Picture

LJJ

Indlæg: 49

PB

minitrix 12267

hej

er her nogle ,som har erfaringer i, at få en decoder loddet i MY, her tænker jeg på kører egenskaberne ,da jeg sikkert kan vente i evigheder på en my i vinrød med NEMstik

Like 0 kan lide
Top

Picture

speed180

Indlæg: 157

PB

Hej !!

Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.

Rent kørsels teknisk, ingen problem.

Stig

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars

Indlæg: 538

PB  Hjemmeside

"LJJ" skrev:
hejer her nogle ,som har erfaringer i, at få en decoder loddet i MY, her tænker jeg på kører egenskaberne ,da jeg sikkert kan vente i evigheder på en my i vinrød med NEMstik

se på http://www.skala-n.dk under digitalt

__________________

mvh
Lars
http://www.skala-n.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"speed180" skrev:
Hej !!Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.Rent kørsels teknisk, ingen problem.Stig

Bare et spørgsmål! kan Z Modellerne Digitaliseres,eller er det bare den omtalte My.

Hilsen

Jimmy

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

speed180

Indlæg: 157

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
Hej !!Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.Rent kørsels teknisk, ingen problem.Stig
Bare et spørgsmål! kan Z Modellerne Digitaliseres,eller er det bare den omtalte My.HilsenJimmy

Du kan regne med at Z modeller kan digitaliseres, der futte lige pt. 6 stk rundt her, 5 stk mangler endnu decoder, pga restorder.

Stig

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"speed180" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
Hej !!Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.Rent kørsels teknisk, ingen problem.Stig
Bare et spørgsmål! kan Z Modellerne Digitaliseres,eller er det bare den omtalte My.HilsenJimmy
Du kan regne med at Z modeller kan digitaliseres, der futte lige pt. 6 stk rundt her, 5 stk mangler endnu decoder, pga restorder.Stig

Gælder det også Feks. Br44 og lign i Z,jeg leger med tanken om måske et Z anlæg men også N anlæg på Moduler som jeg har haft før,jeg bliver ved med at køre HO Digital ,er Z decoderen noget der er til at lodde på, eller er de nye Z Loks med stik

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

speed180

Indlæg: 157

PB

"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
Hej !!Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.Rent kørsels teknisk, ingen problem.Stig
Bare et spørgsmål! kan Z Modellerne Digitaliseres,eller er det bare den omtalte My.HilsenJimmy
Du kan regne med at Z modeller kan digitaliseres, der futte lige pt. 6 stk rundt her, 5 stk mangler endnu decoder, pga restorder.Stig
Gælder det også Feks. Br44 og lign i Z,jeg leger med tanken om måske et Z anlæg men også N anlæg på Moduler som jeg har haft før,jeg bliver ved med at køre HO Digital ,er Z decoderen noget der er til at lodde på, eller er de nye Z Loks med stik

Hej !!

Br 44, der bliver man nød til selv at svinge loddekolben, det bliver trangt, men det vil kunne lade sig gøre.

Til de fleste El og Disel loko fås der færdige decoder fra Velmo, så simpelt at det burde være forbudt.

DE koster så også noget mere, men virker fantastisk, en Velmo decoder koster ca. 450,- kr men udskiftningen, løs 2 skruer ud med det orginale märklin print, ind med Velmo, og afsted det går.

Stig

Like 0 kan lide
Top

Picture

jimmyoldtimer

Indlæg: 1.450

PB

"speed180" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
"jimmyoldtimer" skrev:
"speed180" skrev:
Hej !!Jeg har ikke lige erfaring med indbygning i en spor N model, men når en Digitrax DZ125 decoder kan indbygges i en Märklin Mini Club MY, så burde det også kunne klares i en N model.Rent kørsels teknisk, ingen problem.Stig
Bare et spørgsmål! kan Z Modellerne Digitaliseres,eller er det bare den omtalte My.HilsenJimmy
Du kan regne med at Z modeller kan digitaliseres, der futte lige pt. 6 stk rundt her, 5 stk mangler endnu decoder, pga restorder.Stig
Gælder det også Feks. Br44 og lign i Z,jeg leger med tanken om måske et Z anlæg men også N anlæg på Moduler som jeg har haft før,jeg bliver ved med at køre HO Digital ,er Z decoderen noget der er til at lodde på, eller er de nye Z Loks med stik
Hej !!Br 44, der bliver man nød til selv at svinge loddekolben, det bliver trangt, men det vil kunne lade sig gøre.Til de fleste El og Disel loko fås der færdige decoder fra Velmo, så simpelt at det burde være forbudt.DE koster så også noget mere, men virker fantastisk, en Velmo decoder koster ca. 450,- kr men udskiftningen, løs 2 skruer ud med det orginale märklin print, ind med Velmo, og afsted det går.Stig

Tak for Nyttig info,nu får vi se ,hvad jeg beslutter mig til senere. Laughing out loud

__________________

Mvh Jimmy 

mine Hobby interesser

modelbane hobby 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

OleBerg

Indlæg: 29

PB

http://www.tran.at/cgi-bin/P_List.pl

I N-modulgruppen bruger vi disse:

http://www.tran.at/cgi-bin/P_List.pl'

Så vidt vides de mindste der findes, rigtig god kvalitet og til en rimelig pris.

Vi bruger DCX75. Det er en DCC-dekoder, men det vil jeg formode man også kan bruge til skala Z. Det er vel bare spørgsmålet om at indstille dekoderen til at levere den rigtige spænding.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

speed180

Indlæg: 157

PB

Hej!!

Vi bruger DCX75. Det er en DCC-dekoder, men det vil jeg formode man også kan bruge til skala Z. Det er vel bare spørgsmålet om at indstille dekoderen til at levere den rigtige spænding.

Ja, DCX75 decoderen vil uden problemer kunne bruges i en Z model, og angående spændingen, det er ingen problem, den er sænket fra boostere´n inden skinne legmet, så det giver heller ingen tummel.

Grunden til at jeg indbyggede Digitrax, var at der IKKE kom svar tilbage fra CT angående levering af decoder.

Tilsyneladende er der ingen i Danmark der forhandler disse, eller hvad ??

Men Diditrax decoderen fungerer uden problemer, dog er den nogle mm større, men med lidt forsigtighed og uden mandolin feber går det.

Stig

Like 0 kan lide
Top

Picture

OleBerg

Indlæg: 29

PB

"speed180" skrev:
Hej!!Vi bruger DCX75. Det er en DCC-dekoder, men det vil jeg formode man også kan bruge til skala Z. Det er vel bare spørgsmålet om at indstille dekoderen til at levere den rigtige spænding.Ja, DCX75 decoderen vil uden problemer kunne bruges i en Z model, og angående spændingen, det er ingen problem, den er sænket fra boostere´n inden skinne legmet, så det giver heller ingen tummel.Grunden til at jeg indbyggede Digitrax, var at der IKKE kom svar tilbage fra CT angående levering af decoder.Tilsyneladende er der ingen i Danmark der forhandler disse, eller hvad ??Men Diditrax decoderen fungerer uden problemer, dog er den nogle mm større, men med lidt forsigtighed og uden mandolin feber går det.Stig

Vi har bestilt masser fra det sted jeg linker til, altid uden problemer.

MVH Ole

__________________

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.