Picture

killertpc-foto

Indlæg: 55

PB  Hjemmeside

ME 1517

Engang var man stolt af disse maskiner, men ser man på vedligeholdelsen af det yder nu, så der meget tilbage at ønske, var lige en tur forbi stationen her til formiddag, da denne smadder kasse væltede ind.

ME_1517_Front

ME_1517_Front_1

ME_1517_bagfra

__________________

Peter
Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Hæ hæ ... men du har da helt misforstået det. Det er jo ikke en smadderkasse i dårlig vedligeholdt stand, men blot en ME, der er ved at smide sin kedelige seriøse blå ham og opføre sig som var den ung igen. Det sker meget ofte, når man nærmer sig de 30, 40 eller 50 ... man begynder at klæde sig som da man var teenager.

Jeg synes det klæder 1517 at ville være iklædt rødt og sort igen. Laughing out loud

Mvh. Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

killertpc-foto

Indlæg: 55

PB  Hjemmeside

Det kan der være noget om Per, men om de skal tilbage til rød/sort hmm..

Nej DSB måtte gerne friske deres farver mere op, vi kunne lære meget af Tyskerne på det område.

Men 1517 må have fået påsat disel filter, for sjældent har jeg set dem ose så lidt ved opstart, havde håbet på en stor røgsky på billedet da den forlader stationen

__________________

Peter
Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Sebastian Leo Forring

Hårlev

Indlæg: 594

PB  Blog  Hjemmeside

Det nogle gode billeder du lige fik skudt af det Laughing out loud

__________________
DSB MY1147 - Banner

Mvh. Sebastian Leo Forring

Marklin C-skinner. mobil station, DSB Epoke 4 - 6

Youtube opdate: http://www.youtube.com/watch?v=cj7_m3LHy4w&feature=colike

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra ME

Indlæg: 372

PB

Jeg er også stemt for at de kommer tilbage i den rød/sorte farve, Laughing out loud og fik hægtet nogle B vogne bagefter.

Men der er nok bare mig der er gammeldags

Vh Claus

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas

Indlæg: 329

PB

"killertpc-foto" skrev:
Det kan der være noget om Per, men om de skal tilbage til rød/sort hmm..Nej DSB måtte gerne friske deres farver mere op, vi kunne lære meget af Tyskerne på det område.Men 1517 må have fået påsat disel filter, for sjældent har jeg set dem ose så lidt ved opstart, havde håbet på en stor røgsky på billedet da den forlader stationen

opfriskning af farver koster. at smide blå folie på ME'erne + BN vognene kostede millioner. fra blå til skrot om man vil. bemærk det er folie man smed på dem... fordi folien er ved at skvatte af nu, har jo ikke noget at sige med den mekaniske vedligeholdelse. blot, at man nok ikke havde forventet, man i år 2010 stadigvæk kørte med ME'er. jeg er dog enig med dig i det ser forfærdeligt ud.

de har ikke fået påsat filtre; de kits der er indkøbt til 20 ME'er starter først på at blive monteret i marts ifg DSB selv.

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas

Indlæg: 329

PB

"Litra ME" skrev:
Jeg er også stemt for at de kommer tilbage i den rød/sorte farve, Laughing out loud og fik hægtet nogle B vogne bagefter.Men der er nok bare mig der er gammeldagsVh Claus

prøv en køretur i de vogne anno 2010 - så ønsker du dig ikke at køre eet sekund mere i dem...

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killertpc-foto

Indlæg: 55

PB  Hjemmeside

"Jonas" skrev:
opfriskning af farver koster. at smide blå folie på ME'erne + BN vognene kostede millioner. fra blå til skrot om man vil. bemærk det er folie man smed på dem... fordi folien er ved at skvatte af nu, har jo ikke noget at sige med den mekaniske vedligeholdelse. blot, at man nok ikke havde forventet, man i år 2010 stadigvæk kørte med ME'er. jeg er dog enig med dig i det ser forfærdeligt ud.de har ikke fået påsat filtre; de kits der er indkøbt til 20 ME'er starter først på at blive monteret i marts ifg DSB selv.

Hejsa Jonas

Nu snakker jeg ikke om Bn vogne, dem gider jeg ikke kører i mere, men den generele vedligeholdelse af MEérne udad til, den burde de gøre noget ved, jeg vil næsten gå så langt til at sige, dette burde gøres uden at tænke over prisen, MEérne er stadigvæk DSB´s ansigt udad til, og det fx. 1517 viser, er blot en statsbane i forfald..

__________________

Peter
Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Purellum

Indlæg: 507

PB

Cool

Citat:
det fx. 1517 viser, er blot en statsbane i forfald..

Først Falsterbanen, nu statsbanen; hvad bliver det næste :?: Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud

Per.

Cool

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

killertpc-foto

Indlæg: 55

PB  Hjemmeside

"Purellum" skrev:
8)Først Falsterbanen, nu statsbanen; hvad bliver det næste :?: Laughing out loud Laughing out loud Laughing out loud Per. Cool

Hehe du skulle bare vide Wink

__________________

Peter
Billede

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonas

Indlæg: 329

PB

"killertpc-foto" skrev:
Hejsa JonasNu snakker jeg ikke om Bn vogne, dem gider jeg ikke kører i mere, men den generele vedligeholdelse af MEérne udad til, den burde de gøre noget ved, jeg vil næsten gå så langt til at sige, dette burde gøres uden at tænke over prisen, MEérne er stadigvæk DSB´s ansigt udad til, og det fx. 1517 viser, er blot en statsbane i forfald..

dav dav Smile

nu citerede jeg jo ikke dig men litra ME mht BN vogne Wink

tjae, hvad vil du da foreslå? bruge flere millioner på ny blå folie?

jeg er enig om at de og BN vognene ser forfærdelige ud når folien skvatter af. men der er kun een gruppe til at betale for ny folie: kunderne. = højere billet priser.

for BN vognene's vedkommende tror jeg ikke der kommer ny folie på; de er historie snart. men på de 20 ME'er som man har købt kit til kunne jeg forestille mig at man nok sætte ny folie på. desværre tror jeg ikke man river den blå folie af og lader dem være med den sort/røde farve !

jeg var dog også modstander af den blå folie helt fra starten, jeg synes det var et unødvendigt millionspild på materiel man alligevel stod og skulle af med i den nærmeste fremtid. nu gik udviklingen som bekendt ikke den vej...

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Det er ikke kun DSBs lokomotiver som viser et noget ramponeret/vansiret ansigt. Se på de mere eller mindre lukkede (døde) stationer, og her taler vi ikke kun småstationer. Billetsalgene lukkes og der kommer intet i stedet, eksempel: Høje Taastrup station.

Og for slet ikke at tale om den engang så flotte Helsingør station, som stadig ejes af DSB - den er en ren skændsel indvendig.

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

mrfusker

Indlæg: 113

PB

"Svend" skrev:
Det er ikke kun DSBs lokomotiver som viser et noget ramponeret/vansiret ansigt. Se på de mere eller mindre lukkede (døde) stationer, og her taler vi ikke kun småstationer. Billetsalgene lukkes og der kommer intet i stedet, eksempel: Høje Taastrup station. Og for slet ikke at tale om den engang så flotte Helsingør station, som stadig ejes af DSB - den er en ren skændsel indvendig.

... og samtidlige stationer mellem Silkeborg og Herning - Birk Centerpark er dog undtaget Tongue

__________________

Lærer, og læser videre i systemet Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Litra ME

Indlæg: 372

PB

Hejsa

Det var nu ikke Bn-vogne jeg mente Jonas, men B-vogne, i min forskruede verden kan en ME sagtens slæbe rundt på dem hen over DK, selv om jeg tvivler på at det er sket ret mange gange IRL for mig bekendt var ME'er kun stationeret på Sjælland og B-vognene blev bare skubbet ombord på færgerne og så overtaget af et andet lok på Fynssiden.

Vh Claus

__________________

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.