hej
det er så taget fra det andet indlæg under hobby trades CRS
men da der manglede noget ville jeg redigere i det -
det kan man så åbenbart ikke - så man skal lave et nyt indlæg
og indsætte den gamle tekst -
det synes jeg ikke er så smart - ok så gør vi det
så først den gamle tekst og den nye tilføjelse kommer så neden under
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
en kort oversigt af CRS
der er tre typer - her er det i indretningen der er forskel
den almindelige CRS:
3602 : 1951 - 1974 ( forsøgsvogn 1969 - 1973 til ITC : oprang CRS = BD = B = MX 1017 - men det er længe siden - ved dog at jeg har et Arne Kirkeby foto af toget ved Tølløse - skal bare lige finde det )
3603 : 1951 - 1967
3671 : 1950 - 1968
3674 : 1950 - 1968
3675 : 1950 - 1969
så typen med "sjællandsk postrum"
3638 : 1956 - 1969
og til sidst typen med "jydsk" postrum
3607 : 1951 - 1967
3676 : 1951 - 1969
3677 : 1951 - 1967
3678 : 1951 - 1970
så mon ikke ar de laver et af de numre der er lig 3602
men når jeg får lært at vedhæfte/uploade lægger jeg tegningerne ind
det er let nok at lave dem med postrum - det er noget med skillevæg - så skal vi bare også skubbe til KMtekst for litreringerne
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
det nye kommer så her
til CRS 3602 gruppen er der også disse
3604 : 1951 - 1962 : omdannet til CR samme nummer
3605 : 1951 - 1963 : omdannet til CR samme nummer
3658 : 1951 - 1963 : omdannet til CRM samme nummer
3659 : 1951 - 1963 : omdannet til CR samme nummer
3667 : 1951 - 1964 : omdannet til CRM samme nummer
3670 : 1951 - 1962 : omdannet til CR samme nummer
3672 : 1951 - 1962 : omdannet til CRM samme nummer
3673 : 1951 - 1962 : omdannet til CRM samme nummer
og til gruppe 3607 med jydsk postrum
3606 : 1951 - 1964 : omdannet til CR samme nummer
3608 : 1951 - 1963 : omdannet til CR samme nummer
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
numrene 3602 - 3608, 3662 har dampvarmeanlæg
numrene 3638, 3658, 3659, 3667 og 3670 - 3677 har egenvarmeanlæg ( skorsten )
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
der er nogle forskelligheder på CR/CRL/CRM/CRML og CRS vognene
med hensyn til indretning - det vil jeg vende tilbage med
med det bliver så i en blog eller wikien
når man er blevet lidt skrappere
men jeg har også lige en kopieringsopgave på et par
tusinde stykker papir af DRM - skemaer, oplysninger fra bøger
der lige også skal laves
så styr lige jeres utålmodighed - det er værre med min
den rangerer nok på linje med en 5 - 6 klasses tyrekalv
mvh
h087
og så lægger vi lige et foto ind:
CRS 3638 i København - sjællandsk postrum type - ukendt foto
CRS 3677, Odense 1964 - jydsk postrum type - AK/OMJK foto
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved
SFJ
Skole
Indlæg: 430
Tak for oversigten, men du kan da bare skrive det som svar på tideligerfe indlæg. ?
//Miles
En dreng på 13 år med stor interesse for tog.
Fynsk DSB sidebane i epoke III. H0 DC
h087
togtosse
Græsted
Indlæg: 1.903
Hej Miles
det prøvede jeg også
men det ville ikke som jeg ville på det tidspunkt
med venlig hilsen
henning h087
med venlig hilsen
henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk
det vigtigste i at vide - er at vide - hvad man ikke ved