Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

2 Roco Nyheder Dansk 2012 PNO/Lauritzen

BilledeBilledeer der 2 Nyheder fra Roco.

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Den kommer ihvertfald til at køre hos mig.

Gid de dog for engangs skyld ville lave et sæt med en fire fem vogne, der har forskellig littrering.

Det er lidt irriterende enten at have et bingo tog med alle regnbuens farver eller et sæt med vogne der er helt ens,  når jeg ude på DSBs hovedstrækning ser laaaange togstammer med masser af vogne med læs fra samme firma! De har ikke samme littrering tør jeg påstå.

 

 

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Ja det kommer den også til hos mig ,måske flere af den,det gør ikke så meget for mig, at de har samme litra nummer,

feks har jeg flere af Tuborg Carlsberg ,Ceres,Velfac,Cargex

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

diablomandk

Indlæg: 311

PB

altså jeg har ellers lavet mig selv den aftale KUN købe dansk hjem men må da lige have et par stykker af dem her også selv om det ikke helt passer ind i epoken det er blevet et much.

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

H0 87

Køber Du hjem for at sælge eller ....

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Trailerne er fine, men jeg kunne nu godt tænke mig at den efterhånden bedagede kænguruvogn blev erstattet af en mere moderne vogn, for eksempel en Sdggmrs (ja, jeg ved godt at Kombimodell har annonceret den, men hvornår???)

Sdggmrs i Padborg

 

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

BilledeHvad med den her fra Roco 66614

eller 66571Billede

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.725

PB

Cargoman skrev:

Trailerne er fine, men jeg kunne nu godt tænke mig at den efterhånden bedagede kænguruvogn blev erstattet af en mere moderne vogn, for eksempel en Sdggmrs (ja, jeg ved godt at Kombimodell har annonceret den, men hvornår???)

Sdggmrs i Padborg

 

 

Ja, jeg kunne faktisk ikke være mere enig.

Jeg er efterhånden lidt ked af at Roco bliver ved med at udsende denne vekselladsvogn model, som stort set ikke længere kører i togsættene rundt omkring. Denne T1 model er mere eller mindre udgået af togstammerne og det er efterhånden meget sjældent at jeg får øje på en sådan vogn, når jeg ser godstog i både ind og udland.

Jeg glæder mig derfor også voldsomt meget til Kombimodell på et tidspunkt får udsendt den dobbelte T2000 vekselladsvogn/lommevogn. Så bliver det til at lave mere korrekte togstammer set i forhold til "den virkelige verden" Smile

Men jeg skal under alle omstædigheder ihvertfald også erhverve mig et par eksemplarer af disse nye Roco vogne. Dog hovedsageligt kun pga trailerne. De ser virkelig flotte ud. Så gemmer jeg trailerne til Kombimodels T2000 vogn udkommer  Wink . . . eller sætter dem på et par af mine andre T4 vogne fra Kombimodell Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

jimmyoldtimer skrev:

BilledeHvad med den her fra Roco 66614

eller 66571Billede

Det var nu altså selve vognen jeg mente, og ikke det der er i eller på vognen. Den første (66614) er stadig en kænguru og den anden (66571) kan ikke bære trailere.

Bortset fra dette, så kommer begge vogne til at køre hjemme hos mig, men det er en anden historie.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Billede

Hej det er jo nok sådan at vi bliver nødt til at nøjes med at have noget der smager lidt af fugl,det bliver nok ikke til noget med fulstændig som virkelighedens vogne,jeg skal da selv have nogle på et senere tidspunkt

lige nu har jeg fået en del Hangartner og de er flotte!

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

 

jimmyoldtimer skrev:

Billede

Hej det er jo nok sådan at vi bliver nødt til at nøjes med at have noget der smager lidt af fugl,det bliver nok ikke til noget med fulstændig som virkelighedens vogne,jeg skal da selv have nogle på et senere tidspunkt

lige nu har jeg fået en del Hangartner og de er flotte!

Den vogn er fuld gangbar herhjemme. Den behøver hverken lege fugl eller fisk. Mal trailerne blå og du har begyndelsen på en NorfolkLine/HUPAC shuttle Arrow http://www.youtube.com/watch?v=hkCNDKZXQPE&feature=plcp&context=C3bff34eUDOEgsToPDskJPlbkbQLUb-zy_OfJ6TSbO 1:19 inde i videoen, den med de 2 DSV-trailere.

HUPAC bruger i øvrigt stadig de gamle kænguru-vogne i deres tog, se 1:16 i samme video, den første vogn efter EG-eren.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

Dejlig video,og man får jo kriller i fingrene for at erhverve sig disse vogne i model,det ender såmen med at man får pladsmangel

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Hvis vi lige ser lidt bort fra vogene så må dette tog da vække begejstrng hos Roco

TXL Lauritzen trailer toget fra Padborg - Malmö her kørt af CFL Cargo grundet TXL ikke endnu har trækkraften klar

http://www.jernbane.net/script/bilde2_pv.asp?img=92562

Smile

 

 

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

ulrikernst skrev:

Hvis vi lige ser lidt bort fra vogene så må dette tog da vække begejstrng hos Roco

TXL Lauritzen trailer toget fra Padborg - Malmö her kørt af CFL Cargo grundet TXL ikke endnu har trækkraften klar

http://www.jernbane.net/script/bilde2_pv.asp?img=92562

Smile

Hvis man er lidt fingernem, kan man vel sammenbygge 2 kænguruvogne til én dobbeltvogn. Så er det bare afsted til MJ-pusheren og tømme biksen for Lauritzen-modeller Wink

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Cargoman skrev:

ulrikernst skrev:

Hvis vi lige ser lidt bort fra vogene så må dette tog da vække begejstrng hos Roco

TXL Lauritzen trailer toget fra Padborg - Malmö her kørt af CFL Cargo grundet TXL ikke endnu har trækkraften klar

http://www.jernbane.net/script/bilde2_pv.asp?img=92562

Smile

Hvis man er lidt fingernem, kan man vel sammenbygge 2 kænguruvogne til én dobbeltvogn. Så er det bare afsted til MJ-pusheren og tømme biksen for Lauritzen-modeller Wink

Cargoman skrev:

ulrikernst skrev:

Hvis vi lige ser lidt bort fra vogene så må dette tog da vække begejstrng hos Roco

TXL Lauritzen trailer toget fra Padborg - Malmö her kørt af CFL Cargo grundet TXL ikke endnu har trækkraften klar

http://www.jernbane.net/script/bilde2_pv.asp?img=92562

Smile

Hvis man er lidt fingernem, kan man vel sammenbygge 2 kænguruvogne til én dobbeltvogn. Så er det bare afsted til MJ-pusheren og tømme biksen for Lauritzen-modeller Wink

Big smile Big smile

iøvridt så har jeg søgt efter en T66 hos diverse danske MJ pushere dog uden held med dette så måske skal jeg bare finde en udenlandsk forhandler og købe et Class 66 lok via den vej?

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Mærkeligt at Roco bliver ved med at udsende denne bærevogn (øverste billede: DSB Sdgmns) som - vist ud over aldrig at have haft et dansk forbillede - også er en del forældet, når vi taler farve og påskrifter.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Svend skrev:

Mærkeligt at Roco bliver ved med at udsende denne bærevogn (øverste billede: DSB Sdgmns) som - vist ud over aldrig at have haft et dansk forbillede - også er en del forældet, når vi taler farve og påskrifter.

jeg er helt enig der er lidt "MY fra Märklin" over denne mentalitet med af udsende sådan en "fantasivogn" har dog købte et par stykker og det er dog traileren som skyldes min begejstring

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

ulrikernst skrev:

iøvridt så har jeg søgt efter en T66 hos diverse danske MJ pushere dog uden held med dette så måske skal jeg bare finde en udenlandsk forhandler og købe et Class 66 lok via den vej?

Som nævnt i denne tråd, så fremstiller Mehano den ikke just kønne T66 i H0, men jeg har endnu ikke set modellen hos nogen dansk forhandler.

Men du kommer nok selv til at male den i de rette farver - og hvis den skal forsynes med lyd, så er South West Digital leveringsdygtige.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

ulrikernst

Indlæg: 247

PB

Hej Carsten ja du har ret det er ikke ligefrem en skønhedsåbenbaring denne T66

men det er dog en GM´er derfor vil sådan et lok være velkommen i min samling Wink

takker for info omkring den tråd

__________________

Elsker jernbaner og tog i alle afskygninger
samler især på matriel fra 1970´erne og op til i dag og med fokus på dansk og udenlandsk matriele som ses på danske skinner!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.