Picture

Busk

Indlæg: 470

PB

Marklin Br210

Er der nogle der ved angående lyden på Märklins nye BR210, hvordan den er i forhold til BR218. Den har turbolader, ved en eller anden hvordan den "lyder" i forhold til 218'ren, for jeg har hørt/set et klip på Youtube med 210'eren, den lyder der nøjagtig som 218'eren? Har jeg misforstået noget, skal turboladeren ikke give lyd lidt hen af DSB MZ, eller hva' ?

vh Torben

__________________

Tysk epoke Iv & V - IB -Uhlenbrock Lissy - K-Skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"Busk" skrev:
Er der nogle der ved angående lyden på Märklins nye BR210, hvordan den er i forhold til BR218. Den har turbolader, ved en eller anden hvordan den "lyder" i forhold til 218'ren, for jeg har hørt/set et klip på Youtube med 210'eren, den lyder der nøjagtig som 218'eren? Har jeg misforstået noget, skal turboladeren ikke give lyd lidt hen af DSB MZ, eller hva' ?

Alle lokomotiver fra 216 over 210 til 218 kørte med turboladere, så her er der ingen forskel.

210 og 219 havde derimod en overgang indbygget gasturbiner som ekstra booster ved igangsættelse, tung last, eller "bjergkørsel. Karakteristisk ved 210'erne er det dobbeltrør man satte på udstødningen så den varme og beskidte luft fra gasturbinen ikke ødelagde overledningerne.

En gasturbine har en _meget_ karakteristisk lyd som man kender fra hleikoptere, hylen og hvinen. Er den lyd ikke i dekoderen er det en alvorlig fejl

Prøv evt at tryk på play knappen ud for 52481 på nedenstående side:

http://www.esu.eu/download/geraeuschdateien/generation-3/loksound-v35/di...

Så ved du, hvordan en turbine lyder......

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 657

PB  Hjemmeside

Gasturbinen var ingen succes, så den blev udskiftet med en motor magen til dem i 218.

210 eksisterede kun som 210 fra 1970 til 1978. Herefter blev de ombygget og omlitreret til 218 901-908.

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Picture

moppe

Medarbejder

Indlæg: 5.558

PB  Hjemmeside

"boholm" skrev:
Gasturbinen var ingen succes, så den blev udskiftet med en motor magen til dem i 218.210 eksisterede kun som 210 fra 1970 til 1978. Herefter blev de ombygget og omlitreret til 218 901-908.

I know....men 210 med "skorsten" er populær i model.

Klaus

__________________

Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model

Like 0 kan lide
Top

Picture

boholm

Service Engineer

Kastrup

Indlæg: 657

PB  Hjemmeside

"moppe" skrev:
I know....men 210 med "skorsten" er populær i model.

I know - også i N. Det var også ment som mere info til Busk.

__________________

MVH
Bo Holmqvist

Et N-site: http://www.jernhesten.dk
Mine tog-feriebilleder : http://www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm<

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.