Picture

Caplin

Indlæg: 14

PB

M* Central Station efter opdatering til 2.04

Hej

På marklin-users.net forum kører der et emne med brugen af de to retningsskiftepile under hastighedsgrafen. Med fw 2.03 oplevede jeg ind i mellem (men med alle lokomotiver), at et retningsskift med disse pile gav en langsom opbremsning (med bremsestøj hvis slået til) til stop, lanterneskift og en langsom acceleration i den modsatte retning til den oprindelige fart.

Det kalder jeg den rigtige udførsel.

Imidlertid langt de fleste gange fik jeg et brat stop før retningsskiftet, så brat at de forreste vogne i et langt godstog blev afsporet, hvis disse vogne befandt sig i et sporskifte eller i en kurve. Dette på grund af vægten (enertien) fra de bageste vogne. Accelerationen var OK (stadig den langsomme).

En forespørgsel om at få ændret fw i næste opdatering til altid at give en langsom standsning (mage til den, der sker når man trykker på hastighedsgrafen) blev sendt til Märklin i efteråret; men denne er aldrig blevet besvaret derfra. (Jeg har så siden lært, at den slags kundeservice med at bekræfte endsige besvare e-mails ligger langt fra Märklin). Evil :evil:

Nu kommer så det lidt bizarre. Med opdatering til 2.04 er der sket en ændring [u]men til det modsatte[/u], nu sker den bratte opbremsning hver eneste gang uden undtagelse ved tryk på en af pilene - accelleration er stadig uændret (pæn langsom).

Har nogen her oplevet det samme :?:

__________________

Venlig hilsen

« ME-lyd S.U.S.I »
Like 0 kan lide
Top

Picture

mith

Salgskonsulent

Skanderborg

Indlæg: 91

PB

jeg har ikke lige min sat til, men vil kigge næste gang jeg får sat strøm på.

var dog ved at lægge numre ind på hobbytrade MZ og fik det sjove resultat at når jeg ville skrive "Z" altså stort bogstav, kom der et stort Y, Z var ingen steder at finde, men z som lille lå hvor den skulle...

som de skriver ved märklin, opdater kun hvis du har problemer...

__________________

med venlig hilsen

Michael
-----------------------------
Klub i SdMjk, digital lenz 2 skinne, se hjemmesiden http://www.sdmjk.dk hvis du ikke kender den.

Like 0 kan lide
Top

Picture

PerOlsen

Indlæg: 2.070

PB  Blog

Fejlen med stort Z har skal været til stede lige fra start - version 1 på min CS (og jeg har hørt adskillige "more" sig over problemet).

Grunden er at Y og Z ligger modsat på tyske skrivemaskiner og tastaturer og her er problemet opstået - for fejlen er KUN tilstede, når du bruger engelske sprog. Så for at få skrevet MZ skal du lige stille din CS til tysk sprog, rette navnet og stille den tilbage til engelsk. Lidt besværligt ... men det er jo heldigvis kun et problem, når du køber nye MZ'ere ... eller vil have Zebrastribede lokomotiver ... eller har bygget en Zovevogn med lyden af snorkende mennesker og vil kalde den for Zzzzzz.

Til gengæld er 2.04 meget hurtigere til at starte end den forrige version, hvilket jeg synes er pragtfuldt.

MVH:Per

__________________

Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.

Udvikler af http://www.jernbanebasen.dk

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.