Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

Minitrix nr. 15795 personvogn. "Adskillelse"?.

Hej.

Kan nogen hjælpe mig med at forklare hvordan man adskiller en sådan vogn, uden at gøre skade, eller tage sagen op i den forkerte hånd.

Hvordan isætter man evt. indv. belysning, og evt. slutlys.

På forhånd mange tak.

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"gnilre2" skrev:
Hej.Kan nogen hjælpe mig med at forklare hvordan man adskiller en sådan vogn, uden at gøre skade, eller tage sagen op i den forkerte hånd.Hvordan isætter man evt. indv. belysning, og evt. slutlys. På forhånd mange tak.

Hej gnilre2

Jeg har aldrig adskilt den vogn du skriver om. Men på Trix reservedels database nederst på siden, er der en vejledning til montage af 66656 invendig belysning og 66657 montage af "sluttere", det er de to produkter som Trix anbefaler til 15795

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

"Newtrain" skrev:
"gnilre2" skrev:
Hej.Kan nogen hjælpe mig med at forklare hvordan man adskiller en sådan vogn, uden at gøre skade, eller tage sagen op i den forkerte hånd.Hvordan isætter man evt. indv. belysning, og evt. slutlys. På forhånd mange tak.
Hej gnilre2Jeg har aldrig adskilt den vogn du skriver om. Men på Trix reservedels database nederst på siden, er der en vejledning til montage af 66656 invendig belysning og 66657 montage af "sluttere", det er de to produkter som Trix anbefaler til 15795

Hej Carsten:

Takker. Men har lidt svært ved at finde det nr. du henviser til på Trix reservedele database vedr. montering af 66656 indvendig belysning.

Men. Mange tak. Arbejder videre med sagen.

Hilsen gnilre2

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

Hej gnilre2

Har sendt dig PB.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

"Newtrain" skrev:
Hej gnilre2Har sendt dig PB.

Tusind Tak.

Det var lige hvad jeg manglede.

Ha en go aften

Hilsen Erling

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

Hvorfor må vi andre ikke få den oplysning?

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"KnudBe" skrev:
Hvorfor må vi andre ikke få den oplysning?

Det er såmænd fordi jeg ikke kunne linke direkte til Trix´ vejledninger, og jeg er ikke helt sikker på hvad der må uploades til dette forum, når ikke jeg selv er rettighedsindehaver.

Så jeg downloadede den PDF jeg forsøgte at linke til, og sendte den direkte til gnilre2. Da jeg som skrevet ikke kan finde ud af hvornår det er tilladt at uploade til en tråd, valgte jeg denne fremgangsmåde.

Jeg vil dog for en god ordens skyld understrege at jeg tidligere har forespurgt hos Trix´ mht. at uploade deres vejledninger til dette forum, og fået tilladelse til dette. Så Trix kommer ikke efter mig, men jeg vil ikke forbryde mig mod Sporskiftets regler.

Men hvis du mangler vejledningen, sender jeg den gerne til dig.

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

KnudBe

Indlæg: 764

PB  Hjemmeside

"Newtrain" skrev:
"KnudBe" skrev:
Hvorfor må vi andre ikke få den oplysning?
Det er såmænd fordi jeg ikke kunne linke direkte til Trix´ vejledninger, og jeg er ikke helt sikker på hvad der må uploades til dette forum, når ikke jeg selv er rettighedsindehaver.

Fint. Forklaringen er accepteret Laughing out loud

__________________

Mvh
Knud

Modelbane: Spor N - Roco/Fleischmann digital (Z21) - Epoke III / IV / V - DK, S & Int.
Spor N på Facebook https://www.facebook.com/groups/modeltog160/
Simulator: http://www.railworks.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

Newtrain

Brabrand

Indlæg: 668

PB

"KnudBe" skrev:
Hvorfor må vi andre ikke få den oplysning?
"Newtrain" skrev:
Det er såmænd fordi jeg ikke kunne linke direkte til Trix´ vejledninger, og jeg er ikke helt sikker på hvad der må uploades til dette forum, når ikke jeg selv er rettighedsindehaver.
"KnudBe" skrev:
Fint. Forklaringen er accepteret Laughing out loud

Det glæder mig, jeg er stor fortaler for at undgå PB i tråde som denne. Laughing out loud

Da jeg altid har syntes at adgangen til "Trix OnLine Shop" har været noget besværlig, hvilket ikke er blevet mindre af at den nu er lagt sammen med "Märklin OnLine Shop", har jeg begået en lille vejledning for at få adgang til den "hemmelige side".

1. Ind påTrix-online.dehjemmesiden.

2. På forsiden "scrolles" der ned i bunden, og vælges enten ”Minitrix (spur N)” eller ”Ersatzteile”, de henviser til samme side, så det er underordnet hvilken der vælges.

3. Da Trix shoppen er fussioneret med Märklin´s Online Shop, vælges midt på denne side ”Zum Märklin Online Shop”.

4. På denne side, i venstre side under menuen Weitere marken in Shop, vælges ”Trix TRIX

5. På næste side, igen i venstre side under menuen Trix TRIX, vælges ”Ersatzteile

6. Midt på denne side vælges ”>> Spur N

Så kommer der en liste med varenumre på MiniTrix materiel. Her kan der vælges mellem ”Anleitung” som er vejledninger, og ET liste ”Stykliste”. Styklisterne kan bestå af en tegning, med samle vejledning, med numre på reservedelene, samt en bestillingsliste på reservedelene, og om disse er på lager. ET listerne er meget forskellige, nogle er meget detaljerede andre blot en skitse.

Håber nogen kan have glæde af ovenstående. Laughing out loud

__________________

Venlig hilsen

 Carsten

  • Skala N
  • Epoke IV og V
  • Tysk og Dansk materiel + "det løse"
  • Digital med Roco MultiMaus
  • Har demonteret pladeanlæg, og arbejder nu med layout til et modulanlæg i 6 dele. 1´modul ender forhåbentlig med at indeholde: "Det gule palæ", traktor 57, Franz Jäger vognen, Bøffen "det dumme svin", med sin Ford Transit, og Olsen banden med Chevrolet Bel Air eller Impala.
Like 0 kan lide
Top

Picture

gnilre2

Kvalitetschef på færdigbeton fabrik.

Indlæg: 229

PB

"Newtrain" skrev:
"KnudBe" skrev:
Hvorfor må vi andre ikke få den oplysning?
"Newtrain" skrev:
Det er såmænd fordi jeg ikke kunne linke direkte til Trix´ vejledninger, og jeg er ikke helt sikker på hvad der må uploades til dette forum, når ikke jeg selv er rettighedsindehaver.
"KnudBe" skrev:
Fint. Forklaringen er accepteret Laughing out loud
Det glæder mig, jeg er stor fortaler for at undgå PB i tråde som denne. Laughing out loud Da jeg altid har syntes at adgangen til "Trix OnLine Shop" har været noget besværlig, hvilket ikke er blevet mindre af at den nu er lagt sammen med "Märklin OnLine Shop", har jeg begået en lille vejledning for at få adgang til den "hemmelige side".1. Ind påTrix-online.dehjemmesiden.2. På forsiden "scrolles" der ned i bunden, og vælges enten ”Minitrix (spur N)” eller ”Ersatzteile”, de henviser til samme side, så det er underordnet hvilken der vælges. 3. Da Trix shoppen er fussioneret med Märklin´s Online Shop, vælges midt på denne side ”Zum Märklin Online Shop”. 4. På denne side, i venstre side under menuen Weitere marken in Shop, vælges ”Trix TRIX” 5. På næste side, igen i venstre side under menuen Trix TRIX, vælges ”Ersatzteile” 6. Midt på denne side vælges ”>> Spur N” Så kommer der en liste med varenumre på MiniTrix materiel. Her kan der vælges mellem ”Anleitung” som er vejledninger, og ET liste ”Stykliste”. Styklisterne kan bestå af en tegning, med samle vejledning, med numre på reservedelene, samt en bestillingsliste på reservedelene, og om disse er på lager. ET listerne er meget forskellige, nogle er meget detaljerede andre blot en skitse.Håber nogen kan have glæde af ovenstående. Laughing out loud

Utrolig flot arbejde. Endnu engang tak Carsten.

Mvh

gnilre2

__________________

 

Kører epoke III - V hovedsaglig dansk.
Mvh
Erling

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.