Marklin gik fra 3-polet over 5-polet til 9-polet motor for bl.a. at få mere moment.
Men hvordan forholder andre fabrikanter sig til denne problematik?
Hvad har de af motorer og kan man rimeligt let indbygge en kraftigere motor i f.eks. en MY for at få mere moment og dermed mere realistisk start?
Findes der andre tricks til at lave langsom start eller blot langsom rangering i kravletempo...?
__________________
Jens
DC bane i dansk epoke III
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
Ordentlig programmring af den dekoder der er i lokomotivet. For det første får man sat så køretrin 1 er kravlefart, for det andet sætter man accelerationen til meget længere tid.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model
JD
Indlæg: 712
Okay - det var egentlig også det jeg forsøgte at spørge om, men ikke kunne få formuleret
Betyder det så pr. definition at marklins 9-polet er bedre end rocos 5-polet eller er der andre faktorer der spiller ind?
Og vil man relativt nemt kunne sætte Marklins 9-polet over i Rocos? Det burde der vel ikke være så megen hokus pokus i... :?:
Det jeg jagter er den mest rolige og rykfrie kørsel ved langsom kørsel.
Jens
DC bane i dansk epoke III
moppe
Medarbejder
Indlæg: 5.558
1. Rene skinner
2. God dekoder
3. God motor
4. Ordentlig transmission, tilpasset til motoren.
Klaus
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model