Picture

Jonasholmegaard

Indlæg: 12

PB

Marklin 6040 Keyboard købes

Som overskriften siger søger jeg et 6040 Keyboard (:

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

pfischer

Indlæg: 26

PB

Hej Jonas,

lad mig starte med at sige at jeg ikke har en 6040 til salg.

Jeg kan se på et andet af dine indlæg, at du har en Märklin 6021 styrepult.

Hvis jeg var dig, ville jeg droppe denne og planen om at købe en 6040, og istedet lede efter en billig brugt Uhlenbrock Intellibox. Her får du i princippet 2 x 6021 styrebokse, et 6040 keyboard, et 6051 interface og meget,meget mere i samme boks. Uhlenbrock er netop kommet med en version 2 af Intelliboxen, så mange nuværende ejere af Intellibox 1 overvejer nok at opgradere til denne, så de vil sælge deres gamle boks. Artikel numre på den gamle model er 650 eller 65 000.

Der findes også en lidt nyere model med mulighed for infrarød betjening (65 050),

men den er nok noget dyrere. Specielt fordi den "gratis" kan opgraderes til seneste SW. Det er også muligt at koble udvidelser til Intelliboxen, f.eks. Märklin 6040 eller Uhlenbrocks egne, såsom IB Switch etc.

Jeg har selv haft en 6021, med en 6040, men valgte så Intelliboxen p.g.a. de mange flere muligheder. 6040 har jeg stadig, og den bliver brugt sammen med Intelliboxen.

Dette er alene udtryk for min personlige mening. Mange herinde vil sikkert være uenige, og anbefale andre løsninger, men nu har du fået et input fra en person der har stået i samme situation som dig.

M.v.h.

Per

__________________

Med venlig hilsen

Per Fischer

Ho 3 skinne digital - Faller AMS - Model sporvogne

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jonasholmegaard

Indlæg: 12

PB

Jamen tak for det gode råd, jeg er meget ny i den digitale togverden, så det er altid rart når folk vil hjælpe en på vej (:

Men hvad får jeg af muligheder ved at vælge en Intellibox I fremfor 6021 + 6040? Giver det ikke det samme i sidste ende? (:

Mvh Jonas

__________________

Like 0 kan lide
Top

Picture

pfischer

Indlæg: 26

PB

Hej Jonas,

i første omgang ikke noget, hvis dit behov ikke er større. Men på længere sigt, hvis du ønsker at blive mere avanceret i din hobby, er Intellibox'en et langt bedre valg. Hvis du f.eks. kunne tænke dig at styre din bane via en PC med f.eks. WinDigipet

el. lign., kan du umiddelbart koble intellibox'en til din PC med et (serielt) kabel. Hvis du ønsker det samme med 6021, skal du ud og købe et 6051 interface for at gøre det samme.

M.v.h.

Per

__________________

Med venlig hilsen

Per Fischer

Ho 3 skinne digital - Faller AMS - Model sporvogne

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.