Hejsan alle....
Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.
Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??
Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?
På forhånd tak...
Skott
Ingeniør
Indlæg: 1.935
Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html
Med venlig hilsen
Skott
cbt
Indlæg: 1.165
Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html
Du kan lære den (forbilledet) at kende her
Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.
Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??
Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?
Hej Kim
Heljan's SJ T 21 ville muligvis være et bedre udgangspunkt for lidt "hjemmesnedkeri":
Og siden du alligevel skal igang med at bore, hakke og tune lidt, så kunne et førerhus fra enten Hobbytrain V 65 eller Roco V65 med den korrekte størrelse forruder sættes på i stedet for det svenske med de små forruder.
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen
Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Indlæg: 377
Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html
Du kan lære den (forbilledet) at kende her
Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.
Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??
Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?
Hej Kim
Heljan's SJ T 21 ville muligvis være et bedre udgangspunkt for lidt "hjemmesnedkeri":
Og siden du alligevel skal igang med at bore, hakke og tune lidt, så kunne et førerhus fra enten Hobbytrain V 65 eller Roco V65 med den korrekte størrelse forruder sættes på i stedet for det svenske med de små forruder.
Den MAK DF modeltog kommer med, er desværre ikke samme type.... Og uha, for en pris..!! Men ok, det er præmiserne, når vi har med små niché produkter at gøre...
Men Heljan´s kombineret med en Roco ser muligvis ikke helt tosset ud...
Det der tiltrak mig ved Piko´s 344 var prisen... De er til at finde til en rigtig billig penge, og skulle projektet gå helt galt, som jo er en mulighed ved sådan noget, så overlevede jeg nok det....
Heljan´s fine model til knap 2000,- + en Roco (som måske kunne findes brugt) ville kræve en del overvejelse, inden man lavede det første snit på dem...
Men tak for input ihvertfald.... Alt er med i overvejelserne.... :)
Svend
Ballerup
Indlæg: 1.341
Heljans T21 har den korrekte undervogn til dette lokomotiv(og tilsvarende lokomotiver). Prisen behøver ikke at være sååå høj:
http://www.mjhobby.se/prodlist3.asp?qsLang=eng&c=70
Ærgerligt at Heljan ikke også har valgt at udsende et dansk MaK-lokomotiv. LJ M33 vil passe fint ind i programmet hos mig..... og lokomotivtypen vil sandsynligvis kunne sælge godt syd for grænsen. Den svenske udgave afviger fra standardudgaverne ved bl a et anderledes førerhus. DB V65 (i model fra Roco) afviger også fra de danske (og øvrige) "standard"udgaver.
Svend
Kim Stapelfeldt
Befalingsmand
Holbæk
Indlæg: 377
Se, det var da en pris, der var interessant...!! Der er da lige før, jeg trykker bestil der...
Pudsigt.. Bor jo selv på den side af Øresund, og har da efterhånden kendskab til mange spændende forhandlere herovre, men den der kendte jeg ikke...
Kan iøvrigt godt lide den beskrivelse de har af modellen...:
"Ojämn kvalitet, vaggar lite grann, blir bättre efter inkörning men inte perfekt."
Det er da ærlig snak, må man sige... Men det skal nu ikke afholde mig fra, at kigge meget nærmere på den....