre end de Heljan modeller. Denne Vogne blev hyret af de hollandske jernbaner fra november 1946 - marts 1947.
Derfor en korrekt model er interessant for det hollandske marked.
Kommentarer er velkomne!
mvh,
Gert (fra Holland)
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Da' Gert.
På jernbanen.dk kan du søge direkte på vognnummeret "2955": Gør du det, får du følgende resultat - CP 2955. Læser du teksten for netop denne vogn, kan du se, at den har været udlejet til Holland i vinteren 1946/47 - så mon ikke, det er den vogn, du leder efter?
Heljan laver en fin model af en CP vogn - men CP vognene findes i et forrygende antal varianter, og Heljan har ikke lavet netop denne. Imidlertid havde Kim hos Tikøb Hobby på et tidspunkt et ombygningssæt, der kunne ændre en Heljan CP til en tagrytter-CP - om det var netop denne serie kan jeg dog ikke huske.
Du kan jo prøve at kontakte Kim og spørge ham.
MVH
Lars
h087
togtosse
Græsted
Hej Gert og Lars + alle andre
tegning af CP 2955 mfl
og det var desværre ikke den variant som Tikøb lavede ombygningssæt til, men ifølge rygter vil Heljan komme med den.
Endvidere dækker vogntypen også AF 95-99 og CML 2267-2268
AF vognen kan ses ved JBm
mvh
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
Lars Skjærlund
Rødovre
Webmaster
Tak, Henning - hvad skulle vi dog gøre uden dig?
MVH
Lars
Gert
Udgiver af jernbanebøger
Veenendaal Netherlands
Mange tak Lars og Henning!
mvh,
Gert
Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!