Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

ØSJS MAK600 Lokomotiv

 

Hejsan alle....

 

Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.

 

Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??

 

Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?

 

På forhånd tak... Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Skott skrev:

Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html

Du kan lære den (forbilledet) at kende her Wink

 

Kim Stapelfeldt skrev:

 Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.

 

Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??

 

Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?

Hej Kim

 

Heljan's SJ T 21 ville muligvis være et bedre udgangspunkt for lidt "hjemmesnedkeri":

Og siden du alligevel skal igang med at bore, hakke og tune lidt, så kunne et førerhus fra enten Hobbytrain V 65 eller Roco V65 med den korrekte størrelse forruder sættes på i stedet for det svenske med de små forruder.

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

cbt skrev:

Skott skrev:

Jeg kender ikke lige den omtalte model, men DF modeltog kommer med denne: http://www.dfmodeltog.dk/side2.html

Du kan lære den (forbilledet) at kende her Wink

 

Kim Stapelfeldt skrev:

 Kunne rigtig godt tænke mig en MAK600 i Østbane udgave.... Den findes som bekendt ikke i model, så her må formentlig laves noget selvbyg.

 

Spørgsmålet er så bare, hvilken industrimodel vil være bedste udgangspunkt for sådan en ombygning..??

 

Umiddelbart mener jeg Piko´s Baureihe 344 lander nogenlunde tæt på.... Eller er der nogen der har bedre forslag..?

Hej Kim

 

Heljan's SJ T 21 ville muligvis være et bedre udgangspunkt for lidt "hjemmesnedkeri":

Og siden du alligevel skal igang med at bore, hakke og tune lidt, så kunne et førerhus fra enten Hobbytrain V 65 eller Roco V65 med den korrekte størrelse forruder sættes på i stedet for det svenske med de små forruder.

 

Den MAK DF modeltog kommer med, er desværre ikke samme type.... Og uha, for en pris..!! Men ok, det er præmiserne, når vi har med små niché produkter at gøre...

 

Men Heljan´s kombineret med en Roco ser muligvis ikke helt tosset ud...

 

Det der tiltrak mig ved Piko´s 344 var prisen... De er til at finde til en rigtig billig penge, og skulle projektet gå helt galt, som jo er en mulighed ved sådan noget, så overlevede jeg nok det....

 

Heljan´s fine model til knap 2000,- + en Roco (som måske kunne findes brugt) ville kræve en del overvejelse, inden man lavede det første snit på dem... Smile

Men tak for input ihvertfald.... Alt er med i overvejelserne.... :) 

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Heljans T21 har den korrekte undervogn til dette  lokomotiv(og tilsvarende lokomotiver). Prisen behøver ikke at være sååå høj:

http://www.mjhobby.se/prodlist3.asp?qsLang=eng&c=70

Ærgerligt at Heljan ikke også har valgt at udsende et dansk MaK-lokomotiv. LJ M33 vil passe fint ind i programmet hos mig..... og lokomotivtypen vil sandsynligvis kunne sælge godt syd for grænsen. Den svenske udgave afviger fra standardudgaverne ved bl a et anderledes førerhus. DB V65 (i model fra Roco) afviger også fra de danske (og øvrige) "standard"udgaver.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Se, det var da en pris, der var interessant...!!  Der er da lige før, jeg trykker bestil der... Smile

 

Pudsigt.. Bor jo selv på den side af Øresund, og har da efterhånden kendskab til mange spændende forhandlere herovre, men den der kendte jeg ikke... 

 

Kan iøvrigt godt lide den beskrivelse de har af modellen...:

 

"Ojämn kvalitet, vaggar lite grann, blir bättre efter inkörning men inte perfekt."

 

Det er da ærlig snak, må man sige... Men det skal nu ikke afholde mig fra, at kigge meget nærmere på den.... Smile

 

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.